هزار و دویست و پنجاه و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: سراج: اظهاراتم درباره هک شدن سایت وزارت صنعت درست بود/وزیر سابق کانادایی وکیل خانواده کاووس سید امامی شد/پاداش ۱۰ هزار دلاری مارادونا برای پیداکننده راوی خبر مرگش و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 30 June 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

احمدی‌نژاد: برای ثبات بازار راهکار دارم

گزیده سخنان احمدی نژاد در مراسمی به مناسبت هفتم تیرماه، سالروز شهادت دکتر بهشتی، در زیر آمده است:  فشار اقتصادی الان واقعا زیاد است، یعنی ابهام است، کسی تصمیم نمی گیرد، مردم نمی دانند چکار باید بکنند، باید بخرند، باید بفروشند، فردا چه اتفاقی می افتد، پس فردا چه اتفاقی می افتد!  نمی شود ثبات در بازار ارز ایجاد کرد؟ می شود. من اعلام کردم. راه دارد، می شود. حق ملت ایران این نیست. می شود با سه ـ چهار تا حرکت این فضا را سریع عوض کرد. البته هر چه بیشتر بگذرد، سخت تر می شود. می گویند مغازه دار های بازار آمده اند اعتراض کردند. اجاره مغازه اش درنمی آید، دست مردم چک دارد، اجاره خانه اش درنمی آید، باز آن فردی که از این فرد چک دارد، خودش دست فرد دیگری چک دارد. همین طور زنجیره وار است، چکار بکند؟ این که او را هل بدهی درون مغازه اش تا درب مغازه را باز کند، تمام شد؟ اقتصاد درست شد!؟ خب اینگونه درست نمی شود که! این ها را درست کنید.

اگر فردا ۲۹ اردیبهشت بود روحانی ۲ میلیون هم رای نمی‌آورد

زیباکلام افزود: نمی دانم آقای نوبخت، واعظی، نهاوندیان و آشنا در خلوت چه به ایشان می گویند. یا وقتی سخنرانی آقای روحانی تمام شد به ایشان می گویند خیلی عالی بود؟ اگر می گویند، دروغ گفته اند. یعنی اگر آقای روحانی از طریق اطرافیان خودشان بازخورد می گیرند، آنها بدترین مشاوره را به شما می دهند. برای اینکه آن 24 میلیونی که به ایشان رای دادند، روزبروز پشیمان تر می شوند. اگر فردا 29 اردیبهشت تکرار شود، آقای روحانی 2 میلیون و 400 هزار رای هم نمی آورد چه رسد به 24 میلیون.

کنایه علم‌الهدی به دولت با اشاره به تیم ملی

علم‌الهدی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: آنچه برای مردم مهم است این است که در این موقعیت که دچار مشکل شدند و اخلالگران و مفسدان اقتصادی وضعیت کودتای اقتصادی ایجاد کرده‌اند، ببییند که مسئولان تلاش می‌کنند یا مانند تماشاچی مردم را تماشا می‌کنند. وی با بیان اینکه ما مشکل داریم اما بحران اقتصادی نداریم، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد وضعیت اقتصادی کشور را به شکل بحران نمایشی دهد. در این شرایط مهم است که مسئولان مانند تیم ملی کار می‌کنند و می‌دوند یا تماشاچی هستند. مردم زمانی امیدوار می‌شوند که کارگزاران نظام در برابر این مشکلات و مسائل بی‌تفاوت نیستند.

خطیب نماز جمعه تهران: راست دشمن هم دروغ است

حجت‌الاسلام صدیقی، خطیب نماز جمعه تهرانک وی با اشاره به جنگ ادراکی و نفوذ دشمن از این طریق گفت:‌یعنی دشمنی شرایطی را پیش می‌آورد تا مردم از تریبون‌های خود مطلب را دیر باور کنند اما زمانی که شبکه بیگانه نکته‌ای را بیان کرد در جان مردم می‌نشیند و این خطرناک است فرد از کانال‌های خود اخبار را جدی نگیرد اما از شبکه‌های دشمن مطلب او را قبول کند. به هر حال راست دشمن هم دروغ است ممکن است ۱۰۰۰ راست بگوید تا یک دروغ را بیان کند تا از این طریق عزت مردم را و جهاد منزوی کند.

سراج: اظهاراتم درباره هک شدن سایت وزارت صنعت درست بود

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فردی که در هک کردن سایت وزارت صنعت وارد شده‌ دستگیر و صراحتا اعتراف کرد و کدی که از طریق آن وارد شده بود را گفت. ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تناقض بین اظهاراتش درباره هک شدن سایت وزارت صنعت و معدن و ورود غیرقانونی ۵ هزار خودرو و بیانیه این وزارت‌خانه در تکذیب این اظهارات گفت: نامه‌ای که به ما نوشته بودند را منتشر کردیم. عین نامه را روی سایت گذاشتیم. مساله‌ای که ما عرض کردیم، عین حقیقت بود و پیگیری می‌کنیم. وی افزود: سایت هک شده بود و شاید برخی هم از راه‌های دیگر بوده است. اینکه سایت هک شده بود قطعی است و ما نامه رسمی از وزارت صنایع داریم که به ما کتبا نوشتند، سایت هک شده بود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فردی که در این هک وارد شده‌ دستگیر و صراحتا اعتراف کرد و کدی که از طریق آن وارد شده بود را گفت.

خرید و فروش ارز در سوپرمارکت ها!

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه از خرید و فروش ارز در بازار ثانویه مطلع هستیم، بیان داشت: خرید و فروش‌های پنهانی ارز توسط نیروی انتظامی رصد می‌شود. پرهام‌فر بیان داشت: کمیسیون مبارزه با قاچاق، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی با واحدهای غیرمجازی که اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند و همچنین صرافی‌های متخلف و دلالان ارزی برخورد می‌کنند.   وی با اشاره به واحدهای صنفی متخلف در خرید و فروش ارز گفت: سوپرمارکت‌هایی هم مشاهده شده که اقدام به خرید و فروش ارز کرده‌اند.   مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ممنوعیت خرید و فروش ارز در صرافی‌ها موقت است، گفت: فعلا با توجه به اختیار دولت در تعیین ضوابط خرید و فروش ارز، صرافی‌ها از خرید و فروش ارز منع شده‌اند اما ممکن است در آینده این ممنوعیت برداشته شود./فارس

فاطمه حسینی ماجرای خرید سکه را تکذیب کرد

فاطمی حسینی در کانالش نوشت: اینجانب سیده فاطمه حسینی نماینده مجلس، ضمن تکذیب کامل دروغ پردازی ها نسبت به خود و خانواده ام درباره خرید سکه، که در ادامه بداخلاقی ها و تخریب های گذشته صورت گرفته است؛ به منظور احترام به مردم و تنویر افکار عمومی، از بانک مرکزی درخواست میکنم اسناد مربوطه را منتشرکنند تا دروغ گویان و تهمت زنان برای همیشه رسوا شوند. پیگرد قضایی را برای عاملان نشر این اکاذیب، برای خویش محفوظ می دارم.

معاون مدرسه معین اختلال روانی نداشت

رئیس اداره روانپزشکی پزشک قانونی تهران گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده معاون مدرسه معین اختلال روانی خاصی نداشته است. از 6 نفر از دانش‌آموزان و معاون این مدرسه مصاحبه روانپزشکی به عمل آمد که بر این اساس معاون مدرسه هیچ اختلال روانی خاصی نداشت. دو دانش‌آموز نیز آسیب روانی مختصر تا متوسط داشته که پیشنهاد شد تحت بررسی تکمیلی قرار گیرند. این دو دانش‌آموز دچار اضطراب و اختلال تطابقی بوده و نیاز به مشاوره و درمان روانشناختی دارند.ایرنا

وزیر سابق کانادایی وکیل خانواده کاووس سید امامی شد

دولت کانادا ایروین کاترل وزیر سابق دادگستری این کشور را به عنوان وکیل خانواده کاووس سید امامی تعیین شد. کاووس سید امامی فعال محیط زیست بود که سال گذشته بازداشت شد و در زندان اوین خودکشی کرد. همسر وی ممنوع الخروج شده است. گفتنی است که کاووس سید امامی تابعیت کانادا را نیز داشت/ بی بی سی

پاداش ۱۰ هزار دلاری مارادونا برای پیداکننده راوی خبر مرگش

حال بد و رفتارهای عجیب دیگو مارادونا در بازی آرژانتین و نیجریه در نهایت کار دست این اسطوره داد و باعث شد کار مارادونا به بیمارستان بکشد. در این بین شایعه فوت مارادونا که برای درمان عازم بیمارستان شده بود، در فضای مجازی پخش شد. ماتیاس مورلا، وکیل مارادونا از قول او گفت: مارادونا دنبال راوی خبر مرگش است. او می‌خواهد حتی به کسی که مشخصات راوی خبر فوتش را پیدا کند، 300 هزار پزو (10 هزار دلار) پاداش دهد/ خبرآنلاین

دفاع قالیباف از مواضع اقتصادی دولت روحانی

قالیباف در سالروز دفن شهدای گمنام در مجتمع پیشکوه گفت: امروز باید همه با هر سلیقه‌ای کنار یکدیگر باشیم و از جنگ اقتصادی که دشمن به‌راه انداخته است فرصت درست کنیم. مردم باید در حوزه اقتصادی ورود داشته باشند زیرا ضعف اصلی ما نیز در حوزه اقتصاد است و این ضعف اقتصادی ناشی از این است که مردم در عرصه اقتصاد و مدیریت کشور ورود نداشته‌اند. وضعیت بازار ارز و سکه و واردات را اگر شاهد باشید قابل تأیید است که بخش عمده اقتصاد کشور در انحصار و اختیار یک گروه خاص است. دولت حرف‌های خوبی در حوزه اقتصادی داشت و البته این صحبت‌ها نیازمند عمل است و باید محقق شود/خبرآنلاین

دشمن بازار تبریز را هم تهدید کرده بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آفرین به اصناف تبریز که در ناآرامی‌های اقتصادی اخیر بهانه دست دشمنان و سودجویان ندادند، دشمن بازار تبریز را نیز تهدید کرده بود، اما از آنجایی که مردم غیرتمند تبریز همیشه در موقعیت‌های مختلف سربلند شده‌اند، هوشیارانه عمل کردند. حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر چه به صراحت نمی‌توان گفت که تورم و افزایش قیمت‌ها در بازار طلا زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، اما این التهاب، مردم را نگران کرده، این التهاب حاصل جنگ روانی در حوزه اقتصاد است، چرا که با وجود کالای کافی در بازار، باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم گفت: آفرین به اصناف تبریز که در ناآرامی‌های اقتصادی اخیر بهانه دست دشمنان و سودجویان ندادند/ایسنا

واکنش ابتکار به سخنان دادستان درباره حضور زنان در استادیوم

معصومه ابتکار در خصوص اینکه آیا با توجه به حضور خانواده‌ها و بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران، این امر در نهایت به معنای باز شدن درب ورزشگاه‌های فوتبال به روی زنان است؟ گفت: این مراسم‌ها با حضور خانواده‌ها برگزار شد و بسیار خوب بوده و فضای بسیار خوبی بوده است.وی گفت: همه گزارش‌ها نشان‌گر وجود فضایی بسیار آرام، امن و منظم در ورزشگاه بود. ان‌شاالله همین روند ادامه پیدا می‌کند.ابتکار در مورد اظهارات اخیر دادستان کل کشور درباره اتفاقاتی که در ورزشگاه افتاده است، گفت: به هر حال اظهارنظرها متفاوت است؛ ولی مهم این است که ما قانونی برای این مساله نداریم. خلاف شرع هم نیست و شئونات هم رعایت می‌شود.وی با تاکید بر اینکه حتی اگر شما به پارک و سینما و کنسرت هم بروید باید شئونات را رعایت کنید، گفت: امیدواریم برای بازی‌های بعدی مشکلی وجود نداشته باشد.معاون امور زنان رییس‌جمهور با بیان اینکه در مورد ورزش‌های دیگر از پیش فضا برای ورود زنان فراهم شده است، گفت: در همین مسابقات والیبال اخیر خانم‌ها حضور داشتند. کنترل شده هم نبوده و خانم‌ها آزاد بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار