جلال تهرانی گفت: اجرای «فصل شکار بادبادک‌ها» با تنها یک بازیگر در تئاترشهر چالش جذابی است.
کد خبر: ۶۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 13 July 2015
جلال‌الدین تهرانی، کارگردان نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» در نشست خبری نمایش جدید خود که ظهر دوشنبه، 21 تیرماه، در مکتب تهران برگزار شد،‌ گفت: این نمایش درباره‌ی زنی است که دختر عمویش را گم می‌کند و وقتی دختر عمویش را پیدا می‌کند باقی فامیل او گم می‌شوند. این اثر در سالن اصلی تئاjرشهر با بازی بهنوش طباطبایی اجرا می‌شود.

این کارگردان تئاتر درباره‌ی چرایی و چگونگی انتخاب این متن برای اجرا بیان کرد: متن این نمایش را طی چند سال به صورت هرازگاهی نوشتم تا در نهایت با توجه به مشغله‌های گوناگون که اجازه‌ی اجرای کار پُر پرسوناژ را نمی‌داد تصمیم گرفتم این متن را برای اجرا آماده کنم.

تهرانی ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های کار از اواخر سال گذشته شروع شد، درباره‌ی طراحی صحنه‌ی نمایش توضیح داد: با توجه به اینکه متن مربوط به بادبادک است به عمق میدان و فضایی زیاد در صحنه احتیاج داشتم که انتزاعی از آسمان را ایجاد کنم. از آنجا که معتقدم طراح صحنه و سایر عوامل نمایش هم باید مانند بازیگران در سیر تمرینات حضور داشته باشند و در طول این فرایند به نتیجه مطلوب برسند، اما طراح صحنه‌های ما اینطور کار نمی‌کنند، از همان اولین تجربه‌های کاری مجبور شدم خودم این کار را انجام دهم.

کارگردان نمایش «سیندرلا» درباره‌ی روش اجرای این نمایش که تنها یک بازیگر در آن حضور دارد، گفت: در تئاتری که من می‌شناسم چیزی به عنوان «روش من» وجود ندارد و هر نمایش روش اجرای منحصر به فردی دارد.

او درباره‌ی انتخاب بهنوش طباطبایی به عنوان بازیگر این نمایش افزود: مهمترین دلیل این انتخاب این بود که پیش‌تر در نمایش «سیندرلا» با او همکاری کرده بودم؛ بنابراین خطر مواجهه با یک بازیگر ناشناخته وجود نداشت؛ به علاوه او بازیگری است که هوش و حالت خوبی روی صحنه دارد و از انضباط کاری و احساس مسئولیت بالایی نیز برخوردار است.

بهنوش طباطبایی نیز که در این نشست خبری حضور داشت با اشاره به اینکه برای حضور در این نمایش از بازی در فیلم «بادیگارد» ساخته‌ی جدید ابراهیم حاتمی‌کیا انصراف داده است، علت این انصراف را تداخل زمانی پیش بینی نشده اعلام کرد و گفت: بازی در این نمایش موقعیتی خاص و چالشی بزرگ برای من است که مطمئناً هر بازیگری آرزوی تجربه‌ی آن‌ را دارد.

او درباره ویژگی متن این کار هم بیان کرد: «فصل شکار بادبادک‌ها» نمایشنامه‌ای به شدت جذاب و در عین حال ترسناک است؛ کار مونولوگ شرایط خاصی دارد که هر بازیگری که بخواهد خود را محک بزند باید این نوع کار را تجربه کند.برخی دیگر از عوامل نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» که اجرای آن از امروز ساعت 20 و 45 دقیقه در سالن اصلی تئاترشهر آغاز می‌شود، می‌توان به بابک میرزاخانی آهنگساز، فرشید مصدق طراح نور، مازیار تهرانی طراح پوستر و طاها ذاکر تهیه‌کننده اشاره کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار