مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: در سال گذشته مجموع کمک‌های مردمی که در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان قرار گرفت حدود 108 میلیارد تومان بود که 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.
کد خبر: ۶۱۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ 29 May 2018

مرتضی موصلی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که سه‌شنبه شب (8 خردادماه) به مناسبت آغاز هفته اکرام ایتام برگزار شد، اظهار کرد: اگر مجموعه امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته در عرصه فرهنگ‌سازی انفاق و افزایش همبستگی‌های اجتماعی افتخاراتی داشته است بخش مهمی از به دست آوردن این افتخارات را مدیون اصحاب رسانه هستیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته مجموع کمک‌های مردمی که در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان قرار گرفت حدود 108 میلیارد تومان بود که 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: رشد 30 درصدی کمک‌های مردم با این وضعیت اقتصادی نشان از تلاش در حوزه فرهنگ‌سازی و سخاوت مردم خوزستان دارد.

موصلی عنوان کرد: حدود 21 میلیارد تومان از کمک‌های مردمی سال گذشته در حوزه زکات بود که رشدی 45 درصدی در جمع‌آوری زکات داشتیم. همچنین 16 میلیارد تومان از سرفصل صدقات، حدود 28 میلیارد تومان از طرح اکرام ایتام و حدود 43 میلیارد تومان در مناسبت‌ها، جشن‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سال گذشته جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 7500 فرصت شغلی برای جامعه هدف کمیته امداد ایجاد شد. همچنین 96 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استان در این راستا به کمیته امداد اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان عنوان کرد: در سال گذشته 11 هزار نفر در دوره‌های آموزشی با همکاری فنی و حرفه‌ای شرکت کردند. همچنین برای 680 نفر با همکاری شرکت‌ها و صنایع کاریابی داشتیم.

موصلی افزود: در سال جاری به دنبال این هستیم که 8 هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد شود و پیش‌بینی می‌کنیم 120 میلیارد تومان از منابع بانکی به این امر اختصاص یابد. همچنین کاریابی برای 800 نفر در شرکت‌ها و صنایع هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد حرکت به سمت طرح‌های نوین است، گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و دانشگاه چمران اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان منعقد شد تا طرح‌های ما دانش بنیاد باشد و مزیت بیشتری برای جامعه هدف ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده حوزه مسکن نیازمندان گفت: در سال گذشته با همکاری بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی و سپاه در مجموع 2500 خدمت در بخش مسکن به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شد گرچه تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

موصلی ادامه داد: تامین 3500 مسکن برای نیازمندان در سال 97 پیش‌بینی شده است. با توجه به وضعیت مسکن نیازمندان تلاش بر این است که رشد صددرصدی در بحث اعتبار برای فعالیت‌های مسکن نیازمندان در سال جاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 6 هزار خانواده نیازمند در سطح استان خوزستان فاقد مسکن هستند، افزود: در سال گذشته 21 میلیارد و 300 میلیون تومان در بخش مسکن نیازمندان هزینه شد. امسال توافق‌نامه‌ای با استانداری خوزستان و کمیته امداد منعقد شد و قرار بر این است که 2 هزار واحد مسکونی در بازه زمانی کوتاه احداث شود. امیدواریم در بازه زمانی دو ساله حداقل یک‌سوم نیازمندان صاحب مسکن شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به هفته اکرام ایتام گفت: توسعه طرح ارزشمند اکرام ایتام و اطعام نیازمندان و افزایش تعداد حامیان این طرح از محورهای فعالیت کمیته امداد خوزستان در ماه مبارک رمضان است.

موصلی گفت: قبل از ماه مبارک رمضان 35 هزار حامی طرح اکرام داشتیم که هدف‌گذاری این است که در این ماه 12 هزار نفر حامی جدید طرح اکرام ایتام داشته باشیم. مجموع کمک‌های حامیان طرح اکرام در سال گذشته 28 میلیارد تومان بود.

وی عنوان کرد: سال گذشته 16 میلیارد تومان از خدماتی که به نیازمندان در بخش مسکن ارائه شد از طریق کمک‌های دولتی و 5 میلیارد تومان از بخش غیر دولتی بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه سال گذشته مردم خوزستان بیش از 3 میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کردند، گفت: برنامه‌ریزی شده که امسال با همکاری مساجد فطریه‌هایی که هنگام برگزاری نماز عید فطر جمع آوری می‌شود در اختیار نیازمندان همان منطقه قرار داده شود.

موصلی بیان کرد: در حال حاضر حدود 14 هزار یتیم و فرزند محسنین در سطح استان تحت حمایت کمیته امداد هستند. برای همه ایتام حامی وجود دارد اما تلاش بر این است که سرانه ایتام افزایش یابد زیرا در حال حاضر سرانه دریافتی هر یتیم از یک حامی 160 هزار تومان است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار