بیش از سی‌ میلیون نفر، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند

عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در یادداشتی نوشت: تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی، فیلتر تلگرام را دور می‌زنند.

هشدار رهبر انقلاب به وزیر اطلاعات

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در گفتگو با تسنیم خبر هشدار رهبر انقلاب درباره اظهارات اخیرش را تائید کرد.

روزنامه وطن امروز هم نوشت: اظهارات اخیر وزیر اطلاعات که به تصریح رهبر انقلاب به ضرر این وزارتخانه تمام شده، تنها موضع‌گیری عجیب علوی در وزارت اطلاعات نبوده از جمله اینکه سال گذشته و پس از آنکه دری‌اصفهانی به موجب حکم قطعی دادگاه، جاسوس شناخته شد، علوی با این ادعا که مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است، دری را از اتهام جاسوسی تبرئه کرد! ادعایی که واکنش مقامات قضایی را هم به دنبال داشت و این مقامات، دادگاه را تنها مرجع صالح برای محکومیت اشخاص به جرم جاسوسی معرفی کردند.

نوع نشستن پوتین مقابل ولایتی نشانه چه بود؟

علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری (چهارشنبه 20 تیرماه) به‌عنوان فرستاده ویژه ایشان و رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه سفر و طی دیداری با ولادیمیر پوتین پیام‌های رهبر معظم انقلاب و حجت‌الاسلام روحانی را به وی تسلیم کرد. حمیدرضا آصفی، دیپلمات باسابقه و سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات درباره این دیدار به تسنیم می گوید: آقای پوتین دکتر ولایتی را روبه‌روی خود قرار دادند و این گفت‌وگو را به‌عنوان یک مذاکره جدی تلقی و از حالت تشریفاتی خارج کردند. نوع چیدمان نشستن نشان‌دهنده فضایی است که در روابط وجود دارد. روبه‌روی هم نشستن مخصوص ملاقات دو همتا در مذاکرات است و این نحوه قرارگیری گویای این مطلب است که آقای پوتین جایگاه دکتر ولایتی را در مرتبه خود قرار داده و برای این دیدار اهمیت قائل شده است.

 نیاز نیست جریان اصلاحات دست به دامن سلبریتی‌ها شود

محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم تاکید کرد: جریان اصلاحات اگر مشخصه‌ها و معیارهای اصلیش حرکت در مسیر اعمال اصلاحات و ایجاد امنیت در عمل باشد و انسان‌هایی که در معرض مسئولیت هستند، عهد خود را ناگسستنی بدانند، نیاز نیست دست به دامن سلبریتی‌ها شویم.

نظر کدخدایی در مورد اف‌ای‌تی‌اف

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری این شورا که ظهر امروز برگزار شد تاکید کرد که لایحه اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی که جز مصوبات ۴گانه موسوم به اف‌ای‌تی‌اف است مغایر قانون اساسی است.

 نحوه بیان آقای جنتی میخدار است

«علی مطهری» نایب رییس مجلس به سوالاتی درباره آیت‌الله جنتی و شورای نگهبان پاسخ داده است. بخش هایی از این مصاحبه که با موسسه‌ سوره سینمای مهر انجام و در کانال تلگرامی علی مطهری منتشر شده در ادامه آمده است: اصل نهاد شورای نگهبان نهاد لازمی است و حافظ اسلامی بودن جمهوری اسلامی است. ولی نگاه برخی اعضای آن به مسائل اجتماعی و سیاسی و مقوله حفظ نظام و اصل ولایت فقیه دچار کاستی‌هایی است. به همین جهت گاهی می‌خواهند به نظام خدمت کنند، ولی به آن ضربه می‌زنند... عنصر تصمیم‌گیر در شورا آقای جنتی هستند و بقیه معمولاً به احترام ایشان اظهارنظر نمی‌کنند. مثلاً چند تن از اعضای شورای نگهبان به خود من گفتند که ما با تصمیم آقای جنتی درباره موضوع خانم مینو خالقی که بعد از تایید صلاحیت در حوزه اصفهان رای آورده بود و آنگاه رد صلاحیت و به رای مردم بی‌احترامی شد مخالف بودیم، ولی به خاطر حفظ احترام ایشان مخالفت نکردیم. البته آن‌ها که یکی از آن‌ها هم مرحوم شده است کار اشتباهی کردند...رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم از کار‌های اشتباه آقای جنتی و شورای نگهبان بود...

تحلیل بیانیه جبهه پایداری توسط روزنامه دولت

روزنامه ایران نوشت: «ملت ما باید بدانند نه انتخاب گورباچف و نه یلتسین هیچ کدام نتوانست به سازندگی و سر و سامان دادن کشور شوروی کمکی کند»؛ اشتباه نکنید؛ این سطور بخشی از نطق انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی نیست؛ بخشی از بیانیه بنیانگذاران جمهوری روسیه جدید هم نیست؛ بریده ای از سخنان ولادیمیر پوتین یا دیمیتری مدودف هم نیست. بلکه جان کلام بیانیه اخیر حزب «پایداری» است که اگرچه به بهانه شرایط کشور نگاشته شده، اما سطورش از  داستان سرایی خالی نیست... همزمانی انتشار این بیانیه با دو بیانیه حزب اصلاح‌طلب «اتحاد ملت ایران» و تشکل اصولگرای «جمعیت ایثارگران» حاوی نکات قابل تاملی بود؛ از جمله اینکه هر دو حزب یاد شده ابتدای بیانیه‌شان بر حمایت و تقویت دولت تاکید مصرح کرده و درعین حال انتقادها و پیشنهادهایی که به زعم آنها به بهبود امور می‌انجامید را مطرح کرده بودند. «جمعیت ایثارگران» که اتفاقاً همواره به دولت حسن روحانی موضع انتقادی داشت، در پیشانی بیانیه خود تاکید کرد: «جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با توجه به شرایط موجود کشور لازم می‌داند حمایت خود را از مواضع اخیر ریاست محترم جمهوری نسبت به تهدیدات دولتمردان امریکا اعلام نماید» و در ادامه خواستار تغییر در تیم اقتصادی دولت و حرکت دستگاه اجرایی در مسیر اقتصاد مقاومتی شد. حزب اصلاح‌طلب «اتحاد ملت ایران» هم با تاکید بر اینکه این تشکل همچون سال‌های گذشته درکنار دولت ایستاده است، انتقاد به تیم اقتصادی دولت را وارد دانست و خواستار بزرگ‌تر شدن حلقه مدیریتی قوه مجریه شد... در این میان تنها حزب «پایداری» بود که در بیانیه‌ای «شبه انتخاباتی»، زمزمه‌هایی مبنی بر ضرورت روی کار آمدن «رئیس جمهوری نظامی» و مانند آن را تداعی کرد؛ زمزمه‌هایی که ترجیع‌بند مشترکش به پایان نرسیدن دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی است.

 هنروتجربه؛ محفل روشنفکری یا جشن‌تولد

صبح نو نوشت: هفته گذشته بود که خبر رونمایی از فیلم مستند «سریک» ساخته بهاره افشاری با حضور چهره‌های سرشناس هنری ، ورزشی و سیاسی در ایوان شمس برگزار شد...فارغ از بحث‌های مربوط به اهدای رایگان بیلبوردها به فیلم بهاره افشاری چند نکته در این میان قابل تامل است. بهاره افشاری، کارگردان مستند سریک، بازیگری درجه دو است که تاکنون اثری مهم در کارنامه‌اش دیده نشده و عموماً در سینمای بدنه موسوم به عامه‌‌پسند نقش‌آفرینی کرده است و این‌که حالا اثری مستند را کارگردانی کرده قاعدتا نباید اثری فاخر و مهم تلقی شود ولی از آنجا که سوژه مستند درباره اسب یک فوتبالیست ملی است (که البته خود اسب نیز در مظان اتهام دوپینگ قرار دارد) ناگهان در معرض توجهات قرار می‌گیرد و مراسم افتتاحیه‌اش تبدیل به یک شو ابتذال و لودگی طیفی می‌شود که بی‌توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه علایق و سرگرمی‌های خاص خود را دنبال می‌کنند و از قضا با حمایت شهرداری تهران مواجه می‌شوند و یکی از بهترین‌ سالن‌های تهران در اختیار این مراسم مبتذل و غیرمردمی قرار می‌گیرد. اما نکته مهم دیگر اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه است. حال چگونه این مستند با سوژه خاص خود در این گروه جای می‌گیرد، سوالی است که باید مسوولان آن پاسخ دهند... روزگاری افتخار این گروه اکران فیلم‌های صرفاً هنری و حتی برخی فیلم‌های توقیفی سینما بود و حالا برای جلب توجهات و البته شاید جلب پول برخی ورزشکاران به سمت اکران فیلم‌های بازیگران درجه چندم سینما می‌رود که البته با حمایت طیفی که در شرایط روز جامعه فقط به فکر منافع خویش هستند نه منافع مردم و ملت، رویکردهای شبه‌هنری خود را پیگیری می‌کنند.

 علیه آقای سیف اعلام جرم کردیم

احمد توکلی، رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت گفت‌: الان قوه قضائیه و مجلس و همه و از جمله رسانه‌ها باید برخورد کنند. ما علیه آقای سیف اعلام جرم کردیم، دولت باید او را عزل کند. نباید گذاشت با سلام و صلوات دوره‌اش تمام شود و بعد سفیر ایران در چین بشود... وقتی بانک مرکزی به شرکتی 26 روزه ارز تخصیص داد، خیانت در امانت کرده است، جرم و مجازات دارد و باید مجازات آن را تحمل کند.

 نکبت فساد کشور را گرفته است

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید با ابراز تاسف از اینکه قبح فساد در کشور ریخته شده و نکبت فساد دامن کشور را گرفته است مبارزه با فساد را از اولویت‌های خود و فراکسیون امید خواند و به خبرآنلاین گفت: به نمایندگان سفارش کرده‌ام که مراقب باشند در دام فساد گرفتار نشوند که مجبور شوند آن را ادامه دهند... او ادامه داد: برخی بده بستان‌ها میان نمایندگان و وزرا در جریان پیگیری مسائل استانی وجود دارد که خصوصی به آنها گوشزد می کنم.

 انتقاد روزنامه اصولگرا از سید محمد خاتمی

روزنامه رسالت درباره پیام خاتمی به همسر عباس امیر انتظام نوشت: رئیس دولت اصلاحات در گذشته ای  نه چندان دور در خصوص فعالیت های امیر انتظام نظرات دیگری داشته و هم کیشان وی در جریان اصلاحات نیز حالا نظرات متفاوتی نسبت به گذشته اتخاذ کرده اند. هر چند این برای اولین بار نیست که اصلاح طلبان دست به چنین اقداماتی زده و از آنچه در گذشته نسبت به آن ایمان و اعتقاد داشته اند، دست می کشند.

 مشکلات دولت احمدی نژاد بر سر جمنا آوار شد

 محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت امروز و آینده جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) اظهار کرد: کاندیدای نهایی جمنا توانست نتیجه خوبی کسب کرده و اقبال  16میلیونی مردم را به صندوق  رای اصولگرایان  گسیل کند اما مجموعه رفتارهای وی  به گونه ای بود که بسیاری از مشکلات دولت احمدی نژاد بر سر جمنا آوار شد.

 اعتدالگرایان 2 برابر اصلاح طلبان واصولگرایان در جامعه نفوذ دارند

محمد هاشمی رفسنجانی به روزنامه خراسان گفت: آن چه در کشور است، سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و دیگری اعتدالگرا   یا عملگراست. آن‌ها هرکدام ضریب نفوذ خود را در جامعه دارند.  براساس تجربه‌ای که از ابتدای انقلاب داریم به خصوص در انتخابات‌های مختلف، اصولگرایان حدود 20 درصد طیف‌های جامعه را تشکیل می‌دهند، اصلاح طلبان در همین حد یا  کمی بالا و پایین و اعتدالگرایان هم  کمتراز  40 درصد یعنی بین 37 و 38 درصد در اجتماع ضریب نفوذ دارند. معمولا در انتخابات ریاست جمهوری آرای خاکستری هم به کمک می‌آیند و رئیس جمهور یا کاندیدای یک ائتلاف رای بالای 68 درصد یا 70 درصد را به دست می‌آورد.

سرنخ از این بهتر می خواهید؟

محمدرضازائری در روزنامه خراسان درباره پخش تلویزیونی اعترافات دختری نوجوان نوشت:«... هر کسی به سادگی می فهمد که اشک ریختن مظلومانه دختری نوجوان ضد تبلیغ است و کاملا مستقیم و قاطع نظر مخاطب را  علیه بازجویی که این طرف میز نشسته جهت می دهد و بی معطلی به نفع جریانی است که ظاهرا قرار است در برنامه تلویزیونی تخریب شود و مورد حمله قرار گیرد!.. عامل پخش چنین برنامه ای که جدا از ترویج گسترده اصل موضوع که مثلا برنامه در تخطئه و تحذیر از آن ساخته شده! باعث شکل گرفتن موجی گسترده از نفرت و دلزدگی در میان قشرهای مختلف مردم و کاهش شدید موقعیت صداوسیما در افکار عمومی شده است آیا نباید تحت پیگرد قرار گیرد؟... رهبر انقلاب بارها از پروژه نفوذ سخن گفته اند، اگر راست می گویید همین سرنخ را بگیرید و عوامل پشت پرده اش را شناسایی کنید و مطمئن باشید که این موضوع هم مانند اصلاح لوگوی باشگاه فوتبال آ. اس. رم تنها ناشی از حماقت و نادانی نیست».

گشایش در این تنگه است!

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت: ... اگرچه تلخ و ناگوار است ولی باید اذعان کرد تصویری که دولت‌های یازدهم - و دوازدهم- از جایگاه ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی ارائه کرده است با آنچه از نظام جمهوری اسلامی انتظار می‌رود، نه فقط همخوانی نداشته است بلکه در بسیاری از موارد با وادادگی و انفعال در برابر قدرت‌های خارجی و نادیده گرفتن عزت و اقتدار ایران و ایرانی نیز همراه بوده است، در پی این وادادگی، آمریکا و اروپا بدون کمترین دغدغه و نگرانی از واکنش جمهوری اسلامی ایران، هر روز ساز بد صدایی علیه کشورمان کوک می‌کنند و ضمن آنکه عزت مردم مسلمان این مرز و بوم را به سخره می‌گیرند، منافع ملی کشورمان را نیز پایمال می‌کنند‌! و به جای آنکه با واکنش - حداقل متوازن - روبرو شوند با انفعال دولت در مقابل این همه باج‌خواهی و زورگویی روبرو می‌شوند...خوشبختانه اخیرا رئیس‌جمهور محترم در مقابل زورگویی‌های آمریکا و متحدانش مواضع عزتمندانه‌ای اتخاذ کرده است که اگر با وسوسه خناسان و برخی از آلودگان به وطن فروشی در فتنه ۸۸ روبرو نشود -که انشاءالله نشود-می‌تواند نا معادله کنونی را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد...در صورت بستن تنگه هرمز، آمریکا و اروپا برخلاف آنچه ادعا می‌کنند توان مقابله با این اقدام قانونی و حرکت انقلابی ما را ندارند. آنها در اتاق شیشه‌ای نشسته‌اند و در منطقه گروگان ما هستند.

دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص بررسی اثرات پارازیت ها

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم به روزنامه اعتماد گفت: ... مردم نگران سلامتی خود هستند. این موضوع محدود به پارازیت نیست بلکه مردم نسبت به تمام تشعشعات رادیویی اطراف خود امروز حساس‌تر شده‌اند. چندی پیش جمعی از پزشکان در این باره مکاتبه‌ای با مقام معظم رهبری داشتند. ایشان نیز این مطلب را با جدیت به شورای عالی امنیت ملی ارجاع دادند و در این باره کارگروه‌هایی متشکل از دستگاه‌های مختلف در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد. وظیفه وزارت ارتباطات در این کارگروه‌ها اندازه‌گیری امواج است. بر این اساس سازمان تنظیم مقررات با استفاده از تجهیزات مخصوص، پنج شهر هدف مشخص و تجهیزات را در این شهرها را نصب کرد. یکی از این شهر‌ها تهران و شهر دیگری، شیراز است. نزدیک به یک ماه از نصب و راه‌اندازی این تجهیزات در شیراز گذشته است. همچنین در تهران نیز این تجهیزات نصب شده و اندازه‌گیری امواج در حال انجام است.

سلطان واردات غذای دام و طیور

واردات غذای دام و طیور با ارقام وحشتناک چند میلیارد دلاری در حالی به صورت انحصاری انجام می‌شود که توانایی تولید آن در کشور وجود دارد.