شهردار میبد:
شهردار میبد کسب درآمد پایدار برای اداره شهر را یکی از اولویتهای مهم در شهرداری دانست.
کد خبر: ۶۱۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 26 May 2018

«محمود اسدزاده» در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: آنچه که گذشته تا به امروز در مدیریت شهری مورد توجه بوده بحث درآمد شهری است که نحوه کسب درآمد هر استانی با توجه به شرایط حاکم بر آن منطقه متفاوت بوده اما در دولت تدبیر وامید این نگرش به سمت یک درآمد پایدار برای شهرداری  ها عوض شد  و با مطرح شدن این لایحه در مجلس شورای اسلامی و به تصویب رسیدن نهایی آن یکی از دغدغه ‎‎ های شهردار و شهرداران مرتفع می ‎‎شود.

وی میبد را یک شهر باستانی و تاریخی خواند و بیان کرد: اهمیت شهر میبد به لحاظ تاریخی بودن است که حدود 800 هکتار بافت تاریخی، شهر را احاطه کرد و ما طی این شش ماه یکی از مسائلی که به آن اهتمام ویژه ورزیدیم  توجه به این بافت تاریخی بوده که دراین حوزه فعالیت  های متعددی  در حال انجام است تا این بافت تاریخی که میراث ماندگار و باارزش برای همگان است حفظ شود.

اسدزاده یکی از عملکردهای مثبت شهرداری میبد  در شش ماه گذشته را دریافت وصولی شهرداری از 7 میلیارد به 30 میلیارد تومان برشمرد و افزود: زمانی که شورای پنجم و بنده شهر را تحویل گرفتیم، تنها 7 میلیارد بودجه در شهرداری وجود داشت که با همکاری شورای پنجم توانستیم این هزینه را به 30 میلیارد تومان افزایش دهیم اما با توجه به جمعیت شهری میبد که 100 هزار نفر جمعیت دارد،  به ازای هر کد ملی فقط 300 هزار تومان می‎‎توان برای یکسال هر شهروند در زمینه ‎‎ های عمرانی هزینه کرد که در مقایسه با شهرستان‏های دیگر استان بسیار ناچیز است.

 وی با بیان این که یک سوم دیگر شهرستان‏‏ها کسب درآمد نداریم، گفت: باید به ازای هر شهروند یک میلیون تومان درامد داشته باشم  که برای رسیدن به آن باید تلاش کنیم اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور رکود بازار و رکود در ساخت و ساز تنها منبع درآمد شهرداری از طریق ارزش افزوده و وصول طلب‏های شهرداری برای مدیریت شهر بوده است  که در شش ماهه گذشته این مبلغ را صرف هزینه ‎‎ های عمرانی شهر کرده ‎‎ ایم.

شهردار سرمایه گذاری با مشارکت مردم  را یکی از اولویت  های مهم شهرداری دانست و در این باره گفت: یکی از اولویت  هایی که دغدغه و نگرانی مردم را کم می  کند سرمایه‏گذاری با مشارکت مردم  و جذب منابع پایدار مالی برای شهرداری است  که  با اجرای آن می توان مدیریت شهری را بهتر اداره کرد. 

اسد‏‏زاده یکی از مشکلات شهرداری میبد را بحث حاشیه  نشینی در اطراف میبد ذکر و اظهار کرد: مشکل ما وجود 12 شهرک در اطراف میبد است که به علت وجود کارگاه  های اشتغالزایی  و عدم تفکیک زمین  های مزروعی این شهر که در اطراف شهر بوجود آمده، است.

وی با بیان این که تنها 40 میلیارد تومان هزینه صرف آسفالت این شهرکها شده است، افزود: علاوه بر این نیز بحث ایجاد فضای سبز، جدول بندی، ساماندهی پیاده روها و امثال اینها، شهرداری را دچار مشکلات عدیده‏ای کرده است.

شهردار میبد بحث آلودگی هوا را یکی دیگر از مشکلات شهری میبد خواند و گفت: وجود کارخانه‏‏ها و دود حاصل از آنها باعث آلودگی محیط زیست در میبد شده که بخش زیادی از سلامت مردم را دچار مشکل کرده است.

به گفته وی، به علت مشکلات کمبود آب در استان و شهر میبد نتوانستیم فضای سبز جدید را به فضای سبز کنونی شهر اضافه کنیم اما با کمک و همکاری شورا پنجم  توانستیم فضای سبز موجود را حفظ کنیم.

اسدزاده با اشاره به این که در حال خرید کارخانه آسفالت هستیم، بیان کرد: درشش ماهه گذشته بیشترین نارضایتی مردم در خصوص آسفالت بوده است چرا که قبل از حضور شورای پنجم نظارتی بر روی آسفالت کشی معابر نبود و زیرساخت‌های مناسبی برای آسفالت نشده است،  اما با حضور شورای پنجم ناظرانی بر پیمانکاران آسفالت گماشته شده و در حال حاضر سه پیمان جدید برای پاسخگویی مطالبات روزانه مردم برای آسفالت کشی محلات میبد به شورای شهر ارجاع داده  ایم.

وی با توجه به  فساد مالی صورت گرفته  درشهرداری، گفت: در شش ماهی که بنده به عنوان شهردار میبد منصوب شده‏‏ایم و با بازرسی‏‏های به عمل آمده از سوی ناظرین، تاکنون هیچ فساد مالی در شهرداری گزارش نشده است ولی اختلاف  نظر در مورد قراردادهای شهرداری وجود داشته که هیچ ارتباطی به فساد مالی ندارد و سعی داریم که حافظ اموال بیت المال و مردم باشیم.

وی یکی از اقدامات موثر در شهرداری را توجه به مسائل فرهنگی نام برد و گفت: شهردار در همه مسائل فرهنگی شهر حضور مستقیم دارد و اولویت خود را توجه به مسائل فرهنگی شهر می‎داند که در این راستا ساخت فرهنگسرا به کمک خیرین و اعضای شورای شهر در پارک بزرگ بهاران و همچنین راه  اندازی فرهنگسرای سیار یکی از اقدامات انجام شده شهرداری در این مدت بوده است.

اسدزاده مشکلات کنونی شهر میبد را نداشتن میدان میوه وتره بار، ترمینال مسافربری، کشتارگاه مکانیزه، مبلمان شهری و نظیر آن بیان کرد و افزود: با کسب درآمد ویژه و سرمایه‏‏گذاری در شهر، قصد داریم  بتوانیم در مدیریت شهری بهتر عمل کنیم و با توسعه توازن در همه شهر و در کل مجموعه به عنوان رفاه اقتصادی و نسبی برای شهروندان به صورت یکسان عمل کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار