آیت‌الله ناصری:
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی در کشور، گفت: مسئولین باید به فکر معیشت و آب‌ونان مردم باشند و برای کاهش فشار بر آن‌ها تلاش کنند.
کد خبر: ۶۴۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 23 August 2018

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در یزد با اشاره به فداکاری و اطاعت محض حضرت ابراهیم (ع) از دستورات خداوند، گفت: حضرت ابراهیم (ع) تسلیم محض خداوند بود و به همین دلیل جایگاه او در نزد خداوند ترفیع یافت.

وی افزود: این حضرت به‌واسطه عشق و علاقه‌ای که به خداوند داشت جز به خداوند به کسی امید و توکل نداشت و همین موضوع سبب ماندگاری حادثه عید قربان شد. خداوند به‌واسطه سربلندی حضرت ابراهیم (ع) در آزمون سخت خود، به این پیامبر الهی جایگاه امامت و ولایت اعطا کرد.

امام‌جمعه یزد تأکید کرد: انسان باید از این حوادث و قصص الهی عبرت بگیرد و بداند که هرکسی که به خداوند اعتماد و توکل کرد، خداوند نیز به انسان مدد می‌رساند و او را از سخت‌ترین هلاکت گاه‌ها نجات خواهد داد.

ناصری تصریح کرد: صبر، استقامت و حرکت در مسیر الهی عظمت انسان و ملت را بالا می‌برد که نمود عینی آن را می‌توان در استقامت ملت ایران مشاهده کرد که به‌واسطه همین استقامت گوی سبقت را از دیگر مسلمانان ربودند و عزت پیدا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: با صبر و استقامت می‌توان بر کید و حیله دشمنان فائق آمد. در شرایط کنونی همه باید برای کاهش مشکلات کردم تلاش کرده و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

وی ادامه داد: درزمینهٔ مسائل اقتصادی باید با مخلان نظم اقتصادی و کسانی که با گران‌فروشی و احتکار قصد سودجویی دارند باید برخورد شود. مسئولین باید به فکر معیشت و آب‌ونان مردم باشند و برای کاهش فشار بر آن‌ها تلاش کنند.

عضو شورای مرکزی حوزه علمیه یزد در ادامه با انتقاد از تصمیمات خلق‌الساعه درزمینهٔ اقتصادی، گفت: باید با تصمیم‌گیری‌های دقیق اقدامات عاقلانه مشکلات کشور را کاهش داد، نباید از روی عجله کاری انجام داد که آثار سوء آن خطرناک خواهد بود.

امام‌جمعه یزد تأکید کرد: اگر خدای‌ناکرده از مردم غافل شویم، به فکر آن‌ها نباشیم و برای بازگشت امید به دل آن‌ها فعالیت نکنیم همه ضرر خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود رسالت خبرنگاران در شرایط کنونی را بسیار حساس و حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران که صدای مطالبات مردم هستند باید باصداقت و تدبیر مطالبات مردم را پیگیری کنند.

ناصری در پایان اظهار داشت: در برخی موارد شاهد برگزاری برخی تئاترها و مراسماتی هستیم که در آن مسائل عرف و اخلاقی رعایت نمی‌شود و در این زمینه مسئولین فرهنگی استان باید نظارت بیشتری داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار