استاندار قم مطرح کرد
استاندار قم با بيان اينكه آموزش از اركان مهم پيشگيري است بر لزوم توانمند سازي جوانان در مقابل آسیب‌های اجتماعي تأكيد كرد.
کد خبر: ۶۲۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 03 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در بازدید از کارگاه آموزشی آشنایی معلمان ابتدایی با مهارت‌های زندگی در محل ناحیه 3 آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهمیت آموزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد اظهار کرد: نقش معلمین در امر فرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد یک نقش مهم، سازنده و تعیین کننده است.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی بخشی به جامعه در برابر بزه‌های اجتماعی، عدم اطلاع و شناخت کافی را یکی از دلایل مهم گرفتار شدن در این آسیب‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه کارگاه‌های آموزشی می‌تواند زمینه را برای افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به خطرات و پیامدهای اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی فراهم کند.

استاندار قم همچنین توانمند سازی جوانان را مهم‌ترین و مؤثرترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: برای مقاوم سازی جوانان در برابر خطرات و آسیبب‌های مختلف از جمله اعتیاد، چاره ای جز آگاه سازی و توانمند کردن آنان وجود ندارد.

صادقی با بیان این که علیرغم همه اقدامات، آمار اعتیاد در کشور رو به افزایش است، بر لزوم اثر بخش کردن فعالیت‌های عرصه پیشگیری تأکید کرد و افزود: در این زمینه باید یک بسیج عمومی در جامعه شکل گرفته و همه برای توانمند ساختن جوانان تلاش نمایند.

وی خواستار توجه جدی به مقوله آموزش و پیشگیری در امر مبازره با مواد مخدر شد و گفت: صرف هزینه در این بخش نه تنها ضروری است بلکه نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار