فرماندار قم:
فرماندار قم گفت: 60 واحد تولیدی در قم عهده دار دوخت لباس های فرم مدارس شدند و امسال با نظارت های صورت گرفته کمترین تخلفات را شاهد بودیم.
کد خبر: ۶۵۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 23 September 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سیار در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد در مورد لباس های فرم مدارس توضیح داد:در اوج تغییر قیمت های پارچه، صنف تولید کننده لباس های فرم در قم همراهی خوبی در دوخت سفارشات داشتند.

وی تصریح کرد: 60 واحد تولیدی در قم عهده دار دوخت لباس های فرم مدارس شدند و امسال با نظارت های صورت گرفته کمترین تخلفات را شاهد بودیم.

سیار بیان کرد:دوخت لباس های فرم مدارس در قم امسال بیش از 10 میلیارد تومان گردش مالی داشت که در حمایت از تولید داخلی گام موفقی بود.

وی با بیان اینکه پیش دبستانی‌ها و مهد کودک‌ها و مهدهای قرآنی زیر نظر آموزش و پرورش و بهزیستی و سازمان تبلیغات فعال هستند، عنوان کرد: برخی از مساجد بدون دارا بودن مجوز از این سه مرجع به فعالیت‌های در جذب کودکان می‌پردازند که باید مجوزهای لازم را دریافت کنند مردم به مساجد اعتماد دارند اما باید برگزاری کلاس ها و دوره ها در مساجد باید زیر نظر دستگاههای ذی ربط باشد.

وی در خصوص سرویس مدارس گفت:در جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق روستایی بخشی از هزینه های سرویس مدارس روستایی را تامین می کنیم.

سیار عنوان کرد:خرید وسیله نقلیه عمومی برای روستاها جهت تأمین سرویس‌ها یکی از نیازهای مهم است و باید با تامین اعتبار و تخصیص یارانه این نیاز تامین شود.

وی بیان کرد:مردم در روستاها از مینی بوس و وسایل نقلیه مناسب برخوردار نیستند و خرید این وسایل نقلیه باید به صورت اولویت قرار بگیرد و وسیله نقلیه عمومی تامین شود تا ضمن ایجاد اشتغال مشکل دانش آموزان نیز رفع شود.

فرماندار قم تصریح کرد:باید تمهیداتی اندیشیده شود که در مناطق دورافتاده و روستایی دانش آموزی به دلیل هزینه های سرویس مدارس از تحصیل محروم نشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار