یک منبع نظامی در اتاق عملیات متحدان سوریه اخبار مربوط به شهادت مستشاران ایرانی در انفجار فرودگاه حماه در دو روز قبل را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۰۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶ 20 May 2018

یک منبع نظامی در اتاق عملیات همپیمانان سوریه اخبار مربوط به شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه در دو روز قبل را تکذیب کرد.

به گزارش مهر، یک منبع نظامی در اتاق عملیات متحدان سوریه اخبار مربوط به شهادت مستشاران ایرانی در انفجار فرودگاه حماه در دو روز قبل را تکذیب کرد.

این منبع بیان کرد: مستشاران نظامی در فرودگاه نظامی حماه حضور ندارند. انبار یا پادگان‌های نظامی ایران یا ... در فرودگاه حماه وجود ندارد.

گفتنی است که طبق اعلام رسانه‌های رسمی و دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز جمعه چندین انفجار فرودگاه نظامی حماه را به لرزه درآورد.

فرودگاه حماه سومین فرودگاه نظامی بزرگ سوریه محسوب می‌شود و مرکز اصلی پشتیبانی و عملیات هوایی در شمال سوریه است.

برخی منابع آگاه قبلا اعلام کردند که احتمالا انفجار‌ها در انبار‌های مهمات و ناشی از بالا رفتن دمای هوا و خطای انسانی رخ داده است.

یک مقام مطلع ایرانی در سوریه نیز قبلا در خصوص ادعای برخی منابع غربی - عربی که اعلام کرده بودند، شماری از مستشاران ایران در انفجار‌های فرودگاه حماه کشته شده اند، تاکید کرد: ادعای برخی رسانه‌های غربی - عربی درباره شهادت شماری از مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه در مرکز سوریه کاملا دروغ و بی اساس است. ادعای رسانه‌های غربی - عربی در مورد شهادت شماری از مستشاران ایرانی در حماه صرفا تبلیغاتی بوده و در راستای تقویت روحیه صهیونیست هاست.

شهر حماه مرکز استانی با همین نام در مرکز سوریه و پس از دمشق، حلب وحمص چهارمین شهر بزرگ این کشور است؛ این شهر در فاصله۲۱۰ کیلومتری پایتخت سوریه قرار دارد.

این در حالی است که گروه تروریستی موسوم به سرایا الجهاد (شنبه شب) در بیانیه‌ای ادعا کرده بود که نیرو‌های تحت امرش با نفوذ به پشت خطوط ارتش سوریه، انبار‌های سوخت، بمب، مین و بشکه‌های انفجاری، ۱۰۰تن تی ان تی و ۵۰ تن دیگر مواد منفجره را در فرودگاه حماه منفجر کرده اند.

 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار