وکیل مدافع محمد حبیبی -از فعالان صنفی معلمان- گفت که موکلش روز اول مرداد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 17 July 2018

خبرگزاری ایسنا: وکیل مدافع محمد حبیبی -از فعالان صنفی معلمان- گفت که موکلش روز اول مرداد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود.

حسین تاج، در این باره اظهار کرد: وقت رسیدگی به پرونده محمد حبیبی کمتر از یک هفته دیگر یعنی روز اول مرداد ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تعیین شده است.

وی در رابطه با وضعیت محمد حبیبی در طول این مدت، عنوان کرد: خانواده ایشان به کرات به مراجع مختلفی مثل وزیر دادگستری، معاون وزیر آموزش و پرورش، کمیسیون‌های اصل ۹۰، آموزش و قضایی مجلس، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و معاون دادستان تهران مراجعه کردند و خواسته آنها مشخصا در ابتدا رسیدگی به وضعیت جسمی محمد حبیبی بود که اصلا وضعیت خوبی ندارد و دوم انتقال ایشان به زندان اوین بود.

تاج افزود: بر اساس طرح طبقه بندی متهمان و مجرمان در زندان‌ها که متعلق به سازمان زندان‌ها است، زندان بزرگ این طبقه بندی را دارا است اما بحث در این است که آقای حبیبی به دلیل اتهامات سیاسی و امنیتی بازداشت شدند و تبدیل وثیقه شد و مجدد وثیقه سابق ملغی شده است و بنابراین ایشان باید به زندان اوین منتقل شوند اما به نظر ضابطین ایشان در زندان بزرگ نگهداری شدند و متاسفانه علی رغم همه قول‌های مساعدی که به ما و خانواده ایشان داده شد تاکنون اقدامی نشده است.

وکیل مدافع «محمد حبیبی» در پایان در رابطه با اعتراض به قرار بازداشت محمد حبیبی اظهار کرد: متاسفانه اعتراض ما درشعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان رد شد. این رای قطعی است اما پس از دو ماه مجددا با تمدید قرار می‌توانیم به آن اعتراض کنیم.

محمد حبیبی ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷ در تجمعاتی که فرهنگیان به مناسبت هفته معلم داشتند بازداشت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار