مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران یا بیان این که استان تهران نباید معبر گردشگری باشد، بر لزوم معرفی جادبه‌های گردشگری این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 24 October 2018

دلاور بزرگ نیا بعد از ظهر سه شنبه در هم اندیشی تخصصی نقش مدیریت شهری و رسانه ها در توسعه گردشگری با رویکرد پیشوای ۱۴۰۰، گفت: صنعت گردشگری محصولات تعریف شده ای دارد و بر اساس آن محصولات قرار شده هم برای اعتلای فرهنگ و ارتقای فرهنگی و بالندگی فرهنگی یک قوم و ملیت و هم برای کسب درآمد و معیشت آن ها فکر شود.

 

وی با بیان این که هیچ مدیری در هیچ دوره ای بی علاقه به امر توسعه نبوده است، اظهار کرد: تجربه نشان داده شتابزدگی خساراتی را ایجاد می کند که بعدها جبران ناپذیر است، زمانی در سواحل شمالی کشور، سرمایه گذاری هایی صورت گرفت و در آن زمان کار خوبی بود ولی امروز با نگاهی به گذشته دیده می شود که ساحلی برای دسترسی مردم باقی گذاشته نشده و در آن یک کار تعریف شده درستی که در خدمت عمومی باشد و بهره مندی های عمومی حاصل شود کمتر اتفاق افتاده است.

 

اگر همه کمک نکنیم سرنوشت گردشگری مانند صنعت و کشاورزی خواهد شد

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: توجه به توسعه مستلزم برنامه است و بدون برنامه هیچ اتفاقی نمی‌افتد و خسارت نیز خواهد زد، برنامه هم بدون شناخت حاصل نمی‌شود.

 

وی با تفکیک میان شناخت در تاریکی و شناخت در روشنایی گفت: اگر آنچه را که می‌بینیم بدون آنکه درک درستی از آن داشته باشیم که  نسبت آن اتفاق با فرهنگ و باور ما چیست و آن را با بدون شناخت به برنامه تبدیل کنیم مطمئنا به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید، اگر امروز شتابزده نسبت به برخی محصولات در پیشوا فکر کنیم شاید خیلی از ما را راضی کند اما این اتفاقات پایدار و ماندگار نخواهد بود.

 

بزرگ نیا با تاکید بر لزوم پرهیز از شتابزدگی گفت: طرح جامع گردشگری طرحی جدی است و می‌تواند بگوید چه نیازهای داریم و کدام لکه های سرزمینی برای چه کاری مناسب خواهد بود، وقتی به صنعت گردشگری فکر میکنیم باید بدانیم این صنعت یک صنعت فرابخشی است، هیچ سازمانی نمی‌تواند مستقیما و یا به تنهایی در این صنعت حضور یافته و ایفای نقش کند.

 

وی تاکید کرد: همه ما اگر هم داستان نشویم و این ظرفیت را ظرفیت همگانی و همه دستگاهی ندانیم، مطمئن باشید سرنوشت شومی که بر سر ما در بخش صنعت و کشاورزی آمد، مطمئنا بر سر این صنعت هم خواهد آمد.

 

ظرفیت گردشگری مذهبی در پیشوا مهیا است

 

این مسئول گردشگری استان تهران نقش مدیریت شهری در گردشگری شهری را جدی خواند و افزود: فرق مدیران شهری که نگاهی به صنعت گردشگری دارند، با آنهایی که این نگاه را ندارند، این است که آن مدیری که فقط به شهر فکر می کند می خواهد بهترین خدمات و امکانات را برای شهروندان خود فراهم کند که موجب رضایت مردم نیز می شود و قابل احترام است، ولی وقتی مدیری دید گردشگری دارد نگاهی گردشگری را نیز به فعالیت های خود اضافه می‌کند.

 

بزرگ نیا گفت: گردشگری با بخش خصوصی احیا می‌شود، نگران نباشید که دولت پول‌های کلان می‌گذارد یا خیر، در ابتدای شروع به کار بنده در استان تهران، تنها یک بوم گردی ثبت شده داشتیم، اما در حال حاضر هدف گذاری کردند که در استان تهران  ۱۰۰ بوم گردی داشته باشیم، اگر کمی فضا فراهم شود سریع اپیدمی می شود، نگران توسعه آن نباشید.

 

وی افزود: ظرفیت گردشگری مذهبی در پیشوا مهیا است، در مشهد سالانه ۱۵ میلیون گردشگر حضور می‌یابند و قابلیت‌های گردشگری در پیوند با همین اتفاق ایجاد شده است، همین اتفاق را در شهرری داریم و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی سالانه ۸ میلیون گردشگر به خود جذب می کند، پیشوا نیز می‌تواند در این عرصه موفق باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: یکی از نقاط ضعف ما در صنعت گردشگری معرفی این صنعت است، ما خیلی ظرفیت داریم ولی واقعا شناخت شده نیستند، همین  استان تهران را نتوانستیم به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم وهمه این استان را معبر می دانند و استان تهران اصلا مقصد گردشگری نیست و باید برای تبدیل این استان به مقصد گردشگری و تبیین ظرفیت های گردشگری آن تلاش کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار