رئیس انجمن متخصصان پوست ایران از شیوع برخی بیماری های عفونی و سالک در مناطقی از کشور خبر داد و تاکید کرد: مردم مراقب باشند زیرا این بیماری ها در مراحل اولیه قابل تشخیص نیست.
کد خبر: ۶۳۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 27 July 2018

به گزارش روابط عمومی انجمن متخصصان پوست ایران، «فرهاد هنجنی» در کنگره سالانه این انجمن اظهار داشت: «پسوریازیس» و اگزماهای پوستی، «برس» یا پیسی، آکنه که روی صورت و کمر بسیار دیده می شود، زگیل که در کودکان می بینیم و بیماری زگیل تناسلی به شدت در حال افزایش است و متاسفانه بیشتر افراد با آن آشنا نیستند.
رئیس انجمن متخصصان پوست ایران، دلیل شیوع و افزایش بیماری های پوستی را «نداشتن نظام ثبت دقیق» دانست و گفت: وقتی می خواهیم در مورد یک بیماری و شیوع و بروز آن صحبت کنیم باید برخی آمار ثبت شده در کشور وجود داشته باشد؛ در واقع دلایل و مشکلاتی که باعث بروز بیماری شده ثبت شود و سپس بگوییم چه نوع بیماری در کشور زیاد است تا به آن بیشتر بپردازیم.
وی در توضیح دلایل برخی بیماری های پوستی گفت: بیماری های عفونی از جمله بیماری سالک که از نیش پشه خاکی به وجود می آید؛ باید در دفع حشرات تلاش کنیم ضمن آنکه اگر آثاری شبیه نیش پشه بود و بعد از مدتی بهبود نیافت باید سریع به پزشک مراجعه شود.
رئیس انجمن متخصصان پوست ایران با بیان اینکه زگیل تناسلی نیز به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشت فردی و روابط اجتماعی و جنسی حفاظت نشده به وجود می آید و در حال افزایش است، افزود: افراد باید بیماری را بشناسند؛ زودتر به پزشک مراجعه و بیشتر روی پیشگیری توجه کنند.
هنجنی یادآور شد: سرطان پوست یا همان سرطان سلول های پایه ای پوست (بازال سل کارسینوما) یکی از شایعترین سرطان ها بین همه ارگان های بدن و مهمترین علت بروز آن اشعه مضر آفتاب است.
وی گفت: کسانی که در معرض آفتاب شدید قرار می گیرند مانند کشاورزان و افرادی که فعالیت آنان خارج از محیط اداری یا فضای باز است بیشتر دچار سرطان می شوند و بعضی از مواد شیمیایی و مسائل ژنتیکی نیز از عوامل بروز سرطان پوست است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در فصل تابستان شهروندان باید از پوست خود در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت کنند زیرا نور آفتاب پیامدهایی همچون سرطان و چین و چروک پوست در سنین بالا را به همراه دارد، لذا توصیه می شود شهروندان از ضد آفتاب هایی که شماره محافظتی بیش از 30 و بهتر است 50 به بالا باشد استفاده کرده و از کلاه و عینک آفتابی مناسب نیز استفاده کنند.
هنجنی اضافه کرد: توصیه می شود افراد از ساعت 10صبح تا 16 زیر نور آفتاب قرار نگیرند زیرا در این زمان اوج اشعه مضر آفتاب است و صدمات فراوانی به پوست وارد می کند.

** هشدار خطر مراجعه به آرایشگاه های غیرمجاز
وی در مورد آرایشگاه هایی که به صورت غیرمجاز خدمات پوست و زیبایی ارائه می دهند نیز هشدار داد و گفت: متاسفانه یک سری تبلیغات در سطح شهر در خصوص انجام فعالیت های زیبایی مانند تزریق ژل، بوتاکس، سولاریوم، لیزر در آرایشگاه ها و منازل به صورت غیر مجاز دیده می شود که خطرات زیادی برای مراجعه کنندگان این مراکز به همراه دارد.
رئیس انجمن متخصصان پوست ایران تصریح کرد: این مراکز به طور معمول از دستگاه ها و موادی استفاده می کنند که بی کیفیت، کم کیفیت و ارزان است و افراد آموزش ندیده در این مراکز کارهای زیبایی انجام می دهند که در نتیجه، مراجعه کنندگان به این مراکز دچار سوختگی، عفونت و عوارض دیگر می شوند.
هنجنی تاکید کرد که شهروندان به متخصصان پوست و زیبایی مراجعه کنند تا دچار بیماری ها و مشکلات پوستی نشوند زیرا هر چیزی که ارزان است دلیل نمی شود که با کیفیت باشد.
هنجنی به نقش و اهمیت اطلاع رسانی در این زمینه اشاره و تاکید کرد که رسانه ها نقش مهمی در آگاه سازی و فرهنگ سازی شهروندان دارند.
رئیس انجمن متخصصان پوست ایران گفت: طب بازساختی، فرآیند و دانشی نوین است که ایران توانسته فعالیت ها و پیشرفت خوبی در آن داشته باشد؛ کاری که ما اکنون انجام می دهیم این است که روی سلول و مولکول هایی کار می کنیم که بتواند یک عارضه یا قسمتی از بدن را ترمیم و مداوا کند.
وی در ادامه به مشارکت همکاران و حضور میهمانان خارجی در هجدهمین کنگره سالانه انجمن متخصصان پوست ایران اشاره کرد و یاددآورشد: استادان و پزشکانی از یونان که متخصص زیبایی و تزریق چربی هستند، از فرانسه که روی پروبیوتیک و دفاع پوست بدن کار می کند؛ از هند که روی بیماری های برس فعالیت های پزشکی دارند و دو نفر ایرانی از سوئیس که روی بیماری های رنگدانه ای کار می کنند؛ یک پزشک ایرانی از انگلیس که روی بیماری های مربوط به داخلی و پوست فعالیت دارد در کنگره امسال حضور داشتند.
در کنگره سالانه انجمن متخصصان پوست ایران، چند میزگرد تخصصی در زمینه بیماری های رایج ایران، بیماری های رنگدانه ای و طب بازساختی در پوست و همچنین کارگاه عملی برگزار شد.
در این کنگره ضمن تجلیل از محققان و متخصصان پیشکسوت کشور، سه مقاله برگزیده به زبان انگلیسی که توسط هیات داوری انتخاب شدند، هدایایی دریافت کردند.
در بخش مسابقه پوستر علمی نیز از بین کارهای ارائه شده به کنگره، سه پوستر برتر و منتخب معرفی و جوایزی دریافت کردند.
هجدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران که از سوم مردادماه در هتل المپیک تهران آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار