نماینده شهرستان های دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک های عامل موظف هستند بر اساس مصوبه قانونی وام های کشاورزان خسارت دیده را استمهال کنند.
کد خبر: ۶۵۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 19 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ شادمهر کاظم زاده در دیدار با مردم روستاهای دشت اکبر، نهرعنبر، پتک اعراب، پتک دیناروند و بره بیجه بخش موسیان شهرستان دهلران اظهار داشت: دغدغه های مردم در موضوع معیشت، خدمات و اعتبارات رفاهی در قالب بودجه های کلان کشوری پیگیری می شود.

وی با اشاره به موضوع اشتغال و سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی در این زمینه افزود: خوشبختانه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اقدامات خوبی در این شهرستان انجام و در حال انجام است.

نماینده حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به 700 میلیون دلار سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در ان جی ال و اشتغال یک هزار نفری اشاره کرد و یادآور شد: برای پتروشیمی نیز از صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی اختصاص یافته ضمن اینکه در شورای اقتصاد بیش از یک میلیارد دلار برای میادین نفتی شهرستان مصوب شد.

وی بکارگیری نیروهای بومی در شرکت ها را یادآور شد و افزود: برای اولین بار در طول تاریخ مجلس در قالب برنامه ششم توسعه مصوب شده است که در شرایط مساوی اولویت استخدام ها با نیروهای بومی باشد و از شورای اشتغال شهرستان، اداره کار و دادستان بعنوان مدعی العموم و شرکت ها می خواهیم که این قانون مجلس را پیگیری و اجرایی کنند.

کاظم زاده در خصوص تمدید وام های کشاورزی گفت: با توجه مصوبه مجلس و تصویب دولت و ابلاغ آن در شهریور جاری بانک ها ملزم به رعایت این مصوبه هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تسهیلات مقاوم سازی 2 هزار واحد در استان ایلام افزود: از این محل 300 میلیون ریال بصورت تسهیلات و 100 میلیون ریال بصورت بلاعوض در قالب تسهیلات زلزله برای مقاوم سازی پیش بینی شده که روستائیان می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

فرماندار دهلران هم در جمع مردم این روستاها با اشاره به اعتبارات عمران روستاها و اقدامات در این زمینه گفت: در موضوع طرح هادی و تسهیلات مقاوم سازی نیز پیگیری ها و اقداماتی انجام و در دست اجراست.

سید حسینعلی موسوی به سهم 50 درصدی نیروهای بومی در شرکت های منطقه و تلاش برای بکارگیری بیشتر اشاره و افزود: در شهرستان با حمایت نماینده مجلس و استاندار این موضوع به جد دنبال می شود و دراین خصوص در مرکز نیز با مدیران این پروژه ها رایزنی ها را ادامه می دهیم.

وی به جذب 130 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در شهرستان اشاره و افزود: برای اعطای تسهیلات به طرح های روستایی و عشایری مشکلی وجود ندارد و متقاضیان می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار