افتتاحیه کنگره بین المللی مغزواعصاب
تقدیر و تشکر از تلاش‌های مستمر و بنیادین پروفسور سیدابراهیم کتابچی، در افتتاحیه کنگره بین المللی مغزواعصاب باحضور شخصیت‌های علمی جهان و شمار کثیری از بیماران که ازاستان‌های مازندران وگلستان در انتظار ویزیت این پزشک بسر می‌بردند، روزگذشته، دربیمارستان ایت الله روحانی بابل، برگزارشد
کد خبر: ۶۶۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶ 05 October 2018

پروفسور سیدابراهیم کتابچی رییس انجمن جراحان مغزواعصاب کشور بااشاره به برگزاری سطح علمی کنگره بین المللی جراحان ،مغزواعصاب وستون فقرات گفت: این کنگره دربالاترین سطوح علمی بین المللی مغز واعصاب درحال برگزاری می باشد و این رویداد علمی وبین المللی مغزواعصاب نخستین بار است که در این دانشگاه برگزار می شود و یقیننا می تواند در ارتقاء سطح علمی این شهر و استان بسیار مفید واقع شود.

عضوانجمن جراحان مغزواعصاب وستون فقرات جهان ، با اشاره به اینکه به دبیر خانه این کنگره بیش از ۱۰۰ مقاله جدید در حوزه های نوین علوم مغز و اعصاب ارسال شده است، بیان داشت: در این کنگره محققین برجسته ایران و جهان شرکت نمودند و پدیده های نوین جراحی مغز و اعصاب جهان در رشته های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رییس دپارتمان مغزواعصاب دانشگاه تهران افزود: جدیدترین و بروزترین مطالعات حوزه جراحی مغز و اعصاب دنیا از جمله روش های جدید جراحی دیسک، جراحی مغز، روش های باز کردن مغز، جراحی عروق مغز، جراحی تومورهای مغز، جراحی قاعده مغز، جراحی اعصاب کودکان، ضربه های سر، ضایعات اعصاب محیطی و جراحی ستون فقرات مورد بین دانشمندان ایرانی و بین المللی قرار تبادل نظر می شود.
رییس بخش مغزواعصاب بیمارستان سینا ، در اینده نزدیک ،از راه اندازی رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب ، به همشهریان بابلی نوید داد و خاطر نشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل توانسته ایم این رشته را برای سال تحصیلی آینده در این دانشگاه راه اندازی نماییم که بخش بیماران غیر اورژانس، ضایعات مادرزادی، تومور مغز و آنوریسم مغزی در بیمارستان آیت ا.. روحانی و بخش تروما شامل تصادف، سقوط، تصادف با ماشین و غرق شدن در دریا و ... در بیمارستان شهید بهشتی آموزش داده خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران همچنین از تمامی مسئولین استان و شهرستان بابل که در برگزاری این کنگره بین المللی همراهی کردند قدردانی کرد.

**کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب گامی موثر در جهت پیشرفت علمی استان مازندران

محمد اسلامی استاندار مازندران در کنگره بین المللی جراحان مغز در بابل گفت: وضعیت بهداشت و درمان در استان به دلیل شرایط محیطی و سبک زندگی پرمخاطره است.
مهندس اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این کنگره پروفسور کتابچی، دکتر جلالی وانجمن جراحان مغز واعصاب وستون فقرات ایران و نیز سایر دوستدار علم که با اهتمام ویژه ای در برگزاری این رخداد علمی وبین المللی نقش داشتند، اظهار کرد: پروفسور کتابچی با شور و نشاط و تلاش فراوان پیگیر برگزاری این کنگره بودند وطی ماهها گذشته، ایشان همواره اظهار امیدواری میکردند که برگزاری این همایش بتواند گام موثری در جهت پیشرفت و تعالی علمی استان مازندران باشد.
استاندار مازندران،جایگاه علم ومقام وارزش شخصیت های علمی را قابل ستایش دانست وافزود: مهم‌ترین جلوه توسعه یافتگی یک جامعه کارآمدی و اثر بخشی امور در جامعه است، زمانی کمییت و حجم نقش مهمی داشته ولی در حال حاضر استفاده بهینه از فرصت‌ها و منابع، با بهره گیری از علم و پژوهش در راستای پیشرفت وتوسعه نقش برجسته وپیشرو دارد
مهندس اسلامی خاطرنشان کرد: برای اینکه مسیر پیشرفت را هموار کنیم باید همه در مسیر سیاست گذاری، سیاست پابرجاتری داشته تا ظرفیت‌ها را موثر و خلاق در مسیر رشد و بالندگی قرار دهیم باید بتوانیم در سمت دیگر به قابلیت عملکردها بپردازیم زیرا سیاست و قابلیت دوبال پیشرفت هستند.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در حوزه سیاست و قابلیت‌ها هدایت و رهبری نقش تعیین کننده دارد، یادآور شد: وجود عناصر فرهیخته بالای سر ظرفیت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا سیاست‌ها و قابلیت عملکرد به صورت شکوفا در مسیربالندگی قرار گیرد و در هدفگذاری برای متعالی سازی سازمان به سمت طراز بالاتر نقش ایفا کند.
وی ادامه داد: رشد و بالندگی در مکتب اسلامی همزمان با رشد و سعادت سرمایه انسانی به صورت متوازن از جمله اصول مهم برای کشور ما است که ما را در زمره کشورهای توسعه یافته قرار می‌دهد.
استاندار مازندران تصریح کرد: برای رشد و توسعه علمی نیاز است که بتوانیم منابع و ظرفیت پژوهشی و اجرایی خود را در خدمت بهبود قرار دهیم.
وی با اشاره به سه موضوع مهم مورد توجه در مازندران خاطرنشان کرد: وضعیت بهداشت و درمان مازندران متاثر از شرایط محیطی و سبک زندگی، وضعیت پرمخاطره دارد و با آمار زیاد بیماری قلبی،سکته مغزی، فشار خون در مازندران مواجه هستیم که باید اصلاح شود.
استاندار مازندران گفت: باید حفظ توریسم در مازندران داشته باشیم و از شاخه پزشکی استفاده کنیم که یکی از این راه‌ها جذب و پذیرش دانشجویان مغز و اعصاب است.
همچنین در ادامه دکترفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ،از حضور 150 جراح مغز و اعصاب داخلی و بین المللی در کنگره بین المللی میان دوره ای در کنگره بین المللی مغز و اعصاب ایران خبر داد.
دکتر جلالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل بعنوان قدیمی ترین دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور همواره از کنگره های بین المللی و کشوری استقبال و حمایت کرده و این چندمین کنگره بین المللی است که دریک رشته تخصصی و فوق تخصصی برگزار می گردد.
وی همچنین افزود: 150 جراح مغز و اعصاب داخلی و بین المللی در این کنگره به مدت سه روز نتیجه بررسی ها، مطالعات، تحقیقات و تجربیاتشان را به مرحله اجرا و مشاوره خواهند گذاشت.
جلالی با اشاره به اینکه که بیش از 100 مقاله علمی و پژوهشی در این کنگره مورد بررسی خواهد گرفت، گفت : تحقیق و تولید مقو له ای است که در کل دنیا به ویژه در ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و همواره سازمانهای بین المللی کشورهای مختلف را بر اساس تولید علم پایش می کنند.
دکتر جلالی با اشاره به اینکه سه عامل مهم مرگ و میر بیماران در دنیا: بیماری قلبی عروقی، سرطانها و تصادفها هستند، گفت: رشته جراحی مغز و اعصاب در دو فیلد تشخیص و درمان سرطانها و همچنین تصادفات نقش اساسی را برعهده دارند که با بها ارتقاء آن می‌توان اتفاقات خوبی را در جامعه رقم زد و به همین جهت آموزش، پژوهش و پیشرفت علم در جراحی مغز و اعصاب می تواند آمار مرگ و میر را به صورت قابل توجهی کاهش دهد. .
وی نسبت جراحان مغز و اعصاب در مازندران را یک جراح به ازای90 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 34 جراح مغز و اعصاب در مازندران فعالیت می کنند که از این بین 6 جراح مغز و اعصاب در شهرستان بابل حضور دارند و مشغول ارائه خدمت به شهروندان می باشند که بزودی سه جراح مغز و اعصاب به بابل اضافه خواهد شد.
وی ضمن تشکر از مشارکت انجمن جراحان مغزواعصاب ایران در برگزاری این کنگره گفت: انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران از فعال ترین انجمن های علمی کشور می باشد که منشاء خدمات ماندگار فراوانی به عموم جامعه شده است
دکتر جلالی بیان داشت: پروفسور سید ابراهیم کتابچی از افتخارات شهرستان بابل و استان مازندران می باشندکه توانسته اند در جنگ تحمیلی خدمات پزشکی شایانی به رزمندگان اسلام ارائه نمایند و همچنین این مرد علم و اخلاق تاکنون توانسته بیش از70 جراح مغز و اعصاب تربیت کند.
این مقام مسوول بااشاره به پذیرش رزیدنت مغزواعصاب درسال اتی دراین دانشگاه گفت با افتخار عرض می کنم پروفسور سیدابراهیم کتابچی استاد تمام و رئیس هیأت مدیره انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران بعنوان عضو هیأت علمی و مدیر گروه افتخاری جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشند.

نماینده مردم بابل درمجلس؛
به پاس مهرورزیها و خدمات انساندوستانه دکتر کتابچی خیابانی به نام ایشان ثبت شود

حسین نیازاذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ضیافت شام این کنگره در جمع مهمانان وجراحان مغزواعصاب گفت؛ سال گذشته پیشنهادی به دوستان شورا و شهرداری بابل دادم، اینکه ما سالیان سال شاید به طول بینجامد تا افرادی مثل کتابچی را در کنار خود داشته باشیم، پس خیابانی در سطح شهر به نام دکتر کتابچی نامگذاری شود، هم اکنون از فرماندار تقاضا داریم در راستای خدمت‌های انسانی وبسیارارزشمند ایشان و به پاس اخلاص زحمات ایشان، نام دکتر کتابچی باید در دید همگان قرار بگیرد نیازاذری افزود ؛ ما مسوولین با این کار می‌توانیم درس بیاموزیم.

شایان ذکر است ، پروفسورسیدابراهیم کتابچی درسال ۱۳۲۴ در شهر بابل به دنیا آمد، وی جراح مغز و اعصاب سرشناس خاورمیانه ، پژوهشگر ونیکوکار است و در حال حاضر رییس دپارتمان مغز واعصاب دانشگاه تهران ورییس بخش مغزواعصاب بیمارستان سینا و رییس انجمن جراحان مغز واعصاب وستون فقرات ایران می باشد که بخش مغژواعصاب وستون فقرات در دانشگاههای مختلف کشور راه اندازی کرده است .


دکتر کتابچی بیش از 151 سخنرانی در ایران و 50 مقاله در مراکز علمی سراسر دنیا ارائه داده است.و بیش از ۷۰ جراح متخصص وفوق تخصص معزواعصاب وستون فقرات درکشور تربیت کرده است واز ابتدای دوران طبابت تاکنون بیماران بی بضاعت را رایگان جراجی وویزیت می کند و از چهره های مشاهیرو مفاخر مازندران می باشد و ازگذشته تاکنون اهالی مازندران در جویای تاریخ حضور ایشان در استان می باشند و ایشان در هرشرایطی بعضا تاپاسی از شب در مسجد، متزل اقوام و... بیماران را ویزیت رایگان می کنند در بخشی از تصاویر ذیل حضور گسترده بیماران از استانهای مازندران وگلستان می باشند، که خود و تیم پزشکان فوق تخصص بیماران ویزیت می کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار