کد خبر: ۶۶۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 02 October 2018

وزارت دفاع روسیه تصاویری ویدئویی از تمرینات آزمایشی و عملکرد چند نوع فناوری‌های جدید، از جمله ربات‌های مدرن جنگی ساخته شده در این کشور را منتشر کرد.

تمرین چند ربات جنگی در روسیه + فیلم

به گزارش تسنیم، روزنامه «گازیتا.رو» نوشت: وزارت دفاع روسیه شب گذشته به مناسبت روز نیروی زمینی در این کشور ویدیویی منتشر کرد که در آن تصاویری از تمرینات آزمایشی چندین فناوری جدید روسی، از جمله ربات جنگی «نرختا» (Nerehhta)، مجموعه فناوری رباتیک جنگی «اوران-9»، ماشین زرهی پشتیبانی «ترمیناتور» و موشک‌های جدید «اسکندر» دیده می‌شود.

در این تصاویر عملیات آموزشی افسران آینده واحدهای تفنگداران موتوریزه در فرماندهی کل نظامی مسکو در حال انجام عملیات در مانور نظامی اخیر دیده می‌شود که در این تمرینات عملکرد چند فناوری نظامی رباتی جدید ساخت روسیه نیز مورد آزمایش قرار گرفت.

مجموعه رباتیک «نرختا» (Nerehhta) مجهز به شاسی ردیابی، بدنه زره پوش، تجهیزات ویژه تیراندازی است. این روبات برای سه رشته عملیاتی طراحی شده: اقدامات جنگی، حمل و نقل و شناسایی توپخانه.

مجموعه فناوری ‌«اوران 9» یک ربات جنگی به وزن 12 تن است که برای عملیات شناسایی، حمایت آتشبار از واحدهای تفنگداران موتوریزه و مأموریت‌های ضدتروریستی طراحی شده است. این این ماشین زرهی ویژه به گلوله توپ 30 میلیمتری خودکار و موشک‌های ضدتانک هدایت شونده «آتاکا» مجهز است.

این تسلیحات نظامی جدید برای نخستین بار در رژه «روز پیروزی» 9 ماه مه (اردیبهشت امسال) در میدان سرخ مسکو به نمایش در آمده و سپس در جریان مانورهای نظامی اخیر «شرق-2018»مورد استفاده قرار گرفتند.

لازم به یادآوری است در روسیه روز اول اکتبر (9مهر ماه) روز نیروی زمینی تعیین شده است. "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در پیام تبریکی برای نیروهای زمینی این کشور، از عملکرد آنها در تامین امنیت و تضمین دفاع از این کشور قدردانی نمود.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار