تابناک هرمزگان- ستار هاشمی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان گفت : پایانه بار بندرعباس به عنوان مهمترین پایانه کشور دیربازی است که کانون توجه اکثر فعالان بخش حمل و نقل از قبیل راننده ، شرکت و صاحبین کالا بوده است .از آن جهت که این پایانه در سال 85 بعنوان اولین پایانه مکانیزه کشور (براساس کارت هوشمند ) شروع به ارائه خدمات به رانندگان عزیز نمود تا قبل ازآن وضعیتی که رانندگان به آن مبتلا بودند قابل توصیف و بیان نیست که این امرتوسط قدیمی های این صنعت مورد تایید قرار خواهد گرفت .  
کد خبر: ۶۴۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 26 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، بنا بر اعلام روابط عمومی راهداری از سال 85 با پیشرفت فن آوری ها و شناسایی نقاط ضعف و گلوگاههای که در سر راه ارائه خدمات به رانندگان وجود داشت ، طرح ها و ایده های مختلفی ارائه گردید تا جایی که در سال 88 طرح پایانه بار الکترونیکی توسط اداره کل ارائه شد.

در این طرح که با رویکرد آینده گری به موضوعات و مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای نگاه شده بود مواردی از قبیل ( اعتباری کردن پارکینگ و نوبت/ یکپارچه نمودن فرآیند پارکینگ و فرآیند نوبت اعلان بار صوتی/حذف لیست کاغذی اعلان بار / بالا بردن سرعت عملیات صدور قبض پارکینگ و مجوز/ استفاده از کیوسک صدور مجوز / ارتباط فایل DLL بین مجوز اعلان بار و حواله بارنامه/ ارتباط بین خروجی پایانه با ورودی اداره بنادر و کشتیرانی/ ارتباط بین خروجی گمرک با بارنامه و ...) که این طرح ها از سال 88 شروع گردیده و با مرور زمان و با تخصیص اعتبار و بودجه دولتی پیگیری و اجراء گردید و برخی از آنها بدلیل اینکه وابسته به عوامل برون سازمانی میباشد همچنان در کش و وقوس پیگیری وطراحی و اجرا مییباشد.

در این سالها بسیاری از رانندگان با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در بهتر اجرا نمودن طرح ها یاری نمودند و باعث دلگرمی مسئولین اداره کل استانی بوده اند چون ما معتقدیم این رانندگان  هستند که با جزئیات و مسائل ریز و درشت بخش و بالاخص پایانه بار بندرعباس آشنا میباشند نه مالک کامیون ؛ / چون مالکین بر اساس گفت و شنودها قضاوت نموده و با اتکا به آمار و اطلاعات غیر مستند و بی پایه  اساس سعی در مخدوش کردن چهره حمل و نقل این استان را دارند.

حال آنکه این مالکان از معضلات صف ورودی پایانه بار بندرعباس ، سراشیبی خطرساز ورودی بندرعباس ، نبود فضا جهت پارک کامیون ، جریمه شدن مکرر کامیون توسط پلیس راه به علت پارک در دیوار محیطی پایانه بار بندرعباس – معطلی و پرسه زدن های بی هدف در محیط پایانه بار بندرعباس - بی عدالتی در صف ورودی پایانه بار  بی اطلاع هستند ، و این را باید از رانندگانی که با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده اند پرسید که با راه اندازی نوبت مجازی حلاوت و شیرینی را حس می کنند.

سخن پایانی با همه فعالان عرصه حمل و نقل کشور این که در حالیکه پایانه بار بندرعباس با ورودی بالای دوهزار کامیون در روز و ارائه خدمات به کلیه رانندگان از همه مناطق کشور از هر قوم و قبیله و رصد کردن شرکتها و نحوه دریافت حواله ، بارنامه اخذ کمیسیون و پرداخت کرایه و رسیدگی به مشکلات آنها در بنادر شهید رجایی و باهنر کاری بس دشوار و طاقت فرسا است .

ولی با این حال همیشه در اجرای فرآیندها و ارائه خدمات به رانندگان مورد انتقاد افراد اندکی که اهدافشان کاملا مشخص بوده است مدیران و معاونین این اداره کل آمادگی بازدید و الگو گرفتن از هر منطقه ، استان و پایانه بار در کل کشور را دارند تا بتوانند خدماتی بهتر و مناسب تر از حال حاضر در بندرعباس ایجاد نمایند.

و سوال پایانی اینکه در کجای کشور و کدام پایانه بار خدمات نوبت دهی ، اعلان بار ، پرداخت کرایه ، اخذ کمیسیون و رسیدگی به شکایات رانندگان از پایانه بار بندرعباس مناسب تر و بهتر است ؟؟؟
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار