امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: دشمن به دنبال این است که مردم دست ها را بالا برده و با فدا کردن اسلام خودشان را حفظ کنند ولی آنها کور خوانده اند چون این ملت محرم، عاشورا، کربلا و اهل بیت دارد و با زیاد کردن فشارها شعار «هیهات من الذله» را سر می دهد.
کد خبر: ۶۴۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 22 August 2018

حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی صبح امروز چهارشنبه در مراسم اقامه نماز عید قربان در مصلای اهواز با بیان اینکه عید قربان روز بزرگی است، اظهار کرد: رحم کردن به دیگران جزء دستورات الهی است که اگر به دیگران رحم و نیازمندان را اطعام کنیم، خدا نیز به به ما رحم می کند.

به گزارش"تابناک" وی اسلام را درس زندگی دانست و افزود: یکی از دلایل مهم قربانی کردن این هست که فقرا از زندگی و دارایی شما بهره مند شوند؛ قربانی کردن حاجیان در سرزمین منا به اهتزار درآوردن پرچم الهی است.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر اینکه نباید از قربانی کردن به عنوان یکی از مستحبات نیک و بزرگ غافل شد، تصریح کرد: یکی از پژوهشگران غربی از کشور آمریکا برای تحقیق به ایران آمد و اعلام کرد که در غرب از طعام مادی بهره مند ولی بهره ای از طعام معنوی نبرده و یتیم هستیم؛ بنابراین جامعه اسلامی به بلوغ رسیده این است که مردم در اطعام مادی و معنوی خود فقرا، افراد نیازمند و مسکین را شریک و سهیم بدانند.

حاجتی با تأکید بر اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم، ادامه داد: به هر حال شاید این کار ناسزا شنیدن، سیلی خوردن و یا آزار و اذیت هم داشته باشد تا مشخص شود چه کسی راه خدا را انتخاب کرده است.

وی با تأکید بر لزوم برخورد مناسب با زنان و بانوان بر اساس فرمایش رسول اکرم(ص) گفت: تنها گوسفند یا شتر قربانی نیستند و هر عملی که با آن به خداوند تقرب پیدا کنیم یکی از مصادیق قربانی هست؛ مهمتر از قربانی کردن گوسفند مسئله کنترل نفس است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: هرچیزی که با آن به خداوند قرابت پیدا کنیم یک قربانی هست و همچنین اینکه نفس را به قربانگاه ببریم بهترین نوع قربانی معرفی شده است.

حاجتی با بیان اینکه در فرهنگ دینی نسبت به اقامه نماز بسیار تأکید شده و یکی از مصادیق قربانی است، اضافه کرد: افراد مصلحی که بین دیگران وصل ایجاد می کنند در واقع با اعمال خود قربانی می کنند و این ها روز قیامت مقربان به خداوند هستند.

وی با اشاره به اینکه روایت داریم که کشاورزان گنج های مردم هستند، گفت: یکی از مصداق های قربانی و نزدیکی به خداوند متعال نیز حب محمد (ص) و آل محمد(ص) است.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: سردار سلیمانی با چه تعبیر زیبایی از رئیس جمهور آمریکا به عنوان قمارباز یاد کرد؛ پس شما اگر آمدی اینجا و در مقابل زیاده خواهی ترامپ مشت محکم کرده و شعار مرگ بر آمریکا سردادی، آمریکا یک قربانی است.

حاجتی عنوان کرد: امروز به قربانی شدن نیاز داریم و در این روز نباید همه حواس ها فقط به قربانی کردن گوسفند متمرکز باشد بلکه باید خودمان را در راه حق، ولایت پیامبر (ص) و اهل بیت قربانی کنیم.

وی اظهار کرد: ترامپ وقتی از برجام خارج می شود اعلام می کند برای مذاکره می آیم؛ حتما کسانی کاسه لیس او هستند چون بلافاصله با فشار به قشر ضعیف جامعه و معیشت مردم، قیمت دلار، بازار سکه و ارز را رها و به دنبال کاسه لیسی آمریکا می روند.

امام جمعه موقت اهواز انتقاد کرد: باید به حال کسانی که وقتی باید این روزها در خط مقدم تفکر برای مظلومان و قربانی واقعی یعنی دغدغه داشتن برای ضعفا باشند اما به دنبال کاسه لیسی آمریکا هستند متأسف شد ولی این ملت دیگر خواب نیست و بیدار است.

حاجتی با تأکید بر اینکه باید به فکر ضعفا بود، گلایه کرد: خیلی از خانواده ها دختر و پسر به سن ازدواج رسیده در صف شروع زندگی مشترک دارند ولی با این افزایش قیمت از عهده آن بر نمی آیند.

وی افزود: ولی متأسفانه برخی افراد همه مسائل معیشتی و اقتصادی کشور را رها کرده و به دنبال حضور زنان در ورزشگاه هستند که انگار تمام حل مشکلات به آن وابسته است؛ به تدریج دنبال کشف حجاب هم خواهند بود.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: دشمن به دنبال این است که مردم دست ها را بالا برده و با فدا کردن اسلام خودشان را حفظ کنند ولی آنها کور خوانده اند چون این ملت محرم، عاشورا، کربلا و اهل بیت دارد و با زیاد کردن فشارها شعار «هیهات من الذله» را سر می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار