کد خبر: ۶۵۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 04 September 2018
پوشک‌ پژوهی
نظر به کمبود پوشک در بازار و خبر تعطیلی چند کارخانه تولید پوشک در کشور عزیزمان این حقیر احساس تعهد کردم و تصمیم گرفتم پژوهشی درباره دلایل کمبود این کالای راهبردی انجام دهم و به تنویر افکار عمومی بپردازم.

علی مسعودی‌نیا، طنزپرداز، با این مقدمه در روزنامه قانون نوشت: «نتایج این پژوهش ذیلا به عرض ملت عزیز ایران می‌رسد:

دلیل اول- به علت حباب‌های مکرر اقتصادی در جامعه و تنش‌های بی‌دلیل روانی در بازار، سفره بسیاری از خانواده‌ها از مواد خوراکی خالی مانده است. در نتیجه برای بسیاری از این خانواده‌ها که فرزندان پوشکی داشتند، چیزی نبود که بخورند. حالا اگر بچه شیرخوار باشد که مادر چون چیزی نخورده امکان شیردهی به فرزند را نداشته و اگر هم بچه‌ در سن غذا خوردن باشد که به طریق اولی اصلا چیزی نبوده که بخواهد بخورد و لابد دائم هم نق می‌زده: «پس من چی بخورم؟» و پدرش به او می‌گفته: «بیا این آب‌قند را بخور!» همان‌طور که می‌دانید باید یک چیزی برود توی دستگاه گوارش آدم تا نیازی به قضای حاجت پیش بیاید و وقتی چیزی نمی‌رود توی دستگاه گوارش پس منطقا چیزی هم بیرون نمی‌آید. به این ترتیب طبق فرمول اقتصادی عرضه و تقاضا، تقاضای پوشک در جامعه کم شد. کارخانه‌های پوشک هی تولید کردند و هی کسی نخرید و آنها ورشکست شدند. حالا که پس از توضیحات رییس‌جمهور ملت متوجه شدند که باید خیال‌شان راحت باشد و نگران وضع اقتصادی نباشند، حباب‌ها هم خدا را شکر ترکیده و ملت دوباره افتاده‌اند به غذا خوردن ولی حالا که سیستم گوارشی از تولید به مصرف شده، دیگر کارخانه‌ای نمانده تا پوشک تولید کند و به این ترتیب بحران پوشک کشور را فرا گرفته است.

دلیل دوم- علاقه‌ روزافزون مردم به حفظ محیط زیست و طبیعت و مسائل اقلیمی آنها را به شکلی خودجوش واداشته تا در حد توان خود با عوامل مخرب اکوسیستم به مقابله برخیزند. همان‌طور که می‌دانید پوشک هم به خاطر جنس پلیمری‌اش امکان بازگشت به طبیعت را ندارد. این در حالی است که بر خلاف خود پوشک، محتویات یک پوشک نه‌تنها امکان بازگشت به طبیعت را دارد، بلکه سرشار است از غنی‌ترین مواد آلی و معدنی برای تغذیه نباتات. به همین دلیل طی کمپینی با هشتگ «نه_به_پوشک» بسیاری از خانواده‌ها پوشک را از پای بچه‌های عزیز درآوردند و وادارشان کردند در طبیعت کارشان را بکنند. به همین دلیل کارخانه‌های پوشک‌سازی با کمبود تقاضا مواجه شدند و گردش مالی‌شان دچار نقصان شد. اما آقای کلانتری به اطلاع مردم رساندند که لازم نیست آنها این زحمت را متحمل شوند. چون عملا محیط زیستی باقی نمانده تا بخواهیم حفظش کنیم. کمپین دیگری به نام «آره_به_پوشک» راه افتاد اما متاسفانه دیگر پوشکی در بازار نبود و همین عامل بحران شد... .

این شد که همچین شد... یعنی یکهو پوشک کلا در بازار نایاب شد. پیشنهاد می‌شود برای مقابله با این رانت‌خواری‌ها کمپین «پوشکت کجاست؟» هم راه بیندازیم و از نتایج درخشان آن بهره‌مند شویم.»

برچسب ها: پوشک‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار