کد خبر: ۶۲۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 05 July 2018

ژاپنی‌های رو اعصاب!
فاطمه تهرانی | بی قانون

هر چه ما آریایی‌های اصیل از خودمان شکیبایی نشان می‌دهیم، شما ژاپنی‌های مسخره‌ خاک‌برسر اصلا از رو نمی‌روید. تا وقتی بچه بودیم که آن سوباسای بی‌شعور می‌آمد یک شوت می‌زد که دور کل کره‌ زمین می‌چرخید و ما برای اینکه بفهمیم سرنوشتِ آن توپ خاک‌برسرتر از شما چه می‌شود باید تا شنبه‌ آتی صبر می‌کردیم که قسمت بعدی پخش شود. اشتباه‌مان این بود که از همان عنفوان کودکی در حق شما بزرگواری کردیم و چیزی نگفتیم.


دردسرآفرینی شما برای ما به همین‌جا ختم نشد. از همان روزی که رفتیم مدرسه، همه می‌آمدند و به ما می‌گفتند ژاپنی‌ها را ببینید که چقدر پیشرفت کرده‌اند؛ اگر ما هم بخواهیم پیشرفت کنیم باید ازشان درس بگیریم و فرهنگ آن‌ها را بکاویم و فرهنگ خودمان هم مورد کاوش قرار بگیرد. ما همین‌طور موردِ کاویده شدنِ فرهنگی بودیم که ناگهان قضیه به سبزه نیز آراسته شد و بهمان خبر دادند همتایان ژاپنی‌مان که یک مشت بچه‌ خرخون‌ِ عینک‌ته‌استکانی بودند، دستگاهی برای بالای در مغازه‌ها اختراع کرده‌اند که وقتی کسی در را باز و بسته می‌کند، آن دستگاه با استفاده از نیروی مکانیکی یک سنجاق قفلی درست کند. واقعا چقدر آدم می‌تواند شیرین‌عقل و تشنه‌ توجه باشد که دست به انجام چنین کاری بزند؟ ما ایرانی‌ها سال‌های سال است که با ایستادن جلو پنکه و گفتنِ آآآآآ داریم انرژی مکانیکی را به آلودگی صوتی تبدیل می‌کنیم، اما تا به حال یک بار هم شده است که بخواهیم با آن جلب توجه کنیم؟


در دوره‌ بزرگسالی‌مان هم که هروقت صفحه‌ خبری را باز کردیم، عکس یک مشت آدم دولا شده را دیدیم که زیرش نوشته بود ژاپنی‌ها به علت قطع یک دقیقه‌ای اینترنت، عذرخواهی رسمی خود را از مردم کشور، مردم کشورهای همسایه و پتوی مسافرتي اعلام کردند. همین‌جور حجم اینترنت ما به فنا می‌رود که شما لوس‌های بچه‌ننه بیایید عذرخواهی کنید. خاک بر سر بی‌جنبه‌‌تان کنند، یک ذره مناعت طبع ندارید، ما سه هزار میلیارد پول و یک دکل نفتی گم کردیم، هیچ کدام از مسئولان‌مان صدای‌شان در نیامد. می‌دانید چرا؟ چون به فکر حجم اینترنت و پولی که مردم باید از جیب بابتش پرداخت کنند، هستند و عین شما ننرهای عصاقورت‌داده بی‌ملاحظه و بی‌مسئولیت نیستند. اصلا مگر ما مسخره‌ پدرتان هستیم که هر روز باید وقت باارزش‌مان را بگذاریم و به جای انجام ۲۲ دقیقه کار مفید در ساعات اداری، خبر عذرخواهی‌های شما را بخوانیم؟ مثلا شما نکبت‌ها با خودتان چه فکری کرده‌اید که می‌آیید بابت اینکه قطاری 30 ثانیه زودتر ایستگاه را ترک کرده، عذرخواهی رسمی می‌کنید؟ واقعا چرا باید از کسی که در 30 ثانیه‌ پایانی به ایستگاه می‌رسد، عذرخواهی شود؟ دیر اومده زود میخواد بره؟ واقعا شاید به خاطر همین اخلاق‌تان است که ما از شما بدمان می‌آید.


حالا همه‌ این‌ها به کنار، این رسوایی اخیری که به بار آورده‌اید دیگر چه صیغه‌ای است؟ بلند شدید بعد از بازی فوتبال رفته‌اید رختکن را تمیز کردید و روی تابلو نوشتید روسیه از تو ممنونیم؟ مگر مادرزن‌سلام است که بعد از پایان مهمانی بروید ظرف‌ها را بشورید و بگویید مامان‌جون ازت ممنونم؟ حالا روح دردمند ما آریایی‌ها به کنار، واقعا شما از اجداد سامورایی خودتان خجالت نمی‌کشید؟ روح مرحوم مغفور هوجو اوجیت‌سونا به خواب‌تان نمی‌آید بگوید یک دسته چوب برای من بیارید که نصیحت‌تان کنم و وقتی چوب‌ها را آوردید، با همان‌ها بکوبد توی کله پوک‌تان تا این مسخره‌بازی‌ها را کنار بگذارید؟ واقعا که آبروی کل بلوک شرق را برده‌اید. اصلا خوب شد که از جام جهانی حذف شدید، حالا هم بهتر است بروید پیش عموی سوباسا و از او عذرخواهی کنید. ای آن شمشیر سامورایی به کمرتان بزند، ذلیل مرده‌ها!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار