برنا: در این جلسه که به بررسی مشکلات مردم ساکن در  مناطق ۱۹ و ۲ شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری، زیست محیطی، عمرانی و آسیب های اجتماعی پرداخته شد،"عیسی فرهادی" معاون استاندار و فرماندار تهران، "مصطفی کواکبیان"، "علیرضا محجوب"، "محمدرضا بادامچی" و"پروانه مافی" اعضای مجمع نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و " افشین حبیب زاده" و "مجید فراهانی"  اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهرداران مناطق ۱۹ و ۲ ، دبیران شورایاری های محلات این مناطق و نیز ده ها نفر از مدیران ، مسوولان و نمایندگان دستگاه اجرایی، نیروی انتظامی، راهور و سایر دستگاه های خدمات رسان حضور داشتند.

در این نشست فرماندار تهران ضمن اشاره به  وجود مشکلات موجود در زمینه بهداشت و درمان از احداث سه بیمارستان هزار تخته در غرب، شرق و جنوب تهران خبر داد و گفت: در انتهای منطقه ۲۲ تهران(غرب تهران)، در پارک یاس(شرق تهران)، در منطقه ۱۹ تهران و بخش آفتاب(جنوب تهران) زمین هایی برای احداث در نظر گرفته شده که به زودی باساخت این بیمارستان ها بخش عمده مشکلات مردم این مناطق و شهروندان تهرانی مرتفع می گردد.

فرماندار تهران  به وظیفه شورا یاری ها اشاره کرد و افزود : رفع تاریکی معابر ، دفع زباله و نحوه آبیاری ، جمع آوری معتادین و پیشگیری از اعتیاد کار فرهنگی می طلبد که شورا یاری ها با پیگیری در این زمینه می توانند موثر باشند.

فرماندار تهران به کمبود بودجه در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: می توان با درآمد حاص از  تغییر کاری یک یا دو مورد از مدارس فرسوده سایر مدارس موجود در هر منطقه را بازسازی کردیا  از ظرفیت خیرین استفاده نمود.

مکانیزه کردن پل عابر و تخریب کوره های آجرپزی و قراردادن زمین آن جزء  زیبای های شهری در طرح تفصیلی منطقه ۱۹ می تواند مشکلات موجود در این حیطه را مرتفع نماید.

فرهادی همچنین از شهرداری تهران خواستار پیگیری احداث پارکینگ طبقاتی در  منطقه ۱۹ شد.

معاون استاندار تهران  ضمن اشاره به مصوبه شورای امنیت کشور در خصوص احداث ۴۰ کلانتری مورد نیاز شهرتهران افزود: مشکلات ۱۰ کلانتری حل شده و در منطقه ۱۹ نیز با پیگیری شورایاری ها و شهرداری نیاز به زمین دو هزار متری برای احداث حل خواهد شد.

وی به زمین موجود در منطقه ۲ نیز اشاره کرد  و افزود: در این منطقه زمینی به مساحت دو هزار متر مربع برای این امر اختصاص یافته است

معاون استاندار و فرماندار تهران برای حل معضل ترافیکی کندور خیابان اوین در منطقه ۲،تامین روشنایی پارک پردیسان،  و اگذاری مدارس فرسوده بنیاد شهید به آموزش و پرورش و سایر مشکلات موجود در منطقه ۲  راهکارهای لازم را بررسی و مصوب نمود.

نماینده مردم تهران، ری ، تجرش و شمیرانات در مجلس  گفت:  برای حل مشکلات مردم منطقه ۱۹ تهران باید به  زیر ساخت ها  توجه شود و ساخت بیمارستان در این منطقه ی پرجمعیت که وسعت زیادی نیز دارد از الزامات است .  وی در ادامه گفت: تجهیز کلانتری های موجود و تخصیص زمین برای احداث کلانتری می تواند مشکلات امنیتی در این منطقه را مرتفع نماید،

 مافی اولویت اول دولت را باز آفرینی بافت های فرسوده عنوان کرد و در ادامه رسیدگی به مشکلات فرهنگی نظیر نحوه آبیاری، زباله سوزی و زمان جمع آوری زباله توسط شهرداری و ... را از وظایف شورا یاری ها  برشمرد.

کواکبیان انسجام داخلی کشور و مردم شریف ایران در مقابل آمریکا را رمز موفقیت در توطئه دشمان عنوان کرد و گفت: در حل مسایل داخلی و مشکلات مردم باید در راستای تکیه به منویات  نظام گام برداریم و با عنوان مردم پرسشگر، شهردار و فرماندار پاسخگو  می توان در انسجام درونی و داخلی این مرزو بوم گام های بلندی برداشت و از پیچ و خم ها با موفقیت عبور کرد.

نماینده مردم تهران، ری ، تجریش و شمیرانات در ادامه از سرانه پایین آموزش و پروش انتقاد نمود و گفت: تهران محروم ترین شهر در کشور است و از خیرین خواست تا در زمینه ایجاد فضای آموزشی ورود پیدا کنند و با افزایش این سرانه زمینه های رشد و بالندگی را در این شهرستان فراهم نمایند.

وی مشکلات زمین های موقوفه در منطقه ۱۹ تهران و  مشکلات اقتصادی مردم در زمینه پرداخت مالیات را  مهم عنوان کرد و خواستار حضور مسوولان اوقاف استان و شهرستان در روند حل مشکلات موجود  و تسامح دولت با مردم در زمینه اخذ مالیات شد.

در این نشست شورایاری های منطقه ۱۹ از مسایل و مشکلات موجود در محلات، قطع آب شرب در برخی اماکن نظیر مدارس، مساجد، پارک ها و بیمارستان ها، کمبود کلانتری ها ،مشکلات مربوط به برق منطقه و  نبود روشنایی مناسب در معابر ، مالیات بر مشاغل کسبه و وجود مغازه های خالی، نبود پل عابر مکانیزه ، آبیاری فصلی سنتی) زمین ها با توجه به خشکسالی ، زباله سوزی توسط ضایعات فروشان روستای خلازیر، رهاسازی انواع پسماند آلاینده و فاضلاب خام شهری و  وضعیت نابسامان محیط زیست، وجود کوره های آجرپزی و انتشار ذرات گرد و غبار، وجود معتادین در زباله های بازیافتی و کوره های آجرپزی، وجود حیوانات موذی در منطقه، وجود بافت های فرسوده،کمبود سرانه آموزشی و دوشیفته بودن مدارس ، وجود موقوفه ها در این منطقه و عدم سرمایه گذاری ارگان های دولتی، نبود  درمانگاه و بیمارستان ، وجود زمین های بایر و اختصاص ۷۰ درصد از  زمین ها به شهرداری به عنوان سرانه در طرح تفصیلی، توقف پروژه پارک ۱۸۱ هکتاری بوستان ایرانیان، تداخل حرایم سرزمینی خارج از محدوده شهر تهران و ناهماهنگی بین ادارات  را عنوان کردند.

شورایاری های منطقه ۲ از مسایل و مشکلات موجود در محلات مشکل ثبت اسناد در محله های فرحزاد و شهرک نیایش،فقر فضای آموزشی و فرهنگی، کمبود کلانتری در این منطقه، مشکلات ترافیکی در کندرو خیابان اوین، نبود روشنایی در پارک پردیسان،وجود مدارس قلع و قمعی بنیاد شهید، وجود گودهای رها شده مسکونی، ساماندهی تیرهای چراغ برق و ...را عنوان کردند.