مدیرجهاد کشاورزی تالش گفت:
خبرگزاری تسنیم: مدیرجهاد کشاورزی تالش از تولید ۲۰۱۶ تن عسل تا به امروز در این شهرستان خبر داد و گفت: زنبورداران تالش با نگهداری و پرورش ۹۶ هزارتنی زنبورعسل رتبه اول گیلان و رتبه سوم کشور را دارند.
کد خبر: ۶۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 25 July 2015
سیدعلی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در تالش، با بیان اینکه تولید عسل امسال در تالش به مدت مشابه پارسال 8 درصد افزایش یافته است اظهار داشت: شهرستان تالش با داشتن 210 هزار هکتار مرتع و جنگل یکی از قطب‌های تولیدعسل با کیفیت درگیلان است.
وی میزان تولیدعسل امسال این شهرستان را تا به امروز2016 تن به ارزش اقتصادی 1600 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برداشت عسل در تالش همه ساله از اوایل تیرماه شروع و تا پایان مهرماه ادامه دارد که پیش بینی می‌شود دراین مدت، زنبورداران بتوانند حدود 5 تن عسل به ارزش اقتصادی500 میلیون ریال برداشت و به بازارهای محلی عرضه کنند.
مدیر جهادکشاورزی تالش مهاجرت زنبورداران به دیگر استان‌های سرسبز کشور را در کیفیت تولید عسل بسیار خوب توصیف کرد و افزود: زنبورداران این شهرستان همه ساله نیمه دوم فروردین ماه زنبورهای خود را به استان های قزوین، البرز، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی انتقال می‌دهند تا در مدت 4 الی 5 ماه اقامت در این استان‌ها، زنبورها با بهره گیری از طبیعت و انواع شهدگل‌های وحشی، عسل خوب و با کیفیت برای عرضه به بازارهای مصرف تولیدکنند.
مدیرجهادکشاورزی تالش، تعداد شاغلین در صنعت زنبورداری این شهرستان را 700 نفر اعلام کرد و گفت: ازاین تعداد زنبورداران فقط 8 درصد معادل 58 نفر از بیمه تامین اجتماعی بهره مند شده اند.
وی مهم‌ترین نیاز زنبورداران این شهرستان را شکر و داروی یارانه‌دار و صنایع بسته بندی و تبدیلی اعلام کرد و گفت: با توجه به گران بودن شکر، دارو و موم و بالا بودن هزینه ایاب وذهاب و انتقال زنبورها به سایر استان‌ها و نبود صنایع فرآوری عسل در منطقه وعدم خرید تضمینی عسل توسط دولت، زنبورداران این شهرستان مجبورند عسل تولیدی خود را با قیمت پایین‌تر به واسطه‌ها بفروشند.
این مقام مسئول افزود: شهرستان تالش از نظر تولیدعسل ونگهداری وپرورش زنبور در استان گیلان رتبه اول و در سطح کشور رتبه سوم را دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار