ماجرای عجیب آزادی حمید صفت از زندان از زبان یکی از وکلای این خواننده رپ
چند هفته پیش بود که نام حمید صفت دوباره سرزبان ها افتاد. عکس ها و تصاویر این خواننده رپ در شبکه های مجازی دست به دست شد و اخبار ریز و درشتی در خصوص او و پرونده جنجالی اش منتشر شد. این خواننده رپ حدود 11 ماه به اتهام قتل ناپدری اش در زندان بود و در این مدت کمتر خبری از او و جزئیات پرونده اش به بیرون درز کرد.
کد خبر: ۶۱۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ 10 June 2018

به گزارش «تابناک‌تهران»‌؛ چند هفته پیش بود که نام حمید صفت دوباره سرزبان ها افتاد. عکس ها و تصاویر این خواننده رپ در شبکه های مجازی دست به دست شد و اخبار ریز و درشتی در خصوص او و پرونده جنجالی اش منتشر شد. این خواننده رپ حدود 11 ماه به اتهام قتل ناپدری اش در زندان بود و در این مدت کمتر خبری از او و جزئیات پرونده اش به بیرون درز کرد. اما به یکباره خبر آزادی او همه شوکه کرد. درگیر با ناپدری برای حمایت از مادر همه آن چیزی بود که این خواننده رپ را به جرم قتل عمد به روانه زندان کرده بود. البته مراحل رسیدگی به پرونده او همچنان ادامه داشت و همه در انتظار برگزاری جلسه دادگاه و رسیدگی به این پرونده جنجالی بودند که  خبر آزادی حمید با قرار وثیقه از زندان از سوی وکلای مدافع آن اعلام شد. از همان روز هم بازار اخبار ضد و نقیض رونق گرفت و شایعات و حواشی حمید صفت و پرونده اش همچنان ادامه دارد.همین هم شد تا برای روشن شدن ماجرا و اطلاع از آخرین وضع پرونده به سراغ یکی از وکلای مدافع این خواننده رپ رفتیم که در ادامه می خوانید:

 


درهمین زمینه:

بازسازی چهره رپر زیرزمینی پس از پایین کشیدنش از طناب دار در ماه عسل؟


حمید چطور آزاد شد؟

به حکم دادگاه از زندان آزاد شد. براساس ماده ٢٤١ قانون آیین دادرسی کیفری وقتی که کسی ٥٠‌درصد در قتل مقصر شناخته شود می‌توان درقرار وثیقه‌اش تخفیف قایل شد. دلیل اصلی آزادی حمید همین موضوع بوده است. البته حکم را شعبه دهم دادگاه کیفری یک تهران ابلاغ کرد و او زندان آزاد شد.

 

تخفیف در قتل؟ بیشتر توضیح دهید.

براساس اعلام نظر کمیسیون هفت نفره دلیل مرگ ناپدری حمید دو دلیل عمده داشته است. 50 درصد حمید و درگیری او با ناپدری اش باعث این حادثه شده و 50 درصد دیگر هم بیماری های متوفی عامل مرگ تشخیص داده شده است.

 

این کمیسیون به درخواست حمید و مادرش تشکیل شد؟

نه اتفاقا. این کمیسیون هفت نفره به درخواست اولیای دم تشکیل شد. در واقع به درخواست دو پسر و تنها دختر متوفی این کمیسیون تشکیل شد.

 

چطور این درخواست از سوی خانواده مقتول مطرح شد؟

ماجرای مفصلی دارد. درهمان ابتدا حمید بارها در اظهاراتش به بیماری ناپدری اش اشاره کرده بود. همسر متوفی یا همان مادر حمید هم به این موضوع تاکید داشت. در واقع آن ها معتقد بودند که بیماری های زمینه ای به خصوص نارسایی قلبی باعث مرگ او شده است. ضمن آن که متوفی چند روز بعد از آن درگیری در بیمارستان فوت کرد. پرونده های پزشکی هم بیماری های ناپدری حمید را تایید می کرد. شرح جزئیات ماجرا هم نشان می داد که حمید ضربه محکمی به او وارد نکرده است. یعنی آن شدتی که باعث مرگ شود وجود نداشته. به همین دلیل ابتدا اسناد و مدارک پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و بعد هم نخستین کمیسیون برای این پرونده تشکیل شد. کمیسیون نخست سه نفره بود و رای نهایی به این قرار بود که حمید 85 درصد مقصر مرگ ناپدری اش است. اما حمید به این رای اعتراض کرد.

 

بعدش چه شد؟

براساس قانون درصورت اعتراض باید، کمیسیون 5 نفره تشکیل شود. این کمیسیون هم تشکیل شد و پس از بررسی های مفصل و مرور پرونده پزشکی و بالینی متوفی رای صادر کرد. براساس اعلام آن ها حمید در این حادثه 33 درصد مقصر بود و 67 درصد علت مرگ هم بیماری های متوفی بوده است. اما این بار اولیای دم به این رای اعتراض کردند.

 

تا جایی که در خبرها آمده بود این سه نفر در خارج از کشور زندگی می کنند؟

بله همه آن ها در خارج از کشور هستند. یکی از برادرها همراه با خواهرش در آلمان زندگی می کند و یکی دیگر هم سوئد است.البته آن ها وکیل دارند و از آن طریق پیگیر پرونده هستند. در واقع از طریق وکیل آن ها درخواست برگزاری کمیسیون بعدی مطرح شد.

 

و درکمیسیون 7 نفره چه اتفاقی افتاد؟

همانطورکه گفتم نتیجه نهایی این کمیسیون 50 درصد حمید را مقصر معرفی کرد. آن ها با بررسی اسناد و مدارک پزشکی به این نتیجه رسیدند که50 درصد مرگ ناپدری حمید به دلیل بیماری هایش بوده است. که در نهایت رای اعضای کمیسیون باعث آزادی حمید از زندان شد.

 

در این مدت سعی نکردید با خانواده ناپدری حمید دیدار داشته باشید تا شاید به طریق دیگری و با سازش این پرونده حل و فصل شود؟

چندباری تلاش شد تا نشستی برگزار شود. یکبار هم این اتفاق افتاد و با پا درمیانی سرپرست دادسرای جنایی جلسه ای تشکیل شد. حدود 6 ماه از حادثه گذشته بود که در آن جلسه توماس و سهیل دو پسر متوفی برای حمید درخواست قصاص کردند. در واقع آن جلسه به نتیجه نرسید و اصرار خانواده مقتول به قصاص باب سازش را بست.

 

یعنی هیچ امیدی به سازش در این پرونده وجود ندارد؟

نمی توان به طور قطع اضهار نظر کرد. اما همانطور که گفتم درآخرین جلسه ای که برگزار شد، اولیای دم تقاضای قصاص کردند. با این حال شاید این نظر کمیسیون باعث تجدید نظر آن ها شود و روند این پرونده به طورکلی تغییر کند.

 

آزادی حمید  موقت است؟

تا زمان برگزاری دادگاه حمید آزاد است. البته او به قرار وثیقه به ارزش 600 میلیون تومان از زندان بیرون آمده. تا در نهایت دادگاه تشکیل و رای صادر شود.

 

آیا رای کمیسیون و مقصر تشخیص دادن حمید در این حادثه به میزان 50 درصد، در رای دادگاه تاثیر دارد؟

بی تاثیر نیست، اما این که حکم نهایی دادگاه درخصوص این حادثه چه باشد، مشخص نیست.

 

چند روز پس از آزادی حمید از زندان خبری درخصوص حضور حمید صفت در تلویزیون منتشر شد، اما بعد این خبر به کل تکذیب شد.

واقعیت این است که خانواده حمید اصلا علاقه ای به رسانه ای شدن این موضوع ندارند. به همین دلیل هم همیشه از مواجه با رسانه ها خودداری کرده اند. درباره حضور در برنامه ماه عسل هم، مادر حمید با این موضوع مخالف بود و برای همین حضور آن ها در آن برنامه منتفی شد.

برچسب ها: حمید صفت و ماه عسل ، حمید صفت ، حمید صفت بخشش ، حمید صفت آزاد شد ، حمید صفت اعدام شد ، حمید صفت در زندان ، حمید صفت از زندان ازاد شد ، حمید صفت بیوگرافی ، اتهام به حمید صفت ، واکنش به حمید صفت ، کمک به حمید صفت ، واکنش ها به حمید صفت ، حمید صفت پدرش را کشت ، حمید صفت پشت میله ها ، حمید صفت پرونده ، حمید صفت پس از آزادی ، حمید صفت توضیحات ، حمید صفت تبرئه شد ، حمید صفت جریانش چیه ، حمید صفت جمعه در ماه عسل ، حمید صفت چه شد ، حمید صفت چگونه آزاد شد ، حمید صفت حکم ، حمید صفت حکم دادگاه ، حمید صفت حکمش چی شد ، حمید صفت حکم اعدام ، حمید صفت خواننده ، حمید صفت خودکشی کرد ، حمید صفت زنده است ، حمید صفت زندانی شد ، حمید صفت کی به ماه عسل میاد ، حمید صفت کی آزاد شد ، حمید صفت قاتل ، حمید صفت علت دستگیری ، حمید صفت شوهر مادرش را کشت ، حمید صفت کجاست ، حمید صفت کیه ، حمید صفت ماه عسل ، حمید صفت کی ازاد میشه ، حمید صفت کیست ، حمید صفت گفتگو ، حمید صفت زنده است یا مرده ، حمید صفت فردا آزاد میشود ، حمید صفت فردا ازاد میشه ، حمید صفت کجایی ، حمید صفت گناه کبیره ، اتفاقی ک برای حمید صفت افتاده ، حمید صفت کی بوده ، حمید صفت کی بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار