دکتر وحدانی فر تبیین کرد:
خطیب نماز عید قربان: با اشاره به ارزش و قواعد نوع قربانی خطاب به حاظرین گفت:  گرچه خداوند به گوشت و قربانی ماها نیازی ندارد وهدف امتحان بندگی و غلبه برشیطان نفس است امّا خوردن گوشت قربانی در این روز ثواب بسیاری دارد
کد خبر: ۶۴۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 22 August 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب نماز عید سعید قربان در مصلی مرکز بخش باحضور باشکوه مردم برگزار گردید.
حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر امام جمعه کبگیان با تبریک مجدد روز عرفه و عید سعید قربان خطاب به حاظرین گفت: خداوند سبحان راشاکر باشید که عمری مجدد داد، تا عرفه ای دیگر تجدید توبه کنیم و در قربانگاهش حیوان نفسمان را ذبح کنیم که امیدواریم دراین امر قبولی تجدید شده باشیم.
خطیب قربان چیتاب با اشاره به اهمیت قربانی کردن هم گفت: قربانی کردن بعنوان یک عبادت در اعمال حج رسم ابراهیمیه بود که با گذشتن از مهمترین و عزیزترین دارائیش اسماعیل راه ورسم عبودیت و تسلیم در برابر خداوند باخروجی غلبه بر نفس و رسیدن به تقوای الهی را به ما نشان داد.
علی وحدانی فر با اشاره به ارزش و قواعد نوع قربانی خطاب به حاظرین گفت:  گرچه خداوند به گوشت و قربانی ماها نیازی ندارد وهدف امتحان بندگی و غلبه برشیطان نفس است امّا خوردن گوشت قربانی در این روز ثواب بسیاری دارد.
وی افزود: در روایات معصومین علیه السلام سفارش شده است که قربانی داشته باشید ولو اینکه قرض بکنید زیرا باریخته شدن اولین قطره خون قربانی بر زمین گناهان انسان بخشیده خواهدشد ودفع بلای دنیوی و سعادت اخرویست که این نشان از ارزش ومنزلت قربانی وثابت شدن بندگی ماهاست.
دکتر وحدانی فر درباره نوع وشرایط تقسیم قربانی تصریح کرد: نوع قربانی به این صورت است که، گوسفند وبز بالای ۶ماه وشتر بالای۵سال وگاو بالای دوسال توصیه شده که بدون داشتن هیچ نوع مریضی نرو ماده بودن قربانی فرقی نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمین وحدانی فر درباره تقسیم گوشت قربانی هم گفت: گوشت قربانی باید سه قسمت تقسیم بشود که قِسمِ اَوَل سهم خود وخانواده، قِسمِ دوم سهم همسایگانُ واَقارِب وَ دَرقِسم سِوُم نیازمندان توصیه شده است اما دوستان توجه داشته باشند در مصرف قربانی باعقیقه تفاوت هست ومراقب باشید عقیقه در شب هفتم تولد فرزند میباشد که باید استخوان از گوشت جدا و درزیر زمین دفن شود اما قربانی در پخت و پز استخوان یا گوشت فرقی نمی کند و باید مراقب بود.

درپایان طبق عرف بوجود آمده وصله رحم توسط امام جمعه در بخش حاظرین با روبوسی با همدیگر این عید را به یکدیگر تبریک گفتند٫.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار