معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: عدم توزیع امکانات شهری به صورت عادلانه در سطح شهرها یکی از مهم ترین دلایل رشد حاشیه نشینی در شهرها به شمار می آید، چراکه فقر و بیکاری و نیاز به درآمد، همواره افراد مختلف را به اجبار به حاشیه شهرها سوق داده است.
کد خبر: ۶۰۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 22 May 2018

علی صادقی که در یک برنامه رادیویی با موضوع "بررسی حاشیه نشینی، ساخت و سازهای غیر مجاز" سخن می‌گفت، با اشاره به الگوهای اجتماعی و فنی موجود در ساخت و سازهای غیر قانونی در کشور، گفت: حاشیه نشینی برآیند و حاصل پیامدهای صنعتی شدن و شهرنشینی شتابان جوامع امروزی است که منجر به پدید آمدن سکونت گاه‌های غیر رسمی و غیر قانونی در کنار شهرهای بزرگ شده است.

وی با اشاره به این که امروزه تمامی کشورهای دنیا با معضل حاشیه نشینی مواجه هستند، اظهار داشت: اغلب افرادی که در حاشیه شهرها به ساخت و ساز خانه اقدام می کنند، به دلیل فقر اقتصادی در داخل شهر توانایی خرید مسکن را ندارند.

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران همچنین در ادامه افزود: کمبود مسکن در سطح شهرها و نپذیرفته شدن برخی از افراد قشر خاص در داخل شهر همواره سبب گسترش حاشیه نشینی در کشور می شود.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: عدم توزیع امکانات شهری به صورت عادلانه در سطح شهرها یکی از مهم ترین دلایل رشد حاشیه نشینی در شهرها به شمار می آید، چراکه فقر و بیکاری و نیاز به درآمد همواره افراد مختلف را به اجبار به حاشیه شهرها سوق داده است.

علی صادقی با اشاره به این که دولت باید مساله حاشیه نشینی و آسیب‌های ناشی از آن را بپذیرد، اظهار داشت: پذیرفته شدن موضوعات و آسیب‌های مربوط به حاشیه نشینی همواره باعث می شود تا دولت نسبت به ساماندهی این مساله در کشور اقدام کند.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: یقینا برخورد قهری با موضوع حاشیه نشینی به روند ساماندهی این موضوع کمک نمی کند. بر همین اساس رفع این موضوع باید با برنامه‌هایی از جمله مسکن ارزان قیمت و شهرک‌هایی با امکانات مطلوب رفاهی، اجتماعی مورد توجه دولت قرار بگیرد.

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران همچنین در ادامه افزود: موضوع حاشیه نشینی زمانی ساماندهی می شود که دولت به طور کامل این مساله را درک کرده و نسبت به رفع آن اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار