سناتور لیندسی گراهام طرح جدیدی را تحت عنوان "قانون ۲۰۱۸ دفاع از امنیت آمریکا در مقابل تجاوز کرملین" درباره ایجاد یک مرکز ملی و یک صندوق ویژه برای مقابله با نفوذ روسیه به کنگره ارائه داد.
کد خبر: ۶۳۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 04 August 2018

به گزارش خبرگزاری تاس از واشنگتن، در این طرح آمده است این مرکز بر تهدیدات دولت فدراسیون روسیه متمرکز خواهد بود و اداره آن باید بر عهده مقامات دولت آمریکا باشد. ماموریت اصلی آن هماهنگی تحلیل‌ها و اجرای سیاست در دولت آمریکا در واکنش به تهدید‌های مختلف دولت روسیه علیه امنیت ملی، حاکمیت و فعالیت‌های اقتصادی آمریکا خواهد بود.

این ماموریت طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های پیش فرض دشمن را مانند "اجرای اطلاعات غلط و گمراه کننده و مبارزات تبلیغاتی" از طریق رسانه‌های سنتی و رسانه‌های اجتماعی؛ تشکیل، نفوذ و یا دستکاری سازمان‌های فرهنگی، مذهبی، آموزشی یا سیاسی و یا احزاب؛ تهدیدات سایبری و غیر سنتی زیرساخت‌های عمومی، نهاد‌های دولتی، سازمان‌های سیاسی یا بازیگران؛ تاکتیک‌ها و فعالیت‌های اجباری و تهاجمی از جمله از طریق واحد‌های شبه نظامی، شبه پلیس، شبه خدمات امنیتی و شبه نظامیان را پوشش می‌دهد.

در این طرح همچنین به انتقال پنهانی و غیرقانونی پول برای تسهیل فعالیت‌های نفوذی بدخواهانه از طریق احزاب سیاسی اشاره شده است. پول صندوقی که در این طرح مطرح شده است برای مبارزه با نفوذ روسیه استفاده خواهد شد. این سناتور‌ها گفته اند دویست و پنجاه میلیون دلار برای این هدف در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اختصاص داده شود.

این پول‌ها به کشور‌های اروپایی و اوراسیا منتقل خواهد شد که در مقابل نفوذ روسیه آسیب پذیرند و بخشی از آن نیز به گرجستان، مولداوی و اوکراین اختصاص داده خواهد شد.

هدف این طرح اجرای تحریم‌ها بر اساس "قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم" است که توانایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برای لغو یا کاهش تحریم‌ها بدون رضایت کنگره به طور چشمگیری محدود می‌کند.

این طرح را سناتورها گراهام، رابرت منندز، کوری گاردنر و بنجامین کاردین به کنگره ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار