دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر قم:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم با اشاره به دشواریهای موجود برای مقابله با معضل اعتیاد در جامعه گفت: اعتیاد تنها با اتکاء به بسیج عمومی و مشارکت همه جانبه مردم از جامعه محو و نابود می شود.
کد خبر: ۶۲۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 25 June 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل شریفی در نشست صمیمی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری قم با سازمان های فعال در حوزه اعتیاد این استان در تالار امام رضا (ع) فرمانداری اظهار داشت: این سازمان ها ظرفیت های خوبی برای مقابله با اعتیاد و آسیب های اجتماعی محسوب می شوند، از این رو همواره سعی و تلاش دولت بر برقراری ارتباط خوب و موثر با این مجموعه ها و استفاده مطلوب از این ظرفیت عظیم بوده است..

وی افزود: هر یک از آحاد مختلف مردم در راستای ریشه کن کردن اعتیاد از جامعه نقش و وظیفه مهمی را بر عهده دارند، و بدون شک تا زمانی که انسجام عمومی شکل نگیرد، جامعه همچنان گرفتار مواد مخدر خواهد بود.

شریفی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه و درمان بیماری اعتیاد کارهای خوب و شایسته ای را انجام دادند، گفت: حضور و شرکت سمن ها در برنامه های گوناگون ملی حاکی از این موضوع است.

وی با اشاره به ناکافی بودن تعداد و کمیت سمن های فعال در قم نسبت به موقعیت و جایگاه این استان، گفت: تا سال گذشته تعداد کل سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اعتیاد استان 28مورد بود ولی در سال جاری به 40سازمان افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه گسترش سمن های مبارزه با اعتیاد چشم انداز روشن تری را برای حفظ و مصونیت اجتماع از این بلای خانمانسوز و مهلک پیش رو قرار خواهد داد، افزود: سمن های موجود باید با فرهنگ سازی، گام های مستحکمی را برای تشویق و ترغیب مردم و خیران در خصوص مقابله با اعتیاد بردارند.

این استان دارای 2مرکز ترک اعتیاد اجباری است که حدود 400 معتاد زن و مرد در آن نگهداری می شوند.

قم همچنین دارای 8 کمپ اقامتی و 80 مرکز ترک اعتیاد که به صورت روزانه اقدام به ارایه خدمات درمانی به معتادان می کنند، که ظرفیت این مراکز به صورت اسمی 60 تن است، ولی با توجه به اختیاری بودن، تعداد معتادان نگهداری شونده به توان این مراکز بستگی دارد.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قم نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات متعدد سمن ها در زمینه های مختلف ار جمله مالیات گفت: مهمترین مساله در رفع مشکلات پرداخت مالیات سمن ها مستند سازی و شفافیت فعالیت های این نهادها است.

هادی کریمی اصل با بیان اینکه دستگاه های اجرایی مانند بهزیستی علاقه زیادی برای کمک به سمن ها دارند، اما به شرطی که بدانیم، این کمک ها بر اساس چه ضوابطی باید انجام شود، افزود: بیشتر مشکلات سمن ها از طریق آموزش حل می شود، از این رو باید توانمند سازی سمن ها را با سرفصل مشخص مالیاتی، بیمه ای و حقوقی در دستورکار داشته باشیم‌.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار