شگرد جدید سارقان همزمان با آغاز بازی های جام جهانی
تهرانی ها در زمان پخش بازی های جام جهانی مراقب ماشین هایشان باشند. سارقان با سواستفاده از خلوتیِ معابر، در زمان پخش فوتبال اقدام به سرقت درجا و یا لوازم داخل خودرو می کنند. به گفته مسئولان انتظامی پایتخت این شگرد جدید سارقان در چند روز نخست شروع بازی های جام جهانی برای برخی از شهروندان تهرانی دردسرساز شده است. همین هم شده تا رئیس پلیس پیشگیری تهران ضمن اعلام افزایش تعداد گشتی ها در سطح شهر تهران همزمان با پخش مسابقات فوتبال از پایتخت نشین ها خواست که در ساعات پخش مسابقات فوتبال خودروهای خود را در محل‌های خلوت پارک نکنند.
کد خبر: ۶۱۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 17 June 2018

پلیس از مردم خواست در زمان پخش بازی های فوتبال خودروهایشان را در جای امن پارک کنند

تهرانی ها در زمان پخش بازی های جام جهانی مراقب ماشین هایشان باشند. سارقان با سواستفاده از خلوتی معابر در زمان پخش فوتبال اقدام به سرقت درجا و یا لوازم داخل خودرو می کنند. به گفته مسئولان انتظامی پایتخت این شگرد جدید سارقان در چند روز نخست شروع بازی های جام جهانی برای برخی از شهروندان تهرانی دردسرساز شده است. همین هم شده تا رئیس پلیس پیشگیری تهران ضمن اعلام افزایش تعداد گشتی ها در سطح شهر تهران همزمان با پخش مسابقات فوتبال از پایتخت نشین ها خواست که در ساعات پخش مسابقات فوتبال خودروهای خود را در محل‌های خلوت پارک نکنند.

به گزارش «تابناک‌تهران»؛ سرهنگ کیوان ظهیری رییس پلیس پیشگیری پایتخت  درباره تمهیدات پلیس پیشگیری در هنگام پخش بازی‌های فوتبال گفت:« با توجه به اینکه در ساعات پخش مسابقات جهام جهانی به دلیل تماشای فوتبال تردد در خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها کمتر می‌شود از همین‌رو به دلیل پیشگیری از وقوع سرقت، پلیس پیشگیری گشت‌های پیاده، موتوری و خودرویی ویژه سرقت خودرو و لوازم خودرو را بیشتر می کند و  تیم‌های مجربی از ماموران تجسس در کلانتری‌ها به صورت نا محسوس فعالیت می‌کنند و گشت‌های خودرویی در کلیه محلات به ویژه نقاط جرم‌خیز حضور دارند.» به گفته او هرچند گشت های مختلف پلیس در سطح شهر تهران همزمان با پخش بازی های جام جهانی بیشتر می شود اما با این وجود شهروندان باید در چنین مواقعی از پارک خودرو در اماکن خلوت و پرخطر خود داری و از قرار دادن اشیا قیمتی و گرانبها داخل خودرو خودداری کنند. رئیس پلیس تهران همچنین با اشاره به ضعف ایمنی بسیاری را ساختمان ها و منازل مسکونی در تهران گفت:«از شهروندان درخواست می‌کنیم درساعاتی که مسابقات فوتبال درحال پخش و  هیجانات بازی زیاد است، با توجه به اینکه ممکن است سارقان از غفلت ساکنان و ضعف‌های ایمنی ساختمان استفاده کنند و به قصد سرقت وارد ساختمان شوند، مراقبت‌های لازم را انجام دهند.»

این صحبت ها درحالی از سوی رئیس پلیس تهران مطرح می شود، که برخی خبرها و شنیده ها از نقاط مختلف تهران از افزایس سرقت خودرو و لوازم آن به خصوص در هنگام پخش بازی ایران  و مراکش در غروب جمعه حکایت دارد. چیزی در حدود 20 ماشین در حوالی چهارراه فرمانیه همزمان با شادی پایکوبی مردم مورد سرقت قرار گرفت. محمد یکی از مالباختگان این حادثه به «تابناک‌تهران» گفت:« من همراه با اعضای خانواده بعد از پایان بازی برای شادی به خیابان آمدیم. اما به دلیل ازدحام و ترافیک مجبور شدیم ماشین در یک کوچه پارک کنیم. ماشین های زیاد هم مثل ما درهمین کوچه پارک توقف کردند. اما وقتی می خواستیم به خانه بازگردیم، دیدم که شیشه طرف راننده شکسته شده است.» او ادامه داد:« عینک آفتابی ام دزیده شده. آن را حدود یک میلیون تومان  خریده بودم. چیزی دیگه ای در ماشین نداشتم. البته دزدها به جز من به سراغ چندتا ماشین دیگر هم رفته بودند.» ماشین رضا هم از دست سارقان در امان نمانده بود، این جوان 23 ساله هم که ماشین گرانقیمتی داشت از سرقت لوازم داخل خودرو اش کاملا متعجب و عصبی بود:«وقتی از وارد کوچه شدم، خشکم زد،همه آسفالت کوچه از خرده شیشه ها برق می زد، بیشتر از 20 ماشین را خالی کرده بودند، از کیف زنان گرفته تا عینک، پول و مدارک ماشین؛ هرچیزی که ارزش داشت را برده اند. دزدها با خیال راحت از موقعیت استفاده کردند. آنقدر سر و صدای شادی مردم و بوق ماشین ها زیاد بود، که هیچ کس متوجه صدای دزدگیرها نشده و دزدها هم با خیال راحت کارشان را انجام دادند.»

در برخی نقاط دیگر تهران هم حوادث مشابه ای در زمان پخش بازی های جام جهانی به خصوص در حین مسابقه ایران و مراکش و نیز در زمان شادی و خوشحالی مردم پس از این بازی، رخ داده است. با توجه به ادامه بازی های و زمان مسابقات احتمال تکرار این سرقت ها وجود داردف به همین دلیل به شهروندان تهرانی توصیه می شود هشدار های پلیس را جدی بگیرند.

سرقت در جام جهانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار