امام جمعه خرمشهر:
امام جمعه خرمشهر با تأکید بر لزوم نصب تعداد بالای آب شیرین‌کن و مصرف صحیح آب، گفت: مشکل شوری آب باید حل شود.
کد خبر: ۶۱۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 15 June 2018

حجت‌الاسلام سید علی موسوی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: مبلغ حداقل فطریه برای هر نفر ۶ هزار تومان و مبلغ احتیاطی آن برای هر نفر ۸ هزار تومان است.

وی افزود: باید یقین داشته باشیم که مبلغ فطریه به فقرا می‌رسد و اگر فقیر در شهر ما وجود دارد، نباید فطریه را به یک شهر دیگری منتقل کرد.

امام جمعه خرمشهر گفت: امام علی(ع) یک توصیه‌ اخلاقی در کتاب شریف نهج‌البلاغه دارند، ایشان در این روایت و حکمت می‌فرمایند که باید فخرورزی را کنار گذاشت، تکبر و خودبرتربینی نسبت به دیگران را نباید به کار بست و باید به فکر قبر و آخرت بود.

موسوی عنوان کرد: تقوا توشه و محصول یک عمر بندگی و اطاعت خداوند متعال در ماه مبارک رمضان است، باید سعی کنیم که این توشه را دیگر ماه‌های سال حفظ کنیم.

وی با اشاره به شور بودن آب خرمشهر و گله مردم از این وضعیت، اظهار کرد: مدتی است که آب در حوزه کشاورزی و آشامیدنی شور شده است.

وی افزود: اگر بارندگی‌های اخیر در تمام کشور رخ نمی‌داد، وضعیت کشور بحرانی می‌شد، اکنون وضعیت ما بحرانی نیست.

امام جمعه خرمشهر گفت: متاسفانه ما در اسراف سرآمد عالم هستیم، در ماه مبارک رمضان به جای آن که هزینه‌ها کمتر شود، هزینه‌ها افزایش می‌یابد و مصرف آب در روز و شب بالا می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه آب کرخه که تأمین کننده آب مورد نیاز شور است، افزود: اکنون که آب کرخه تامین‌کننده نیست، باید از آب کارون که دارای شوری است، استفاده شود.

موسوی بیان کرد: مسؤولان وعده دادند که در آینده نه چندان دور بحث شوری آب حل خواهد شد، برخی از افراد عنوان می‌کنند که ما از موضع بحث انتقال آب خوزستان به دیگر استان‌ها کوتاه آمدیم، در حالی که ما هرگز از این امر کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: باید در ابتدا آب آشامیدنی استان خوزستان تأمین شود، سپس آب به دیگر مکان‌ها انتقال یابد، این خواسته همه ما است.

امام جمعه خرمشهر گفت: باید تعداد آب شیرین کن ها افزایش دهند و از طرفی همه مردم در مصرف آب تجدید نظر کنند و میزان استفاده از آب را رعایت کنند، در آینده نه چندان دور وضعیت آب درست خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف آب، خواستار حل مشکل شوری آب از سوی مسؤولان شدند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار