درآخرین مقصددوردوم سفرهای استانی استانداربوشهر:
بوشهر: درسال های اخیر کم آبی دربخش شرب وکشاورزی دغدغه و مطالبه اصلی مردم دشتستان به روش های مختلف مطرح شده که نمایندگان دولت در استان بوشهر برای برطرف کردن این نگرانی ها و پاسخگویی به مطالبات مردمی برنامه ها و سندهایی را تدوین و مصوب کرده اند.
کد خبر: ۶۴۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ 08 August 2018

بوشهر: درسال های اخیر کم آبی دربخش شرب وکشاورزی دغدغه و مطالبه اصلی مردم دشتستان به روش های مختلف مطرح شده که نمایندگان دولت در استان بوشهر برای برطرف کردن این نگرانی ها و پاسخگویی به مطالبات مردمی برنامه ها و سندهایی را تدوین و مصوب کردند.

 استاندار و مسئولان استان بوشهر که درآخرین مقصد دور دوم سفرهای شهرستانی خود با رویکرد عمران و توسعه به دشتستان سفر کرده بودند، طرح های نخلستان و تحول اقتصاد کشاورزی، تامین آب آشامیدنی از منابع داخلی، احداث آب شیرین کن، انتقال آب و پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری را از جمله برنامه ها و بسته دولت برای حل مشکل کم آبی در این شهرستان عنوان کردند.

** طرح نخلستان، تحول در اقتصاد کشاورزی دشتستان 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: هم اکنون 95 درصد آب سطحی استان بوشهر در دشتستان مصرف می شود و بیشترین ساخت و ساز زیربنایی آب این استان در این شهرستان است.
شاهپور رجایی افزود: همچنین بیش از 75 درصد باغ های آبی استان بوشهر نیز در شهرستان دشتستان قرار دارد.
رجایی با اشاره اهمیت اجرای طرح نخلستان در شهرستان دشتستان ادامه داد: شرکت آب منطقه ای استان بوشهر برای اجرای این طرح 2 تعهد داشته که یکی از آنها لوله گذاری 2 هزار و 400 هکتاری سعد آباد است که در صورت تامین اعتبار 50 درصد کار اجرای این طرح تا پایان شهریور ماه امسال انجام و تحویل جهاد کشاورزی استان بوشهر می شود.
وی ادامه داد: طرح دوم نیز مصوبه انتقال آب به شبکه های 2 هزار و 400 هکتاری آبپخش است که هفته آینده فراخوان آن انجام خواهد شد.
رجایی با اشاره به توقف عملیات اجرایی سد آبپا و انجام مطالعه سد ارغوان در شهرستان دشتستان افزود: با تامین اعتبار مناسب روند اجرای سد آبپا از سرگرفته می شود و عملیات اجرایی سد ارغوان نیز آغاز خواهد شد.
وی گفت: آب شرب شهرهای کلمه و فاریاب و روستاهای مجاور آن می تواند پاشنه آشیل شهرستان در سال های آینده باشد که احداث سد ارغوان با ظرفیت 2 میلیون متر مکعب می تواند در شرایط بحرانی 70 تا 80 درصد آب مورد نیاز مناطق یاد شده را تامین کند.
رجایی اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای این 2 سد انتظار داریم جمع بندی مناسبی پیرامون آن صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر اضافه کرد: ساخت سد دهرود نیز برای تثبیت جمعیت در روستاهای این مناطق ضروری است زیرا اکنون 200حلقه چاه در دهرودهای علیا و سفلا خشک شده و چنانچه آب سطحی این منطقه نیز از بین برود خطر خالی شدن روستاها وجود دارد.
وی یادآور شد: سد تنگ ارم دشتستان نیز آماده بهره برداری است.
رجایی، در ارتباط با کمبود آب شهر برازجان گفت: با توجه به کاهش آب ورودی این شهر از طرف کازرون تمرکز ما بیشتر روی منابع آب جایگزین است.
وی گفت: در این زمینه پیگیر هستیم که مصوبه بحث آب برازجان گرفته شود تا مشکل کمبود آن به حداقل برسد.

** اختصاص 16 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول کشاورزی دشتستان 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با عذرخواهی از مردم دشتستان به دلیل مشکلات تامین آب آنها در تابستان جاری گفت: در ارتباط با مشکلات کم آبی، شهروندان دشتستانی صبوری و همراهی بسیاری با فرزندان خود در دولت داشتند که در این زمینه قدردان آنها هستیم.
رضا عوض پور ادامه داد: بیش از 90 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در خارج از جغرافیای این استان تامین می شود که در این ارتباط برای کاهش وابستگی بوشهر به دیگر استان‌ها برنامه بسیار خوبی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: عمده کارهای صورت گرفته برای تامین پایداری آب استان بوشهر در دولت تدبیر و امید شکل گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به تصویب طرح سازگاری با کم آبی استان بوشهر گفت: شیرین‌سازی آب دریا در اولویت برنامه‌ها برای تامین آب آشامیدنی قرار دارد و اکنون نیز روزانه 20 هزار مترمکعب آب استان بوشهر از شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود.
عوض پور افزود: بر اساس برنامه تدوینی تا پایان برنامه ششم توسعه باید 60 درصد منابع آب استان بوشهر در داخل تامین می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول کشاورزی در شهرستان دشتستان گفت: برای اجرای این طرح 16 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که اجرا آن اقتصادی کشاورزی این شهرستان را متحول می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: 40 درصد بهره برداران کشاورزی استان بوشهر در شهرستان دشتستان فعالیت دارند.
عوض پور گفت: 30 درصد اراضی کشاورزی و 25 درصد تولید کشت‌های گلخانه‌ای استان بوشهر در شهرستان دشتستان واقع شده است.

** ایستگاه‌های پمپاژ خط آبرسانی کوثر در دشتستان وارد مدار شد 
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای افزایش آب آشامیدنی دشتستان از خط آبرسانی کوثر ایستگاه‌های پمپاژ در دشتستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 
محمد پوریوسفی افزود: با توجه به کاهش آبدهی منبع تامین آب دشتستان به سبب بروز تداوم خشکسالی و کم‌آب شدن رودخانه‌ شاپور و چشمه ساسان در شهرستان کازرون استان فارس مشکلاتی در آبرسانی به شهرها و روستاهای دشتستان ایجاد شد.
وی ادامه داد: حفر چاه‌ در دشتستان نخستین اقدام این شرکت بود که بخشی از این چاه‌ها فروردین ماه و بخشی هم در تیرماه وارد مدار تولید شد.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: اقداماتی نیز برای حفر و تجهیز پنج حلقه چاه دیگر در دشتستان انجام شده که تاکنون وضعیت تامین آب در دشتستان بهبود یافته و با تکمیل طرح‌های در دست اجرا این وضعیت مطلوب‌تر می‌شود.
پوریوسفی افزود: اکنون علاوه بر آب سایر خطوط آبرسانی دشتستان، روزانه بین 8 تا 9 هزار متر مکعب آب از خط آبرسانی کوثر به شبکه آبرسانی برازجان منتقل می‌‌شود.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: تامین آب آشامیدنی شهرهای دیگر دشتستان نیز بهبود یافته که با اجرای طرح‌های دردست اقدام این وضعیت مطلوب‌تر می‌شود.
پوریوسفی با قدردانی از تلاش وزیر نیرو، استاندار بوشهر، نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مسئولان در پیگیری حل مشکل تامین آب دشتستان گفت: با اجرای برنامه‌های میان و بلند مدت مشکلات تامین آب آشامیدنی شهرهای دشتستان کمتر می‌ شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: در روستاهای این استان دهیاران با اعتبارت مناسبی که در اختیار آنان است اولویت های نخست خود را آسفالت کوچه ها و پارک می گذارند.
مسعود نصوری ادامه داد: در ارتباط با آسفالت کوچه ها انتظار داریم با تعاملی دو سویه ساز و کاری فراهم کنند تا از آسیب رسیدن به شبکه های آبرسانی شهرستان جلوگیری شود.
وی ادامه داد: این اداره 40 میلیارد ریال در ارتباط با آب شیرین کن های 2 هزار متر مکعبی دهقائد و تنگ ارم دشتستان هزینه کرد که در ارتباط با تنگ ارم امیدواریم تامین اعتبار مناسب برای آن صورت گیرد.
نصوری اظهار داشت: در ارتباط با احداث آب شیرین کن های مورد نیاز استان بوشهر، این استان در دایره تامین ارز در اولویت نخست قرار گرفته که این امر در استقبال سرمایه گذاران نقش چشمگیری داشته است.
وی گفت: در بخش تعمیر و نگهداری و مدیریت مصرف آب روستایی شهرستان دشتستان سال گذشته به ترتیب 14 و 7 میلیارد ریال اعتبار داشت که امسال در هر کدام از بخش ها اعتبارات 3 تا 4 میلیارد ریال کاهش یافته است.
نصوری افزود: در ارتباط با آبرسانی سیار نیز اعتبارات شهرستان از هشت میلیارد ریال به 6.8 میلیارد ریال کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در بخش توسعه شبکه نیز اعتبارات 19 میلیارد ریالی شهرستان دشتستان در سال گذشته امسال به 9میلیارد ریال کاهش یافته است.
نصوری ادامه داد: در این ارتباط انتظار داریم با تامین اعتبار مناسب زمینه اجرای تعهدات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر در شهرستان دشتستان فراهم شود.
وی گفت: برای اجرای طرح نوسازی شبکه های فرسوده روستای فاریاب، خط انتقال و ایجاد تصفیه خانه مجتمع آبرسانی دهرود - ارم انتظار تامین اعتبار ویژه داریم.

** اجرای طرح های آبیاری نوین در 4350 هکتار اراضی دشتستان 
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 80 میلیارد ریال برای تکمیل زنجیره تولید خرما در استان بوشهر اختصاص یافته که بخش عمده‌ای از آن در دشتستان پرداخت می‌شود. 
عبدالرسول بهنام ‌راد افزود: در آبیاری تحت فشار نیز از 10 هزار هکتار تعهد جهاد کشاورزی استان بوشهر، چهار هزار و 350 هکتار آن در شهرستان دشتستان است.
وی ادامه داد: این طرح 100 میلیارد ریال تخصیص نقدینگی و اسناد خزانه گرفته که امیدواریم تا پایان سال اجرایی شود.
بهنام راد بیان کرد: در سال گذشته در ارتباط با 2 هزار و 400 هکتاری دشتستان تجهیزات خریداری و با انعقاد قرارداد با پیمانکار اسناد خزانه آن به میزان 147 میلیارد ریال جذب شده است.
وی افزود: امسال نیز 220 میلیارد ریال اعتبار مصوب برای اجرای این طرح در هفت هزار 700 هکتار هزینه می شود.
بهنام راد یادآور شد: هم اکنون اسناد مناقصه سه هزار هکتار از این میزان در دست تهیه است.
وی ادامه داد: در هشت هزار و 700 هکتار دشت شبانکاره نیز 2 هزار و 500 هکتار اسناد آماده شده که اگر موضوع تامین اعتبار آن حل شود، در انتظار پیمان است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در سال گذشته 35 درصد کل تسهیلات بانکی بخش کشاورزی استان بوشهر به دشتستان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 450 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری بخش کشاورزی در استان بوشهر پرداخت شد که از این میزان بیش از 153 میلیارد ریال مربوط به دشتستان است.

** دولت تدبیر و امید 20 هزار میلیارد ریال اعتبار در دشتستان هزینه کرد
استاندار بوشهر گفت: در پنج سال گذشته دولت تدبیر و امید 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرستان دشتستان تخصیص داده که با احتساب اعتبارات منابع ملی این عدد به حدود 20 هزار میلیارد ریال می رسد.
عبدالکریم گراوند در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر در دشتستان افزود: پرداخت اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های دشتستان نیز در طی پنج سال اخیر 2 هزار و 320 میلیارد ریال گزارش شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال های 1387 تا 1391، 45 میلیارد ریال در بخش اعتبارات ارزش افزوده به شهرستان دشتستان پرداخت شده بود طی پنج سال گذشته اعتبارات این بخش در این شهرستان رشد 53 درصدی را تجربه کرده است.
گراوند ادامه داد: در شهرستان دشتستان برای ایجاد 10 هزار مترمکعب آبیاری نوین تعهد ایجاد شده که در این ارتباط برای سعدآباد 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص می یابد.
وی گفت: در ارتباط با وضعیت آب شرب استان و بویژه شهرستان دشتستان نیز باید وابستگی به تامین آب از استان های همجوار به حداقل برسد که در این راستا اقدام های خوبی در دستور کار قرار گرفته است.
گراوند ادامه داد: همچنین برای توسعه وضعیت راه های ارتباطی و بهبود هر چه بیشتر آبرسانی شهرستان دشتستان نیز برای هر کدام 40 میلیارد ریال اعتبار کمک مجدد خواهد شد.
وی افزود: دهیاران استان بوشهر و بویژه شهرستان دشتستان نظارت کنند تا در جریان خدمت رسانی ها به مردم شبکه های آبرسانی آسیب نبیند.
گراوند ادامه داد: در این ارتباط انتظار است با تعامل بین شرکت آب فاضلاب روستایی، فرمانداری و دهیاری ها آسفالت کوچه بدون اعمال آسیب به شبکه های آبرسانی ایجاد شود. 
وی در ارتباط با مشکل کم آبی شهرستان دشتستان افزود: حل مشکل آب در دشتستان یکی از مهمترین مطالبات مردم بود که در این ارتباط تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.
استاندار بوشهر ادامه داد: کاهش چشمگیر منابع آبی دشتستان در اثر کاهش نزولات آسمانی و کاهش دریافتی آب از خط کازرونباعث شد موضوع کم آبی شهرستان بیش از پیش دامنه دار شود. 
وی یادآور شد: در این ارتباط سند سازگاری با کم‌آبی در استان با هدف کاهش و حل مشکلات کم‌آبی استان بوشهر تدوین شده است.
گراوند بیان کرد: کشاورزی ظرفیت شاخص و قابل توجه شهرستان دشتستان است که در این ارتباط توجه ویژه ای از سوی مسئولان استان به این حوزه معطوف شده است.
وی اضافه کرد: با هدف بهبود بهره وری آب مصرفی در بخش کشاورزی، اجرای شیوه‌های نوین آبیاری اهمیت بسیار زیادی دارد که در این ارتباط با هدف انتقال آب از سد رئیسعلی دلواری در اجرای طرح تحول کشاورزی یکهزار و 510 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

** تسریع در تکمیل طرح های عمرانی دشتستان 
فرماندار شهرستان دشتستان گفت: در سال گذشته و در هفته دولت و دهه فجر بیش از 190 طرح کوچک و بزرگ عمرانی با یکهزار و 160 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان به بهره برداری رسید.
ارسلان زارع افزود: در سال جاری نیز در دور نخست توزیع اعتبارات عمرانی شهرستان دشتستان با یکهزار و 210 میلیارد ریال اعتبار با فاصله نزدیک به شهرستان بوشهر رتبه نخست اعتبارات عمرانی را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: در این ارتباط با توجه به وجود 500 طرح کوچک و بزرگ در شهرستان دشتستان پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت تکمیل قرار گرفته است.
زارع افزود: برخی پروژه ها از جمله بخش آب اولویت دار بودند که در این ارتباط 360 میلیارد ریال اعتبار به حوزه آب و آبخیزداری اختصاص پیدا کرد.
وی ادامه داد: با توجه به چالشی که امسال بر اثر کاهش میزان آب ورودی تاسیسات بوشیگان کازرون به دشتستان رخ داد، شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان با همه تلاش ها ناگزیر به اجرای برخی پروژه های کوتاه مدت شده اند که در این بخش باید اعتبار ویژه تامین شود.
فرماندار دشتستان با اشاره به تقاطع غیر هم سطح ورودی برازجان اظهار داشت: این طرح از جمله پروژه های شهرستان است که در زمره مطالبات جدی شهروندان دشتستانی قرار دارد و با روند بسیار خوب در دست اجراست.
زارع ادامه داد: برای فاز نخست این طرح تاکنون 35 میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.
وی در ارتباط با پروژه بیمارستان 160 تختخوابی هفده شهریور برازجان اظهار داشت: فاز نخست این بیمارستان با اندک مساعدت مالی به پیمانکار می تواند در چند ماه آتی به اتمام برسد ولی با این حال نیاز است که برای فاز دوم این طرح در لایحه بودجه سال آینده ردیف دار شود.
زارع ادامه داد: در این ارتباط به دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد می شود با صدور مجوز کمیسیون لایحه ماده 23 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و افزایش اعتبارات این پروژه با برنامه زمان بندی تکمیل شود.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در سال 1397 سند و نقشه راه پروژه های عمرانی استان بوشهر تدوین شد که در سایه این تدوین سند وحدت رویه مطلوبی برای شهرداران و دستگاه های اجرایی فراهم شده است. 
مهرداد ستوده افزود: در هفته دولت امسال 48 پروژه عمرانی با 960میلیارد ریال اعتبار در شهرستان دشتستان افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: از این شمار 19 پروژه با 210 میلیارد ریال اعتبار در حوزه شهرداری های شهرستان دشتستان است.
ستوده ادامه داد: در سال گذشته 980 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری ها و شهرداری های دشتستان پرداخت شد که این میزان اعتبار پرداختی فراتر از کل نقدینگی این شهرستان بود.
ستوده ادامه داد: در این ارتباط از دهیاران و شهرداران انتظار است اعتبارات دریافتی را بصورت هدفمند هزینه کنند.
وی یادآور شد: تا پایان تیرماه امسال 70 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری ها و 200 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری های شهرستان دشتستان پرداخته است.

** سند های توسعه شهرستان های استان بوشهر تدوین شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: برنامه توسعه شهرستان‌های 10 گانه استان بر اساس برنامه ششم تدوین شده که این برنامه بزودی به فرمانداران استان بوشهر ابلاغ می شود.
رضا عوض پور افزود: در قالب این برنامه از امسال به عنوان دومین سال برنامه ششم توسعه متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها تا سال 1400 سیاست گذاری هایی با هدف پرهیز از پراکنده کاری و موازی کاری انجام می شود.
وی ادامه داد: این برنامه تدوین شده در حالی مهیای ابلاغ به شهرستان های استان بوشهر است که میراث دار پروژه های ناتمام زیادی در این استان هستیم.

** 2600 میلیارد ریال برای تکمیل 567 پروژه در دشتستان نیاز است
عوض پور در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت در دشتستان 1.8 درصد و در عرصه شهرنشینی در رتبه دوم استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.
عوض پور ادامه داد: نرخ باسوادی در دشتستان از متوسط استان بوشهر کمتر و نرخ بیکاری آن نیز نسبت به متوسط استانی 4 درصد بیشتر است.
وی در ارتباط با وضعیت صنعت و معدن شهرستان دشتستان گفت: 22 درصد صنعت استان در دشتستان قرار دارد که این میزان صنعت 11 درصد اشتغال شهرستان را در خود جای داده است.
عوض پور گفت: 30 درصد اشتغال شهرستان دشتستان نیز در بخش معدن رقم خورده است.
وی افزود: از یکهزار کیلومتر جاده اصلی و بزرگراه در استان بوشهر 21 درصد آن راه اصلی و بزرگراهی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در ارتباط با کلاس های فرسوده شهرستان دشتستان گفت: از یکهزار و 460 کلاس موجود در سطح شهرستان 16 درصد آن تخریبی است.
عوض‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای تکمیل 567 پروژه عمرانی نیمه تمام شهرستان دشتستان به 2 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی گفت: 96 پروژه عمرانی شهرستان دشتستان نیز خاتمه یافته که باید با تامین اعتبار مورد نیاز مطالبات پیمانکاران آنها پرداخت شود.
عوض پور بیان کرد: 102 پروژه عمرانی شهرستان دشتستان در سال آینده بهره برداری می شود و 233 طرح نیز مستمر هستند که باید اعتبار مورد نیاز آنها را تامین کنیم.
عوض پور اضافه کرد: پیش بینی می شود برای احداث و تجهیز بیمارستان 160 تختخوابی 17 شهریور برازجان به تنهایی 700 میلیارد ریال اعتبار هزینه شود.

** بازدید استاندار بوشهر از طرح های عمرانی دشتستان 
استاندار بوشهر در سفر به دشتستان از نزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی این شهرستان قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در بازدید استاندار از پروژه تقاطع غیر همسطح شهر برازجان گفت: فاز نخست این پروژه شامل پنج رابط جمع کننده تالارهای پذیرایی شهر برازجان و راه دسترسی به آرامستان این شهر است.
فرزاد رستمی افزود: با پیشرفت خوب این پروژه پیش بینی می شود فاز نخست آن با تامین اعتبار مورد نیاز ظرف 2 ماه آینده بهره برداری شود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز نخست پروژه تقاطع غیر همسطح برازجان سال 1395 آغاز شد که در مجموع 44 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شد.
رستمی ادامه داد: فاز دوم پروژه نیز شامل اصلاح تقاطع ورودی شهر برازجان است که حداقل باید 200 میلیارد ریال اعتبار برای آن تامین شود.
وی گفت: در این پروژه سه پل به طول 116 و یک پل به طول 24 متر احداث می شود.
رستمی ادامه داد: برای این پروژه تاکنون 30 میلیارد ریال تامین اعتبار شده و پیش بینی می شود تا پایان سال آینده بهره برداری شود.
مدیر کل و راه شهرسازی استان بوشهر گفت: پروژه چهار خطه کردن جاده آبپخش- میاندشت آسفالت آن انجام و زیر بار ترافیک رفته و تنها جدا کننده آن مانده که به لحاظ تبعاتی که در این بخش وجود دارد پیش بینی شده تا همزمان با زیر گذر سعد آباد- میان دشت بطور همزمان اجرا شود که این پروژه نیز تنها 1.5 کیلومتر آسفالت آن باقیمانده است.
رستمی افزود: با آسفالت مسیر یاد شده همزمان زیرگذر سعد آباد- شبانکاره و آبپخش –میان دشت زیر بار ترافیک می رود.
وی ادامه داد: برای اجرای کنار گذر آبپخش نیز باید نخیلات آزاد سازی شود که نیاز به اعتبار نقدی است.
رستمی اضافه کرد: در ارتباط با تقاطع سعد آباد - آبپخش نیز حفاری پایان یافته است.
وی ادامه داد: جاده شول - جراحان نیز برای دهه فجر پیش بینی شده بود که اکنون عملیات آسفالت آن اجرا شده و در هفته دولت بهره برداری می شود.
رستمی گفت: جاده چهل زرعی به سمیعا نیز تا دهه فجر سال چآماده بهره برداری می شود.
وی افزود: برای تعریض مسیر دهرود - تنگ ارم و ارتقا آن به محور اصلی نیز 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون با وجود اینکه پیمانکار 70 میلیارد ریال کارکرد داشته 18 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در صورت تامین 60 میلیارد ریال اعتبار پروژه تعریض جاده دهرود - تنگ ارم امسال بهره برداری می شود.
رستمی یادآور شد: برای این مسیر تعهد اجرا 6 کیلومتر آسفالت تا هفته دولت داشتیم ولی با این وجود تاکنون بیش از 6 کیلومتر در این محور کار آسفالت انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در بازدید استاندار از پروژه احداث بیمارستان 17 شهریور برازجان گفت: فاز نخست پروژه شامل اسکلت بندی است که با توجه به پیشرفت خوب آن انتظار داریم تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری برسد.
دکتر سعید کشمیری افزود: اعتبار مورد نیاز فاز نخست این پروژه 100 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 40 میلیارد ریال تخصیص یافته و 40 میلیارد دیگر آن نیز در آستانه تخصیص است.
وی یادآور شد: بیمارستان 17 شهریور با ظرفیت 160 تخت پیش بینی شده که امکان گنجاندن 250 تخت در آن نیز وجود دارد.
کشمیری ادامه داد: در مجموع برای احداث و تجهیز بیمارستان 17 شهریور برازجان حدود 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: همزمان با هفته دولت علاوه بر افتتاح مرکز جامع سلامت ولی عصر دشتستان 10 پروژه بهداشتی و درمانی در این شهرستان افتتاح می‌شود. 
کشمیری افزود: اکنون پروژه‌های درمانی و بهداشتی بر اساس طرح تحول نظام سلامت در نقاط مختلف استان روند مطلوبی دارد.
وی ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت ولی عصر دشتستان که با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال اجرا شده در هفته دولت افتتاح می‌شود.
کشمیری با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باین کرد: 50 پروژه درمانی بهداشتی در دشتستان در دست اجراست که برای تکمیل آنها به 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار