این روزها آنها که بیشترین سود را از پایین بودن اعتماد به نفس انسانها می برند، با وعده گارانتی مادام العمر برای عمل بینی، به دنبال سودهای بیشتر هستند.
کد خبر: ۶۱۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ 23 May 2018

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها زندگی اغلب آدم‌ها در جوامع مختلف تحت تاثیر تبلیغات مختلف در فضای مجازی قرار گرفته است و  سلبریتی‌ها و افراد سرشناس و مطرح، سردمدار تایید و تمجید این تبلیغات و دنبال کننده آن به شمار می‌روند.

افراد خارج رفته و مثلا تحصیلکرده و پزشکی هم هستند که در انبوه تبلیغات شبکه‌های مجازی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و راه کسب درآمدی قابل توجه را برای خود باز می‌کنند.

افراد نام آشنایی که بیشتر آن‌ها را به نام «پزشک زیبایی» می‌شناسند و کمتر کسی است که مراجعان به مطب خود را از انجام عمل زیبایی بینی منصرف کند. این موضوع وقتی صحت پیدا می‌کند که نگاهی هرچند گذرا به چهره‌های مصنوعی دختران و پسران اطرافمان بیندازیم.

انسان‌های بی‌حوصله‌ای که چسبی به بینی دارند و البته پاسخ اغلب آن‌ها در تشریح اینکه چرا بینی‌شان را عمل کرده‌اند، این است که پولیپداشتم و از این دست بهانه‌ها، تا بتوانند توجیه مناسبی را به دیگران عرضه کنند و نگاهی کوتاه به تصاویر صفحات اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز مهر تاییدی بر مسابقه‌ای است که این افراد با یکدیگر به راه انداخته‌اند.

همه مشکلات جامعه حل شده است و این روزها تنها دغدغه گارانتی مادام العمر بینی جوانان است که این مشکل هم به لطف مدعیان جراحی زیبایی برطرف می‌شود!

رتبه 1 ایرانی‌ها در جراحی بینی

در آخرین تبلیغاتی که در حال حاضر در خصوص جراحی بینی در شبکه‌های مجازی توسط کاربران دست به دست می‌شود، پزشکی مدعی ارائه گارانتی مادام العمر شده است.

در تماس خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ با شماره‌ای که در پیام‌های تبلیغاتی مربوط به جراحی بینی در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، منشی پزشکی که بینی مراجعانش را با گارانتی مادام العمر عمل می‌کند، اظهار کرد: این گارانتی به زمانی مربوط می‌شود که بیمار پس از عمل جراحی از مدل بینی خود ناراضی باشد.

این منشی اضافه کرد: متقاضیان عمل جراحی در این مطب باید به طور حضوری مراجعه کرده و در جلسه مشاوره با پزشک مشارکت کنند و پس از آن تاریخ انجام عمل به آن‌ها اعلام خواهد شد.

طبق آمارهای اعلام شده، شایع ترین عمل جراحی زیبایی در ایران جراحی بینی است و بر همین اساس ایران رتبه اول را در زمینه جراحی بینی به خود اختصاص داده است. از نظر تعداد اعمال جراحی پلاستیک نیز کشور ما جزو پنج کشور اول دنیا محسوب می‌شود.

بدون تردید با فراگیر شدن تبلیغاتی چون «جراحی بینی با گارانتی مادام‌العمر» بر تعداد افرادی که از ترس «خوب از آب درنیامدن» بینی خود پس از جراحی، تا کنون از این عمل سرباز می‌زدند، با اطمینان خاطر برای انجام عمل فوق اقدام می‌کنند.

ماهیانه ۲۰ هزار عمل جراحی زیبایی بینی در تهران

سیدابوالحسن امامی، رییس انجمن جراحان پلاستیک کمتر از یک سال پیش با بیان اینکه عمل زیبایی جراحی بینی به یک عمل رایج تبدیل شده است، گفت: متاسفانه در روز حدود 300 عمل جراحی بینی در تهران انجام می‌شود که به طور متوسط ماهیانه 20 هزار عمل جراحی بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز ما با اپیدمی جراحی زیبایی مانند عمل بینی، ساکشن، بوتاکس و ... مواجه هستیم که تبدیل به معضلی برای جامعه ما شده است و بهتر است راهکارهای مناسبی برای مقابله با این معضل اندیشیده شود.

دماغ عملی‌های عقده‌ای

جامعه شناسان و روانشناسان بر این عقیده هستند که افرادی که بدون اینکه دلیل موجهی داشته باشند، به جراحی بینی خود و همچنین به انجام دیگر عمل‎‌های زیبایی تصمیم می‌گیرند، به لحاظ شخصیتی و روانی دچار اختلال خود کم بینی و عقده‌های حقارت هستند.

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس و مردم شناس معتقد است: انسان به طور ذاتی زیبایی طلب است و دوست دارد که همیشه از دیگران یک سر و گردن زیباتر و جذابتر به نظر برسد و در جهت تحقق این آرزو گاهی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

قرائی مقدم افزود: برخی افراد تصور می‌کنند که زیباتر به نظر آمدن خود در چشم دیگران و ترفیع جایگاهی که در جامعه دارند را می‌توانند با انجام اموری چون جراحی بینی به دست بیاورند؛ البته مسئله ظاهرگرایی سایر افراد نیز بر این موضوع دامن می‌زند.

وی تاکید کرد: در این میان افراد خودساخته به توانمندی خود تکیه می‌کنند و کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند به هر ترفندی متوسل می‌شوند تا کمبودهایی را که با آن مواجه هستند را به گونه‌ای دیگر جبران کنند.

این جامعه شناس در ادامه تصریح کرد: در جامعه امروز افرادی که دچار اختلالات رفتاری هستند، بیش از سایرین به تغییر در ظاهر خود دست می‌زنند و جان خود را بدون نقصی واقعی، به تیغ جراحانی می‌سپارند که اغلب اوقات از تخصص، سواد و تجربه موردنیاز برخوردار نیستند.

قرائی مقدم خاطرنشان کرد: زیبایی و زیباتر به نظر آمدن  در نهاد انسان است و بر این اساس در فرهنگ‌ها و طبقات اجتماعی در سایر جوامع، تلاش برای زیباتر به نظر رسیدن به اشکال مختلف بروز می‌کند.

وی اضافه کرد: در ژاپن افراد اقدام به کوچک کردن پاهای خود با انجام عمل جراحی می‌پردازند و ژاپنی‌ها به قرینه بودن ابروهای خود نیز حساس هستند. در فیلیپین افراد دندان‎های نیش خود را تیزتر از حالت طبیعی می‌کنند و در میان ساکنان اهالی محدوده اقیانوسیه نیز مرسوم است که دختران گردن خود را با عمل جراحی بلند و موهایشان را مجعد می‌کنند تا به اصطلاح زیباتر به نظر برسند.

این مردم شناس در ادامه یادآور شد: در میان مردم آمریکا نیز انجام عمل جراحی برای باریک کردن کمر و برجسته ساختن گونه و لب از جمله اقداماتی هستند که برای زیباتر رسیدن انجام می‌شوند. در میان اهالی قومی در آفریقا نیز مرسوم است که دختران باید قبل از ازدواج چاق باشند و از این رو به  هر تلاشی متوسل می‌شوند.

قرائی مقدم خاطرنشان کرد: در میان ایرانیان نیز مسئله زیباتر به نظر رسیدن و انجام عمل‌های جراحی مختلف برای تحقق این امر وجود دارد و تنها مختص مردم ما نیست، اما متاسفانه در حال حاضر انجام عمل‌های زیبایی به ویژه در میان جوانان ما بسیار بیشتر از سایر جوامع مورد اقبال واقع شده است و بر اساس آمارها سالانه هزاران نفر از هموطنان به انجام جراحی زیبایی اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: امروزه اغلب عمل‌های زیبایی جوانان در کشور ما همچون جراحی بینی، بدون داشتن دلیل موجه پزشکی انجام می‌شود و این امر ناشی از کمبودهای عاطفی است که افراد با آن مواجه هستند و در پر کردن خلأ فوق اینگونه تصمیم می‌گیرند.

این جامعه شناس اضافه کرد: عده‌ای از افراد هم هستند که به اصطلاح به آن‌ها نوکیسه و تازه به دوران رسیده می‌گویند و با تقلید از افراد سرشناس  و مطرح هر کاری را که افراد فوق انجام می‌دهند، مورد تقلید قرار داده و دنباله‌رو آن‌ها می‌شوند.

قرائی مقدم تاکید کرد: برخی از افراد در جامعه امروز به نوعی به اختلالات روانی و رفتاری مبتلا هستند که می‌توان با روان درمانی و استفاده از تخصص روانشناسان تا حد بسیار زیادی اختلالات فوق را برطرف کرد و کاهش داد.

فارغ از تبلیغات فضای مجازی و جولان تبلیغات‌چی‌های باسواد و بیسوادی که پزشکان را در جذب مشتری برای جراحی بینی یاری می‌کنند، و همچنین فارغ از چرایی اینکه عده بسیار زیادی بدون دلیل موجه به جراحی بینی خود تصمیم می‌گیرند،  بهتر است در سایر موارد جایی هم برای روانشناسان و علم روانشناسی باز کنیم؛ بدون شک یک مشاور و روانشناس خوب می‌تواند جایگزین مناسبی برای افراد به پرکردن خلأهایشان با تقویت اعتماد به نفس به آن‌ها معرفی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار