رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: بر طبق برنامه ۵ ساله مقرر شده تا سال ۱۴۰۰ سالانه ۳۰ درصد بافت‌ها نوسازی شوند و هیچ محدودیت منابعی هم وجود ندارد.
کد خبر: ۶۷۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 24 October 2018

نعمت‌الله ترکی عصر دیروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به چگونگی ارزیابی توسعه متوازن اظهار داشت: توسعه متوازن بر مبنای شاخص‌های برآمده از آمار و اطلاعات ارزیابی می‌شود اینکه استان تهران سی و یکمین استان در برخورداری از تخت‌های بیمارستانی است و یا سرانه تراکم دانش‌آموزی آن 9 نفر بیش از میانگین کشوری است بر‌این اساس ارزیابی می‌شود.

 

جمعیت شهرستان‌های استان تهران معادل جمعیت 15 استان است

 

وی با بیان اینکه توسعه ناموزون در استان تهران آسیب‌های بسیاری را برای کل کشور به همراه دارد افزود: جمعیت شهرستان‌های استان تهران معادل جمعیت 15 استان است امری که سبب شده تاکنون برنامه جامعی با هدف توسعه در استان تهران اجرا نشود. 

 

برنامه سند آمایش استان تهران هفته آینده به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: بعد از ابلاغ برنامه ششم توسعه در کشور، سند توسعه استان که مبنای برنامه‌ریزی‌ها است و برنامه سند آمایش استان تهران که از هفته آینده به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود تدوین شد تا قوانین و مقررات جایگزین تصمیم‌گیری‌های ‌سلیقه‌ای شود.

 

60 هزار میلیارد تومان گردش مالی سالیانه بانک‌ها در استان تهران است

 

ترکی با اشاره به تأمین منابع مالی اجرای سند توسعه استان گفت: استان تهران قابلیت‌های خاصی دارد و در بخش گردش مالی بانک‌ها در سال بیش از 60 هزار میلیارد تومان در اختیار دارد که رقم قابل توجهی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 75 درصد جمعیت استان تهران در شهرها مستقر هستند شهرداری باید منابع مالی خود را شامل درآمد حاصل از عوارض و خدمات، منابع ارزش افزوده، منابع دولت و بودجه شهرداری که در مجموع حدود 30 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود در قالب تأمین منابع مالی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

هیچ محدودیت منابعی برای نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در پایان با اشاره به لزوم نوسازی بافت‌های فرسوده بیان کرد: حدود 2 میلیون نفر حاشیه‌نشین در استان وجود دارد که بر طبق برنامه 5 ساله مقرر شده که تا سال 1400 سالانه 30 درصد بافت‌ها نوسازی شوند و هیچ محدودیت منابعی هم وجود ندارد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار