عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رونمایی از جنگنده کوثر در شرایط تحریمی را دستاوردی بزرگ خواند و ارتباط صنعت نظامی با دانشگاه بسیار مثبت و سازنده ارزیابی کرد.
کد خبر: ۶۴۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 22 August 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به رونمایی جت جنگنده کوثر، عنوان کرد: رونمایی از این دستاورد نتیجه استفاده بهینه از تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و بهره‌گیری از جوانان دانشگاهی است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر پیوند صنعت نظامی با دانشگاه در شرایط بسیار مناسبی قرار گرفته است، افزود: این مشی و روش به گونه‌ای است که رژیم صهیونیستی و آمریکا امروز از صلاح‌های بازدارنده ایران وحشت دارند.

وی ادامه داد: ایران در مباحث موشکی به ویژه موشک‌های قاره پیما، بالیستیک و نقطه زن بسیار پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در بحث موشک‌های دریایی نیز در ساخت موشک‌های زمین به دریا و دریا به دریا حرکت‌های خوبی انجام دادیم. همچنین در ساخت تجهیزات و صلاح‌های زرهی مانند تانک‌ها و صلاح‌های انفرادی نیز در حال پیشرفت هستیم.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حوزه جنگنده‌ها اما به دلیل پیچیدگی صنعت و گران بودن این صنعت مقداری تأخیر در پیشرفت خود داشتیم ولی با رونمایی از جت جنگنده کوثر این طلسم نیز شکسته شد و امیدواریم در این حوزه نیز پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: در حوزه هواپیماهای جنگی دنیا همکاری و همیاری خوبی با ایران ندارد و اینکه امروز در این صنعت روی پای خود ایستاده‌ایم خود نقطه قوت و امید مهمی به شمار می‌آید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حتی صنایع خودروسازی ما باید از صنعت دفاعی الگو بگیرد و وقتی ما جوانانی داریم که می‌توانند موتور هواپیما و تانک بسازند چرا از این جوانان در صنعت خودروسازی استفاده نشود که امیدواریم این دستاورد در آستانه عید قربان برای ملت ایران مبارک باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار