کد خبر: ۶۴۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 19 August 2018

رضا دهقانی: اگر شرکت یا سازمانی دارید مواظب باشید در دام غیبت کننده ها نیفتید. شاید عجیب و در عین حال جالب باشد اما در سالهایی که به عنوان مشاور کسب و کار فعالیت کرده ام شاهد آن بوده ام که غیبت گویی و خراب کردن همکاران به میزان بسیاری در شرکت ها و سازمانها شایع است و متاسفانه مدیران تازه کار و بی تجربه از این موضوع آسیب بسیار می بینند.

مدیران بی تجربه معمولاً افرادی دهان بین هستند و به محض اینکه همکاری از همکار دیگر بد گویی می کند تحت تاثیر قرار می گیرند و دید و نگاه خود را نسبت به آن همکار عوض می کنند و آن فرد بیچاره از همه جا بی خبر می بیند که دید مدیر نسبت به او عوض شده و دیگر مثل سابق به او نگاه نمی کند.

شما به عنوان مدیر می بایست قضاوتتان را بر مبنای عملکرد همکارانتان بگذارید. چرا باید غیبت را باور کنید؟ خودتان موضوع را بررسی کنید، حتی شده با آن فرد مورد نظر گفتگوی کوتاهی داشته باشید. سر صحبت را با او باز کنید، از حالش از بپرسید، حال خانواده و فرزندانش را بپرسید، و آنگاه به صورت غیر مستیقیم مسئله ای که برای شما سوال شده را با او درمیان بگذارید... مثلا بپرسید نظر شما در مورد بهتر شدن عملکرد قسمت فلان چیست؟ با این سوال به صورت غیر مستقیم به او می گوئید که چرا عملکرد فلان قسمت کاهش یافته است؟ منتظر پاسخ او بمانید و با بررسی های قبلی خود مقایسه کنید.

یادتان باشد شما به عنوان مدیر وظیفه دارید از میزان اختلافات بکاهید و به افزایش عملکرد کارکنان بیفزائید، کسی که غیبت می کند آیا واقعا به دنبال بهبود عملکرد همکار خود است یا می خواهد او را از صحنه به در کند و خودش جایش بنشیند؟ تشخیص این موضوع با شماست.

احتمالاً می پرسید با فرد غیبت کننده چکار کنم؟ توصیه من این است که مواظب او باشید، چون او ممکن است غیبت شما را هم بکند و نحوه مدیریت شما را زیر سوال ببرد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که نظارت بر سازمان یا شرکت وظیفه شماست. وقتی میزان عملکرد کارکنان با یک سیستم مدیریتی درست قابل سنجش و ارزیابی باشد شما نیاز به افراد غیبت کننده ندارید. لطفا در پی اصلاح سیستم خود باشید و به افراد غیبت کننده فرصت عرض اندام ندهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار