افزایش نجومی قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر در کلان‌شهر تهران معاملات را کامل متوقف کرده و بعضاً افرادی که بالای یک‌میلیارد تومان هم پول دارند، توان خرید یک آپارتمان زیر ۱۰۰ متر در منطقه مورد نظرشان را ندارند.
کد خبر: ۶۱۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 23 May 2018

بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در دو نوبت از افزایش حدود 30درصدی قیمت مسکن در تهران در سال 97 نسبت به 96 خبر دادند. این البته آمار رسمی است، ولی به‌گفته فعالان بازار افزایش قیمت‌ها در برخی مناطق پایتخت از 50 درصد نیز عبور کرده و این میزان گرانی ناگهانی باعث قفل شدن معاملات مسکن شده است.

مشاوران املاک مناطق تهران از وضعیت بازار ناراضی بوده و می‌گویند کار و کاسبی آنها نیز کساد شده است. شرایط بازار مسکن به گونه‌ای شده که به عنوان مثال در محدوده میدان گلها هر مترمربع واحد مسکونی نسبت به اواخر سال گذشته 4 تا 5 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، روند کنونی بازار مسکن شرایطی را به وجود آورده تا آمار معاملات به کمترین سطح خود طی ماه‌های اخیر برسد، مسئله‌ای که بنگاه‌های املاک به آن اذعان دارند. در حال حاضر هستند افرادی که با یک میلیارد تومان نیز نمی‌توانند در مناطق مورد نظر خود واحد مسکونی خریداری کنند.

بازار کلنگی نیز به‌گفته برخی مشاوران، کساد شده و قیمت‌ها به‌صورت نجومی افزایش یافته است.

گزارش تصویری از بازار مسکن تهران را در ادامه ببینید:

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار