تولیت آستان قدس رضوی گفت:هزینه های سفر به مشهد باید به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۶۶۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 29 September 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در مجمع مشورتی آستان قدس رضوی که با موضوع هماهنگی برنامه های دهه آخر صفر و بررسی مسائل مرتبط با زائران برگزار شد اظهار کرد: نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی اطراف حرم و جلوگیری از اجحاف در حق زائران باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و همچنین باید تلاش شود  هزینه‌های سفر به مشهد به کمترین میزان ممکن، کاهش پیدا کند.

وی افزود:توجه به زائر و زیارت و تسهیل در آن باید مورد توجه همگان باشد و مشکلاتی همچون ترافیک در اطراف حرم، عدم نظارت و هزینه های بالای رفت و آمد و تامین اقلام مورد نیاز زائر، نبود فضای مناسب برای پارک خودرو با حرکت جهادی مدیران استانی برطرف شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد:جمعیت بی نظیر زائران در حرم مطهر رضوی منحصر به عید، تابستان و لیالی قدر نیست و در دیگر ایام سال نیز بارگاه منور رضوی میزبان حضور گسترده دلدادگان به امام هشتم(ع) از داخل و خارج کشور است.

وی تاکید کرد:افزایش چشمگیر زائران امام رضا(ع) بویژه در مناسبت‌هایی همچون دهه آخرصفر می طلبد که مسئولان با همدلی و هماهنگی گام‌های بلندتری در جهت توسعه یافتگی در حوزه‌های مختلف بردارند و توجه به نیازهای زائر از جمله امنیت، اسکان و تسهیل در زیارت مورد توجه مسئولان قرارگیرد.

رئیسی گفت: گشایش مسیرهای منتهی به حرم مطهر ضرورتی انکار ناپذیر است و باید برای تسهیل تردد در محدوده حرم مطهر برنامه‌ ریزی ویژه‌ای صورت بگیرد و ازدحام جمعیت در محدوه حرم مطهر از جمله فلکه آب با ایجاد زیرگذر مرتفع شود.

همچنین در ادامه این جلسه سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به تشکیل ستاد مناسبت های ویژه در آستان قدس اشاره کرد و به ارائه گزارشی از آمادگی حرم مطهر برای میزبانی از زائران در دهه آخر صفر با همکاری دستگاه های مختلف کشور پرداخت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار