استاندار تهران مطرح کرد؛
استاندار تهران با اشاره به اینکه سامان دهی بازار ارز و کالا باید در اولویت باشد گفت: باید انبارهای بزرگ احتکار شناسایی شود.
کد خبر: ۶۷۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 21 October 2018

محمدحسین مقیمی ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تودیع پور احمد نژاد، دبیر سابق کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معارفه محمدی دبیر جدید کمیسیون طی سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر شرایط بازار کالا، ارز، توزیع، واردات و صادرات کالاها نسبت به گذشته تغییر کرده است و جابجایی مدیران طبیعی و رویکردها بر اساس شرایط فعلی بازار است.

استاندار تهران در پایان با تاکید بر ضرورت تعامل دستگاه ها با اتاق اصناف افزود: با گرانفروشان و محتکران باید طبق قانون برخورد جدی شود اما در این راه لازم  است کسانی که تولید کننده و دلسوز واقعی هستند و در عرصه اقتصادی تولید داخلی ،خادم اند، از سودجویان و کسانی با دیگر برچسب ها جدا شوند.

وی با اشاره به التهاب اخیر بازار  و کمبود برخی کالاها بیان داشت: برخی کالاها مثل گذشته تولید می شد اما با کمبود در بازار مواجه بودیم و هرچند این التهاب فرونشست کرد، لازم است دستگاه ها و سازمان های مختلف به وظایف خود در این بخش به نحو شایسته تر عمل کنند.

استاندار تهران، به شرایط خاص بین المللی و فشارهای اقتصادی از خارج اشاره کرد و گفت: باید از حدود اختیارات خود در مدیریت داخلی حداکثر استفاده شود و اظهار نظرها باید منطبق بر شرایط بازار باشد.

مقیمی گفت: سامان دهی بازار در موضوع قاچاق کالا و ارز باید در اولویت باشد اما نباید در این مسیر دچار اشتباه شویم و انبارهای کوچک را به نام احتکار شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: برخی تولیدات کارخانه ها از جمله تولیدات خودروسازی و فولاد برای نگهداری کالاهای خود نیازمند فضای گسترده ای هستند انبارهای بزرگ احتکار شناسایی و پس از بررسی تاریخ ورود، خروج، ترخیص از گمرک و  مسیر عرضه در بازار باید کالایی به عنوان احتکار شده شناسایی شود.

مقیمی بیان داشت: با اجرای سیاست های جدید ارزی از فروردین ماه امسال برخی سودجویان بلافاصله خودروی ۱۴۰ میلیون تومانی را ۴۰۰ میلیون تومان در بازار عرضه کردند که آنجا باید برخورد محکمی می شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار