کد خبر: ۶۲۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 13 July 2018

مشاور شهردار تهران در امور بانوان از برگزاری جشنواره بزرگ دختران شهر در مناطق مختلف پایتخت برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش ایلنا، فاطمه راکعی در تشریح ویژه برنامه‌‌‌های دهه کرامت که از ۲۴ تیر تا ۴ مردادماه در شهر تهران اجرا می‌‌‌شود، گفت: مدیریت شهری در تلاش است به مناسبت این ایام به دختران یادآور شود که مسئولان اجتماعی و فرهنگی شهرشان آن‌ها را می‌‌‌‌بینند و به خواسته‌‌‌هایشان احترام می‌‌‌گذارند. بر همین اساس، امسال برای نخستین بار جشنواره بزرگ دختران شهر در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در طول دهه‌‌‌ها هیچ گاه به دغدغه‌‌‌های دختران توجه درخور و شایسته‌‌‌ای نشده است و دهه کرامت فرصت خوبی است تا به مشکلات این قشر به درستی رسیدگی شود، اظهار داشت: در این راستا، با همکاری بین بخشی، میان شهرداری تهران و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری جشنواره بزرگی را از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ تیرماه در باغ کتاب تهران برگزار می‌‌‌کنیم تا فرصت شنیده شدن دغدغه‌‌‌های دختران فراهم شود.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان ادامه داد: همچنین پیش‌‌‌‌بینی کرده‌‌‌ایم تا در شهربانوها و بوستان‌‌‌های مختص بانوان غرفه‌‌‌هایی برای نمایش توانمندی‌‌‌های دختران در حوزه‌‌‌های مختلف هنری همچون صنایع دستی و تولید پوشاک و نقش دختران در ایجاد شهر هوشمند برپا شود.

به گفته راکعی قرار است برای نخستین بار همزمان با برگزاری ویژه برنامه‌‌‌‌های دهه کرامت، یکی از مراکز علمی معتبر در کشور نظرسنجی‌‌‌ای را درخصوص ۱۰ مطالبه و خواسته اول دختران تهرانی انجام دهد تا نتایج آن در برنامه‌‌‌ریزی‌‌های آینده شهر مورد بهره‌‌برداری قرار بگیرد.

وی از رایزنی با سازمان‌‌‌هایی همچون سازمان ورزش برای ارائه تخفیف به زنان در دهه کرامت خبر داد و تصریح کرد: پیش‌‌‌بینی کرده‌‌‌‌ایم تا در این دهه با تمرکز بر مناطق ۳، ۶، ۷، ۱۵، ۱۶، ۱۸، ۱۹، ۲۱ و ۲۲ مجموعه ایستگاه‌‌های سلامت و کارگاه‌‌های خودمراقبتی با تاکید بر شرایط خاص دوران بلوغ برای دختران برگزار شود. برگزاری تورهای تهران‌‌‌گردی نیز از دیگر برنامه‌‌‌هایی است که در این ایام اجرا می‌‌شود.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار