کد خبر: ۶۴۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 21 August 2018
 

اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران در پاسخ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با عنوان «ارگانیک بودن لبنیات سنتی کذب است» جوابیه‌ای صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران در پاسخ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان «ارگانیک بودن لبنیات سنتی کذب است»، جوابیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

این اتحادیه با تعداد ۱۸۰۰ عضو از سال ۱۳۲۴ مشغول به فعالیت و اعضای آن تماماً با جواز کسب معتبر اقدام به تولید و توزیع لبنیات می‌نماید و از همان ابتدای مراحل صدور پروانه کسب بازدید‌های بهداشتی لازم از طرف ارگان‌های ذی‌صلاح به عمل و در صورت تأیید، پروانه کسب برای واحد مربوطه صادر می‌گردد.

این اتحادیه با در پیش گرفتن رویکرد علمی سعی بر بهبود مداوم کیفیت محصولات عرضه شده توسط اعضای خود ضمن حفظ اصالت را دارد و همکاری تنگاتنگی با دفتر سلامت، محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص تدوین و اجرای دستورالعمل‌های لازم بهداشتی در این خصوص داشته و همچنین اعضای این اتحادیه با عقد قرارداد‌های معتبر با دفاتر خدمات سلامت تحت نظر وزارت بهداشت که کار آنها پایش مداوم بهداشت و محیط و محصولات اعضای این اتحادیه می‌باشد سعی بر حفظ و نیز ارتقای کیفیت و بهداشت خود دارند.

قابل ذکر است که تنها ارگان‌های ذی‌صلاح قانونی نظارت بر بهداشت و سلامت اعضای این صنف، دفتر سلامت، محیط و کار وزارت بهداشت و مراکز بهداشت زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در خصوص نظارت بر بهداشت محیط و محصولات و نیز سازمان دامپزشکی کشور و ادارات تابعه در خصوص نظارت بر شیر خام و نهایتاً اتحادیه‌های مرتبط اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها می‌باشند.

حال سوال این است که افرادی غیر مطلع که سمت اجرایی خاص هم در این زمینه ندارند و اصلاً حوزه کاری آنها اساساً چیز دیگری می‌باشد و تجربه خاصی هم در خصوص لبنیات ندارند چرا و چگونه به خود اجازه می‌دهند که با ادعا‌های غیر مستند و غیر علمی با حیثیت و آبروی افرادی که در این اوضاع اقتصادی مبادرت به کسب حلال می‌نمایند و در حوزه لبنیات که نیاز روزمره و حیاتی مردم عزیز کشورمان است بازی می‌کنند؟

تا جایی که اطلاع داریم فردی که یک کلنسین دامپزشکی مشغول در حوزه حیوانات خانگی می‌باشد و اساساً تجربه کاری در خصوص لبنیات و بهداشت مواد غذایی نیز ندارد، چگونه با این جسارت اطلاعات غیر مستند در خصوص اعضای شریف این صنف را در ملأ عام اعلام می‌نماید؟

از ایشان خواهش می‌کنم اگر مدارک مستند و معتبر در خصوص ادعا‌های خود دارند حتماً با دفتر این اتحادیه جهت ارائه آن اقدام نمایند در غیر این صورت این اتحادیه حق پیگیری‌های قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد.

ایشان که هنوز نام درست این اتحادیه را نمی‌دانند چگونه به خود اجازه می‌دهند که محصولات این اتحادیه را غیر بهداشتی بنامند و مردم را از مصرف لبنیات منع کنند. آیا آمار و منابع مستندی از تعداد و روند افزایش واحد‌های صنفی لبنیات در کشور دارند که رشد آن را فزاینده و قارچ گونه خوانده‌اند؟ یا بر اساس حدس و گمان این مسائل را مطرح کرده‌اند؟ فکر می‌کنیم بد نیست که سری هم به فرهنگ لغت بزنند تا معنای واژه سنتی را مطالعه نمایند تا حداقل تناقض را در صحبت‌های خودشان متوجه شوند که از طرفی می‌گویند افرادی در این صنف (که بهتر است اصلاح کنیم واحدهای صنفی در این صنف) هست که بیش از صد سال قدمت دارند و از طرف دیگر می‌گویند که کلمه سنتی از کجا آمده است. لازم به ذکر است که حتی تولیدکنندگان لبنیات صنعتی هم گاهاً از کلمه سنتی در برخی از محصولات خود استفاده می‌کنند.

با توجه به وجود رسانه‌های اجتماعی مختلف که در دسترس عموم جامعه قرار دارد و اطلاعات سرشار در آنها، عموم جامعه به یک رشد فرهنگی و آگاهی کامل رسیده‌اند که خود بهتر از هر کس خوب را از بد تمیز می‌دهند، اجازه دهید به جای سمپاشی افکار عمومی که معلوم نیست به چه قصد و هدف انجام می‌گیرد، مردم فهیم کشورمان خود در خصوص کیفیت محصولاتی که استفاده می‌نمایند تصمیم بگیرند. این افراد غیر مطلع با اظهارات غیر مستند کاری به جز خسارت زدن به جمع کثیری که سالهاست در این حوزه کاملاً بر طبق قوانین بهداشتی فعالیت می‌نمایند و دائماً از طرف وزارت بهداشت هم از نظر بهداشت محیط و هم از نظر بهداشت محصولات پایش می‌شوند انجام نمی‌دهند. لطفاً در خلوت خود در این خصوص تأمل بفرمائید که آب به آسیاب و آتش به خرمن چه کسانی می‌اندازید؟ در پایان این اتحادیه ضمن اعلام اطمینان کامل از محصولات عرضه شده توسط اعضای خود از تمام افرادی که اطلاعات مستند در خصوص بهبود کیفیت محصولات این صنف دارند دعوت به همکاری می‌نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار