مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س):
بهشت زهرا(س) تا 5 سال دیگر پر می شود و دیگر جایی برای متوفیان تهرانی ندارد. این را سعیدخال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) اعلام کرد. او که در نشست خبری صبح دوشنبه در بین خبرنگاران سخن می گفت به موضاعت دیگری چون قیمت قبر هم اشاره کرد و دراین باره گفت حداکثر قیمت قبر دربهشت زهرا 16 میلیون تومان اسن. تعداد متوفیان دفن شده در این مجموعه، برخی مشکلات پیش روی تنها آرامستان پایتخت هم بخش دیگری از صحبت های سعیدخال بود.
کد خبر: ۶۴۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 13 August 2018

به گزارش تابناک تهران سعید خال در این نشست خبری با اشاره به ظرفیت بهشت زهرا (س) و میزان ظرفیت این سازمان برای تدفین متوفیان تهرانی گفت:« یکی از دغدغه‌های موضوع ظرفیت بود که با بررسی دقیق به صورت علمی و با در نظر گرفتن شرایط روز مشخص شد که بهشت زهرا (س) حداکثر برای پنج سال آینده ظرفیت دارد.» او ادام داد:«تیمی الگوهای دفن را برای آرامستان یا آرامستان‌های شهر تهران در آینده بررسی می‌کند تا بتوانیم با نتیجه گیری دقیق در این خصوص تصمیم گیری کنیم. در خصوص تامین زمین برای ساخت آرامستان یا آرامستان‌های آینده شهر تهران قطعا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این کار را بکند و نیازمند کمک دستگاه‌های دیگر و به ویژه دولت برای تامین زمین هستیم اما  سازمان بهشت زهرا (س) آمادگی احداث و ساخت آرامستان یا آرامستان‌های جدید برای شهر تهران را دارد.»

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در ادامه صحبت هایش با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص ارقام نجومی خرید قبر در بهشت زهرا اشاره کرد و دراین باره توضیح داد:«گران ترین قبر این مجموعه بهشت زهرا تنها 16 میلیون تومان قیمت دارد. که آن مربوط به قسمت های محدوده از این مجموعه است. از سوی دیگر این مجموعه قبر رایگان هم دارد که اتفاقا بسیاری از متوفیان در همین قسمت رایگان دفن می شوند.»

به گفته سعیدخال روزانه ۱۵۰ نفر در این سازمان به عنوان متوفی پذیرش می‌شوند:« در سال گذشته مجموعه 56 هزار و ۹۵ نفر در این سازمان پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۵۸ درصد مرد و ۴۳ درصد زن بوده‌اند. همچنین ۱۷ هزار و ۶۳۹ نفر به خارج از سازمان برای تدفین منتقل شدند.»

فعالیت های عمرانی سازمان بهشت زهرا بخش دیگری از صحبت های او بود:« تنها در سازمان بهشت زهرا سالانه ۲۵ هزار قبر مصرف می‌شود و حدود ۱۵ هزار قبر نیز به عنوان ذخیره ساخته می‌شود که این حجم عظیمی از عملیات عمرانی را در این سازمان تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر هرسال رقمی بین 3 تا 5 میلیون نفر از شهروندان در بهشت زهرا تردد دارند، که با هماهنگی پلیس راهور توانستیم به بهترین شکل ممکن این موضوع را اداره کنیم.»

سعید خال در ادامه این نشست، در تشزیح اقدامات انجام شده از سوی این سازمان گفت:« سازمان بهشت زهرا (س) در سال ۱۳۴۵ احداث و در تیرماه ۱۳۴۹ افتتاح شد. این سازمان به همراه حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) وسعتی حدود ۷۵۰ هکتار دارد و به عنوان قطب فرهنگی کلانشهر تهران محسوب می‌شود.» او اضافه کرد:«در این سازمان ۳۰ هزار شهید گلگون کفن و ۴۰۰۰ شهید گمنام آرامیده‌اند. این سازمان از سال ۱۳۷۳ خودگردان اداره شده و استقلال مالی پیدا کرده و زیر نظر معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بدون تعطیلی در حال ارائه خدمت به شهروندان است.این سازمان در روزهای سخت و بحران‌ها در کنار شهروندان این مرز و بوم بوده و در حوادث تلخی همچون زلزله‌ها و ... سعی کرده به بهترین شکل ممکن به شهروندان ارائه خدمات داشته باشد.» او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به شعار شهردار تهران یعنی شهر «زیست پذیر، شهروندان مشارکت پذیر»، گفت: سازمان بهشت زهرا (س) تلاش می کند با ارتقای کیفیت خدمات، زمینه ساز رضایتمندی شهروندان باشد. در همین مسیر هوشمندسازی در سطح سازمان به بهترین شکل ممکن انجام شده، همچنین توجه به حفظ محیط زیست نیز در این سازمان مورد توجه قرار گرفته است.»

برچسب ها: بهشت زهرا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
بشتابید تا تمام نشده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
زودتر بمیرید ..جا گیرتان نمی اید ...مردم هرچه را گران کردند یا گفتند دارد تمام می شود ..بیشتر می شتابند بیشتر حرص می زنند .........در این لحظه سود جویان درنگ نکنند ...جای گیرشان نمی اید ...................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
اگر مجوز دفن براساس محل ولادت متوفی صادر گردد بهشت زهرا تا صدسال دیگر هم پر نخواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
واسه اینکه اسما اینجا قبرستان تهرانیهاست ولی رسما به آرامستان همه ایران بدل شده و بیم آن میرود که من بچه تهران پس از مرگم آواره اینسو و آنسو گردم!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار