معاون پشتیبانی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد : مسئولان آموزش و پرورش شهرستان  نمی توانند دست روی دست گذاشته و ببینند که مسئولین بالاتر آیا در این زمینه اقدام موثری انجام می دهند یا نه؟! بنابر این از هم اکنون تمام تلاش خود را به کار می برند تا بتوانند ، مشکلاتی که بسیار هم جدی هستند را با همه توان و امکانات موجود بر طرف نمایند .
کد خبر: ۶۳۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 18 July 2018
آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به عنوان حجیم ترین دستگاه آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد ، هر ساله با افزایش مهاجرت حجیم تر شده و به تبع آن نیازهای زیرساخی هم افزایش می یابد اما واقعیت این است که تناسب چندانی بین سرعت افزایش دانش آموز به مجموعه دانش آموزان این شهرستان با تامین فضای فیزیکی و تجهیزات وجود ندارد . این موضوع حتی کار را به جایی رسانده است که فرماندار بویراحمد در این خصوص اعلام بحران کرده است (اینجا) .
اما موضوع مهمتر این است که مسئولان آموزش و پرورش  نمی توانند دست روی دست گذاشته و ببینند که مسئولین بالاتر آیا در این زمینه اقدام موثری انجام می دهند یا نه؟! بنابر این از هم اکنون تمام تلاش خود را به کار می برند تا بتوانند ، مشکلاتی که بسیار هم جدی هستند را با همه توان و امکانات موجود بر طرف نمایند .
یکی از کمبودهای بسیار حیاتی در این خصوص ، تجهیزات ملزوم مانند ، میز و نیمکت یا برخی اقلام سخت افزاری دیگر است که هر چند اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس به عنوان متولی اصلی اقداماتی را هر ساله انجام می دهد ، اما حجم روز افزون نیازهای مدارس در بویراحمد به گونه ای است که خود مسئولین این دستگاه باید عزمی جهادی و یک بسیج عمومی اعلام کنند بلکه بر مشکلات فائق آمده یا آن ها را به حداقل برسانند.
بر همین اساس و در قالب پروژه مهر اولین نشست کمیته "تعمیرات و تجهیزات" مدارس شهرستان بویراحمد به ریاست معاونت پشتیبانی و نیروی انسانی  آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد .
 
اقدامات عملی برای تهیه تجهیزات مدارس بویراحمد / عباسی : مدیران مدارس ، اولیاء را به مشارکت دعوت کنند
 
بحران فضا و تجهیزات در آموزش و پرورش جدی است
معاون پشتیبانی و نیروی انسانی گفت : اینکه وضعیت تجهیزات و فضای فیزیکی شهرستان از طرف برخی مسئولین ، بحرانی اعلام می شود واقعیتی است که وجود دارد . اما مهمتر این است که ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و منتظر دیگران باشیم هر چند همه رایزنی ها و تلاش ها را برای یک تصمیم کارساز با مسئولین کلان انجام می دهیم.
شاپور عباسی افزود : متاسفانه مهاجرت بی رویه عرصه را بر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به شدت تنگ کرده است و اگر به فوریت و طی برنامه های منظم سالانه مسئولین ، اقدامات لازم صورت نگیرد ، مشکلات سال به سال افزایش می یابد و کار را برای برنامه ریزان مشکل تر می کند.
عباسی گفت : هر چند مشکلات در زمینه فضا و تجهیزات زیاد است اما ما سعی می کنیم آنچه را که می توان به فوریت انجام داد ، در دستور کار قرار دهیم.
اقدامات عملی برای تهیه تجهیزات مدارس بویراحمد
رئیس کمیته "تعمیرات و تجهیزات" مدارس شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد : اولین اقدام ما در این کمیته در خصوص فوری ترین نیاز مداس یعنی تهیه ی "میز و نیمکت" است که به مدیران اعلام می شود ، ضمن بررسی دقیق آمار میز و نیمکت های اضافی و همچنین میز و نیمکت های مستعمل خود را جداسازی و با همکاری مسئولین خدمات ، برای انجام تعمیرات به مراکزی که آموزش و پرورش اعلام می کنند فرستاده تا پس از تعمیرات بین مدارس نیازمند تجهیزات ارسال شوند.
عباسی گفت : در بخشی از مصوبات این کمیته از مدیران خواسته شده است که در سریع ترین زمان ممکن نیازهای خود را در خصوص تجهیزات رسما به آموزش و پرورش اعلام کنند تا در جهت تهیه آن ها اقدامات لازم صورت گیرد.
مدیران مدارس ، اولیاء را به مشارکت دعوت کنند
شاپور عباسی در ادامه افزود : یکی دیگر از مصوبات این کمیته در زمینه چگونگی مشارکت اولیاء در کمک به تجهیز مدارس بود که در این خصوص از مدیران خواسته شد که با توجه به نیازهای مدارس خود، مشارکت اولیاء را جدی بگیرند و سعی کنند از پتانسیل های آنان استفاده کنند.
وی گفت : به مدیران تاکید می شود هیچ اجباری در کمک گرفتن از اولیاء نیست اما می توان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و با بیان واقعیات و تاکید بر میزان اثرگذاری این کمک ها در روند آموزش و پرورش فرزندانشان ، آنها را به کمک تشویق نمود.
عباسی افزود : یکی دیگر از مصوبات کمیته بحث خرید وتوزیع اقلام ورزشی است که در این زمینه هم واحد تربیت بدنی آموزش و پرورش ، مامور برنامه ریزی و پیگیری مصوبه شده است.
این مسئول گفت : یکی از مشکلات و چالش های همیشگی در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، بحث تجهیزات گرمایشی با توجه به سردسیری بودن همه مناطق این شهرستان و همچنین بحث انشعابات فاضلاب مدارس است که اعلام گردید برای مدیریت صحیح این موضوعات کارگروه های ویژه تشکیل و اقدامات انجام شده به صورت مرتب به کمیته "تجهیزات و تعمیرات" گزارش شود.
 
اقدامات عملی برای تهیه تجهیزات مدارس بویراحمد / عباسی : مدیران مدارس ، اولیاء را به مشارکت دعوت کنند
 
تعمیرات فوری ترین اقدام در رفع مشکلات
کارشناس مسئول خدمات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : به منظور تامین حداقل های لازم یک مدرسه مخصوصا میز و نیمکت مدارس ، از هم اکنون کارگروه ویژه ای تشکیل و با مدیریت و جمع آوری تجهیزات قابل تعمیر ، این گونه وسایل بازسازی و بین مدارسی که اعلام نیاز کنند توزیع خواهد شد.
پارسا دوست افزود : برخی مدارس هم بر اساس بررسی های اولیه در زمینه وسایل گرمایشی مشکلاتی دارند که از هم اکنون و با تشکیل کارگروه مرتبط ، در حال بررسی گزارشات و میزان هزینه و راهکارها در جهت رفع نواقص آن ها هستیم .
وی گفت : مشکل انشعاب فاضلاب برخی مدارس هم وجود دارد که در این زمینه هم همه تلاش داریم که در آغاز سال تحصیلی این مشکلات به حداقل برسند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار