مجرم سابقه‌دار در پوشش نظافتچی وارد خانه‌ها می‌شد و بعد از بیهوش‌کردن ساکنان دست به سرقت می‌زد.
کد خبر: ۶۰۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 19 May 2018

به گزارش شرق، پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل روز 18 فروردین از کلانتری یوسف‌آباد به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع و مشخص شد سارق پس از بیهوش‌کردن ساکنان خانه اقدام به سرقت وجوه نقد، طلاجات و خودروی سواری پژوپرشیا کرده است.

مال‌باخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «شب گذشته (شب حادثه) نظافتچی ساختمان به نام مهدی، داخل خانه در حال نظافت بود. پس از پایان کار و صرف شام، مهدی برای من و دو میهمانم آبمیوه آورد. پس از دقایقی کوتاه دیگر متوجه چیزی نشدیم. پس از گذشت نزدیک به 24 ساعت زمانی‌که به هوش آمدیم، فهمیدیم وجوه نقد داخل خانه، سکه و طلاجات، گوشی‌های تلفن همراه و خودروی پژوپرشیای متعلق به میهمانان سرقت شده است.

هم‌زمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت منزل به شیوه بیهوشی، پرونده‌های مشابه دیگری به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ رسید که در آنها، فردی در پوشش دوست اقدام به سرقت یک دستگاه خودروی پراید کرده بود.

یکی از شکات در اظهاراتش عنوان کرد: «از حدود شش ماه پیش شخصی به نام مهدی به‌عنوان مشتری به آرایشگری من مراجعه می‌کرد.

او روز حادثه به مغازه‌ام در خیابان رسالت – خیابان مدائن آمد و از من خواست وقتی به خانه برمی‌گردم او را نیز تا میدان آرژانتین برسانم.

در میانه مسیر مهدی با خوراندن چای من را بیهوش کرد. زمانی‌که به هوش آمدم در بیمارستان بستری بودم و آنجا بود که متوجه شدم مهدی پس از بیهوش‌کردنم اقدام به سرقت خودرو و کارت عابربانک و برداشت مبلغ یک‌میلیون و 500‌ هزار تومان از داخل حساب کرده است».

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفه‌ای به نام مهدی. ق (39ساله) با بیش از هشت فقره سابقه دستگیری به اتهام سرقت و... شدند.

بررسی سوابق متهم حکایت از آن داشت که مهدی روز پنجم دی سال گذشته با تأمین قرار از زندان آزاد شده اما به محل زندگی اعضای خانواده‌اش در منطقه تهرانپارس نرفته است.

در شرایطی که از متهم پرونده هیچ‌گونه آدرس و نشانی مشخصی وجود نداشت، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد «مهدی» در منطقه شهرری شدند و سرانجام او را دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری به سرقت‌های متعدد به شیوه بیهوشی در مناطق شمال تهران (تجریش و زعفرانیه)، یوسف‌آباد، نارمک و... اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: سوژه‌های خود را از طریق آشنایی و انجام کارهای خدماتی یا طرح دوستی شناسایی می‌کردم و پس از جلب اعتماد، با خوراندن قرص و داروی بیهوشی آنها را بیهوش و اقدام به سرقت اموال آنها می‌کردم.

او افزود: اگر از قبل با سوژه‌های خود آشنایی داشتم به این شیوه کار می‌کردم، اما بعضی اوقات و به‌صورت رهگذری نیز اقدام به سرقت می‌کردم.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرائم مختلف، اعتراف صریح به سرقت‌های به‌عنف به شیوه بیهوشی و به‌منظور شناسایی دیگر شکات و مال‌باختگان، هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران برای انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در سهروردی شمالی- خیابان خرمشهر- میدان نیلوفر مراجعه کنند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار