مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خبر داد؛
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۵ هزار نمونه از « دی. ان. ای» مجرمان با سابقه تهران در بانک ژنتیک پزشکی قانونی وجود دارد.
کد خبر: ۶۶۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 17 October 2018

 مسعود قادی پاشا شامگاه سه شنبه در مراسم بازدید استاندار تهران، از مرکز پزشکی قانونی کهریزک طی سخنانی گفت: شناسایی هویت مقتول و یا قاتل در صحنه جرم با تطبیق آثار به جا مانده از آنها از طریق « دی. ان. ای» در مرکز پزشکی قانونی کهریزک انجام می شود و با بهره مندی از دستگاه ها و تجهیزات دقیق قابلیت شناسایی هر اثری در صحنه جرایم در این مرکز وجود دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه ۵ هزار نمونه از « دی. ان. ای» مجرمان سابقه دار در بانک ژنتیک این مرکز وجود دارد، گفت: در جرایم مختلف آثار صحنه جرم با « دی. ان. ای» بانک ژنتیک مجرمان با سابقه تطبیق داده می شود و در بسیاری از موارد مجرمان قابل شناسایی هستند و پاسخ درخواست قاضی در این موارد طی ۴۸ ساعت داده می شود.

وی گفت: تامین امکانات مرکز پزشکی قانونی نیاز اساسی است  زیرا در تعیین نتیجه بسیاری از پرونده های قضایی اثر گذار است و اینکه تکلیف پرونده های قضایی با ارسال سریع نتایج درخواست قضات از مرکز تعیین می شود برای ما بسیار ارزشمند است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار