استاندار قم با بيان اينكه آموزش از اركان مهم پيشگيري است بر لزوم توانمند سازي جوانان در مقابل آسيب‌هاي اجتماعي تأكيد كرد.
کد خبر: ۶۲۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 03 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، سيد مهدي صادقي در بازديد از كارگاه آموزشي آشنايي معلمان ابتدايي با مهارت هاي زندگي در محل ناحيه 3 آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهميت آموزش در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد اظهار كرد: نقش معلمين در امر فرهنگ‌سازي و پيشگيري از اعتياد يك نقش مهم، سازنده و تعيين كننده است.

وي با تأكيد بر لزوم آگاهي بخشي به جامعه در برابر بزه‌هاي اجتماعي، عدم اطلاع و شناخت كافي را يكي از دلايل مهم گرفتار شدن در اين آسيب ها عنوان و خاطرنشان كرد: برگزاري اين گونه كارگاه‌هاي آموزشي مي تواند زمينه را براي افزايش آگاهي‌هاي عمومي نسبت به خطرات و پيامدهاي اعتياد و ديگر آسيب‌هاي اجتماعي فراهم کند.

استاندار قم همچنين توانمندسازي جوانان را مهم‌ترين و مؤثرترين راهكار مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي برشمرد و گفت: براي مقاوم سازي جوانان در برابر خطرات و آسيبب هاي مختلف از جمله اعتياد، چاره اي جز آگاه سازي و توانمند كردن آنان وجود ندارد.

صادقي با بيان اينكه علي‌رغم همه اقدامات، آمار اعتياد در كشور رو به افزايش است، بر لزوم اثر بخش كردن فعاليت‌هاي عرصه پيشگيري تأكيد كرد و افزود: در اين زمينه بايد يك بسيج عمومي در جامعه شكل‌گرفته و همه براي توانمند ساختن جوانان تلاش نمايند.

وي خواستار توجه جدي به مقوله آموزش و پيشگيري در امر مبازره با مواد مخدر شد و گفت: صرف هزينه در اين بخش نه تنها ضروري است بلكه نوعي سرمايه گذاري محسوب مي شود.

شايان ذكر است اين كارگاه توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و با همكاري اداره كل آموزش و پرورش استان برگزار مي گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار