امام جمعه فیروزآباد گفت: موضع‌گیری مقتدرانه ریاست جمهوری ایران در سفر به اروپا در مقابل اسرائیل غاصب و دولتمردان اروپایی به‌جا و تحسین برانگیز بود.
کد خبر: ۶۳۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 27 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عزیزالله ‌هاشمی‌زاده در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه امروز فیروزآباد با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی اظهار داشت: نماز جمعه به عرصه اتحاد و وحدت امن اسلامی تبدیل شده که برای تثبیت آن ائمه جمعه شهدایی را تقدیم به انقلاب اسلامی کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله مدنی، آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله قاضی طباطبایی، آیت‌الله دستغیب و اشرفی اصفهانی از جمله شهدای این عرصه بودند، افزود: در آستانه 40سالگی این پایگاه معنوی شایسته است مروری به خدمات آن به امت و نظام اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه فیروزآباد اضافه کرد: بسیج عمومی برای جهاد در راه خدا در هشت سال دفاع مقدس، مرکز دعوت به تقوای الهی، تربیت فرهنگی و تشویق امت اسلامی جهت باقی ماندن در صحنه نظام و انقلاب اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بخشی از خدمات این پایگاه اسلامی است.

وی همچنین تبیین اهداف انقلاب اسلامی، بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی، معرفی پایگاه و جایگاه رفیع ولایت و ولی امر مسلمین و پایگاه بصیرت بخشی و آگاهی‌دهی به امت اسلامی در تمامی زمینه‌های اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی از نتایج ارزشمند تاسیس نماز جمعه در نظام اسلامی ذکر کرد.

هاشمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع‌گیری مقتدرانه ریاست جمهوری در سفر به اروپا در قبال رژیم صهیونیستی و دولتمردان اروپایی بیان داشت: موضع‌گیری به جای رئیس جمهور در مقابل سخنان بی‌پایه و اساس وزیر خارجه آمریکا شجاعانه و با اقتدار بود که ما این سخن را تحسین می‌کنیم.

امام جمعه فیروزآباد با اشاره به سخنان رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه با دم شیر بازی نکنید، گفت: روحانی با صراحت عنوان کرد که اگر جنگی در منطقه شروع شود، مادر همه آنها و اگر صلحی پایدار باشد مادر همه صلح‌ها است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۸ تیر ماه و تصویب قانون مجلس اسرائیل غاصب با عنوان دولت یهود تصریح کرد: این قانون نه تنها فلسطینیان را صاحبان اصلی فلسطین نمی‌داند بلکه آنان را شهروندان عرب اسرائیلی می‌داند که از نظر حقوقی و ملیتی جایگاهی در این سرزمین ندارند.

امام جمعه فیروزآباد افزود: در این قانون آمده که اسرائیل غاصب وطن تاریخی ما بوده و در این سرزمین تاسیس شده است.

وی با اشاره به این قانون که شهر قدس به صورت کامل تنها پایتخت اسرائیل و زبان عبری زبان رسمی کشور بوده و حاکمیت ملزم به حفظ سلامت فرزندان یهود است خاطر نشان کرد: از بین بردن ماهیت تاریخی، ساختار عربی فلسطین و نابود کردن راه حل‌های سیاسی از جمله اهداف این قانون است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار