آنها می‌توانستند همچون سینه‌های گرگ آرم باشگاه رم، موهای پویول را سانسور کنند یا به جای موهای او چراغ خواب بگذارند.
کد خبر: ۶۲۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 23 June 2018

عصر ایران، مصطفی داننده؛ این روزها کمتر سوالی است که در جامعه مطرح باشد و پاسخی برای آن یافت نشود. فضای مجازی همچون معلم پرقدرتی است که از جامعه سوالاتی می‌پرسد و با ترکه‌ای که به دست دارد منتظر پاسخ  می ماند.

نمونه آخر آن ماجرای ویلای سردار فیروزآبادی است. سوال‌هایی مطرح شد و سردار را به پاسخ دادن واداشت و در نهایت ویلای لواسان تخلیه شد.

در شب بازی ایران و اسپانیا قرار بود کارلوس پویول مدافع سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه بارسلونا مهمان برنامه 2018 عادل فردوسی پور باشد.

پویول به تهران آمد اما اجازه حضور در تلویزیون را پیدا نکرد.

زلف بر باد نده تا ندهی بر بادمان

حاضر نشدن مدافع سرسخت سال‌های قبل بارسلونا در تلویزیون ایران به رغم دعوت قبلی و در عین حضور در تهران و طبعا انجام هماهنگی های لازمه، این سوال را در ذهن‌ها ایجاد کرد که چرا اجازه ندادند مانند اتوئو و فیگو در برنامه عادل حاضر شود؟

خود او در گفت‌وگویی ماجرا را این گونه روایت کرده است:« به من گفتند به خاطر مشکلات ظاهری امکان حضور در برنامه را ندارم.»

فعلا تنها روایت از این ماجرا توسط خود پویول مطرح شده است و مدیران صداوسیما و البته خود فردوسی‌پور سکوت کرده‌اند. سکوتی که به هیچ وجه قابل قبول نیست و حتما باید آنها دلیل این تصمیم خود را به مردم بگویند.

این سکوت باعث شده است فعلا حرف‌های پویول را باور کنیم (هر چند این شایعه که رییس جدید شبکه سه سیما می خواسته تفاوت نگاه خود با رییس سابق و مدیر همچنان متنفذ سیما را به نمایش بگذارد هم وجود دارد). 

با این حال نمی توان حرف میهمان سرشناس پشت درهای جام جم مانده را باور نکرد چون اتخاذ تصمیماتی از این دست ازسوی مدیران تلویزیون بعید نیست. آنها پیش از این نیز این از جنس تصمیم‌های عجیب و غریب گرفته‌اند. ماجرای حضور مرحوم ناصر ملک مطیعی در تلویزیون را به یاد بیاورید تا باور کنید اینجا ایران است و دیدن چنین تصمیم‌هایی عجیب نیست.

شاید مدیران تلویزیون بعد از دیدن جناب پویول به او گفته‌اند « زلف بر باد نده تا ندهی بر بادمان».

البته راه‌حل‌های بسیاری برای حل این مشکل وجود داشت و نمی‌دانم چرا مدیران این رسانه از آن استفاده نکردند. آنها می‌توانستند همچون سینه‌های گرگ آرم باشگاه رم، موهای پویول را سانسور کنند یا به جای موهای او چراغ خواب بگذارند.

به لطف شبکه آی‌فیلم سریال مختار بارها و بارها بازپخش شد و ما دیدیم که بسیاری از شخصیت‌های ایران سریال از جمله مختار ثقفی، موهای بلندی داشتند. شاید چون موهای پویول بلند فرفری بوده است مشکل ساز می‌شده.

تصور می‌کنم ممیزی‌های تلویزیون از این به بعد در کنار هواداران در مسابقات ورزشی حواسشان به موهای بازیکنان فوتبال هم هست. مثلا می‌شود تصور کرد که دیگر ما در تلویزیون شاهد بازی‌های بالوتلی نخواهیم بود.

تا وقتی مدیران صداوسیما علت حضور نیافتن پویول در تلویزیون را نگویند و مردم را قانع نکنند، هم آن شایعه رنگ نمی بازد و هم حرف این مدافع اسپانیایی سند محکمی در مورد این ماجراست.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار