روایت جوان 29 ساله ای که به جرم آموزش سرقت خودرو از سوی پلیس بازداشت شد:
این پسر 29 ساله درباره این که چطور این کارها را یاد گرفته، می گوید:« من متخصص این کارم؛ در ایران کسی مثل من نیست. دوره‌های مختلفی در کشورهای مختلف گذراندم،همین چند وقت پیش عروس و دامادی با ماشین بنز کرایه ای به مشکل خورده بودند. کلید توی ماشین بود و درها قفل شده بود، البته ماشین ایراد داشت، وگرنه این مدل بالاها وقتی سویچ داخل اتاق باشد، درها قفل نمی شود. به هرحال من رفتم و کمتر از یک دقیقه در را باز کردم. البته 400 تومن هم گرفتم. من هیچ کاری نکنم ماهی 10 تا 13 میلیون تومان درآمد دارم.»
کد خبر: ۶۴۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ 14 August 2018

ماشین های مدل بالا امنیت بالایی دارند. به راحتی سرقت نمی شوند، می شود آن ها را با خیال راحت گوشه ای از خیابان پارک کرد، بدون هیحچ تجهیزات اضافه ای مقل دزدگیر و قفل فرمان و..... اما همه این ها برای پدرام بیشتر شبیه یک شوخی است. برای او سرقت هیچ ماشینی نشد ندارد، از لکسوس، بی ام و گرفته تا بنز و تویوتا، همه را در عرض چندثانیه سرقت می کند. لوازمش را برمی دارد یا اگر لازم باشد، ماشین را درجا سرقت می کند. اما خودش می گوید که نیازی به دزدی ندارد و هیچ وقت هم این کار را انجام نداده است. درآمدش بالاست و این اگر بتواند جواب مشتری هایش را بدهد، روزش، شب شده. با این همه اما این پسر 29 ساله را هم همراه سارقان دیگر به حیاط ادراه آگاهی تهران آورده بودند. اما او خودش را سارق نمی دانست، راست هم می گفت، نه سابقه دار است و نه اعتیاد دارد. اما به اتهام آموزش سرقت بازداشت شده. افسر پرونده اش هم تاحدودی حرف های او را تایید می کرد:«حرفه ای ماشین های مدل است، فقط چند ثانیه برایش کفایت می کند. هیچ سابقه ای هم ندارد. نابغه ای است برای خودش است.» 

پدارم از بچگی به ماشین علاقه داشت. از نوجوانی مجله ماشین می خرید. خیلی وارد این کار شد. به دبی و ترکیه رفت تا دوره تعمیرماشین های مدل بالا را یاد بگیرد.بعد از این که آموزش های ویژه اش را فرا گرفت؛ به ایران برگشت و مشغول کار شد. فقط ماشین های مدل بالا کار می کرد، از جابه جای قطعات، تا تعمیر و کارهای جنبی، اما این که چرا با سارقان خلافکارها همنشین شد را درست نمی داند. او به تابناک تهران گفت:« تخصصم خودروهای مدل بالا است. مثل کف دست موتور آن ها را می شناسم، یک روز یکی از مشتریانم با یک آدم غریبه به سراغ من آمدند. اصرار کرد که راه و چاه دزدیدن یک قطعه خاص و کمیاب خودروهای لکسوس و جنسیس را به آنها بگویم؛ اولش قبول نکردم ولی وقتی اصرار کردند؛ گفتم.» کروز کنترل قطعه بود که پدرم نحوه سرقت کردنش را به آن ها یاد داد. بعد از چند روز آن دو نفر با همان قطعه دزدی دوباره به سراغ پدرام رفتند و از او خواستند تا آن قطعه را روی یک ماشین دیگر نصب کند. همین شد تا پدارم با سارقان بر خورد.

آن ها می رفتند و قطعه را از ماشین های مدل بالا سرقت می کردند. البته با آموزش های که پدرام به آن ها می داد. قیمت های مختلف بود. به خصوص برای قطعات کم یاب، 20، 30 شاید هم بیشتر، اما هیچکدام از این ها برای پدرام مهم نبود. او فقط آموزش می داد، به این که در ایران هیچ کس مثل خودش زیر و بم ماشین های لوکس را بلد نبود، راضی اش می کرد.

این پسر 29 ساله درباره این که چطور این کارها را یاد گرفته، می گوید:« من متخصص این کارم؛ در ایران کسی مثل من نیست. دوره‌های مختلفی در کشورهای مختلف گذراندم،همین چند وقت پیش عروس و دامادی با ماشین بنز کرایه ای به مشکل خورده بودند. کلید توی ماشین بود و درها قفل شده بود، البته ماشین ایراد داشت، وگرنه این مدل بالاها وقتی سویچ داخل اتاق باشد، درها قفل نمی شود. به هرحال من رفتم و کمتر از یک دقیقه در را باز کردم. البته 400 تومن هم گرفتم. من هیچ کاری نکنم ماهی 10 تا 13 میلیون تومان درآمد دارم.»

با این حال وقتی از او درباره همکاری با سارقان سوال شد، سوکت کرد، اما بعد با انرژی خاصی گفت من همه ماشین های 2014 به بالا را تخصص دارم. هرکاری که داشته باشند، انجام می دهم،من سارق نیستم و نیازی هم ندارم. هیچ ماشین امنی وجود ندارد، همه ماشین ها ضعف دارند، فقط باید بلد باشی.

با این همه افسر پرونده پدارم می گوید:«یک سال است که این پرونده تشکیل شده. 2 زن و 2 مرد هم دستگیر شده اند. شگرد آن ها جدا کردن صاحب خودرو و فاصله گرفتن او از ماشینش بود، تا همدستانشان بتوانند لوازم مورد نظرشان را سرقت کنند. آن ها بیش از 20 سرقت با این شگرد انجام داده اند.»

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
مردم از مسئولیت تبعیت میکنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار