امام جمعه بجنورد پس از بیانات رهبری در خصوص شفافیت :
گسترش فرهنگ شفافیت امور بین مردم و مسئولان، پس از دعوت به تقوای الهی و پرداختن به مناسبت های هفته پیش رو، محور سخنان امام جمعه بجنورد در خطبه‌های روز گذشته نمازجمعه بود.
کد خبر: ۶۷۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲ 27 October 2018

گسترش فرهنگ شفافیت امور بین مردم و مسئولان، پس از دعوت به تقوای الهی و پرداختن به مناسبت های هفته پیش رو، محور سخنان امام جمعه بجنورد در خطبه‌های روز گذشته نمازجمعه بود.
آیت‌ا... «یعقوبی» با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شفافیت مسائل مربوط به نظام گفت: متن سخنان رهبر انقلاب این بود که درباره همه چیز باید از سوی مسئولان برای مردم شفاف‌سازی وجود داشته باشد مگر در مسائل جنگی و امنیتی که عده‌ای خاص در جریان امور باشند، کافی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این‌که شفافیت را از خودم شروع می‌کنم تا بقیه مدیران شهامت پیدا کنند و نواقص و مشکلات کارشان را بگویند، افزود: درآمد رسمی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ماهانه حدود یک میلیون تومان است که حدود 700 هزار تومان آن از محل طلبگی است، 180 هزار تومان از دفتر رهبری برای امام جمعه واریز می‌شود و با احتساب یارانه، ماهانه یک میلیون تومان سرجمع درآمدم می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر مردم خمس و زکات پرداخت کنند، از این محل به امام جمعه کمک می‌شود در غیر این صورت خیر.وی گفت: از پول‌هایی که در مصلی از مردم جمع می‌شود ریالی به جیب امام جمعه و خانواده‌اش نمی‌رود و تمامی آن برای خود مصلی، تأمین سیستم گرمایشی، سرمایشی، زیباسازی و نگهداری و دیگر امور مصلی هزینه می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی شایعات مربوط به غصبی بودن مکان مصلی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: فردی درباره غصبی بودن مکان ورودی مصلی ادعا کرده بود که در این خصوص مصلی محکوم شد و مرحوم آیت‌ا... «مهمان‌نواز» بخشی از مبلغ محکومیت را پرداخت کرده بود و بقیه را چک دادم و موضوع رفع شد و اگر این مکان غصبی بود، آیت‌ا... «مهمان‌نواز» به عنوان یک مجتهد، در این مکان نماز نمی‌خواند.آیت‌ا... «یعقوبی» تصریح کرد: چنان چه افرادی به شرکت در نماز جمعه تمایل ندارند، شرکت نکنند و با طرح چنین ادعاهای غیرواقعی، مانع شرکت دیگران در نماز نشوند و اگر کسی درباره غصبی بودن مکان مصلی سند معتبری دارد که صد درصد اطمینان دارم، ندارد، بیاورد من در همین تریبون آن را می‌خوانم و موضوع را رفع می‌کنیم.وی با اشاره به این‌که همسرش 25 سال قبل در آموزش و پرورش استخدام شده است، گفت: همسرم دو مجوز از بهزیستی و آموزش و پرورش برای تأسیس مهد کودک دارد که با آن مجوزها، مهدکودکی را راه‌اندازی کرده‌ایم و در ایامی غیر از جمعه که والدین با خیال راحت نماز بخوانند، از ثبت‌نام شدگان هزینه دریافت می‌کند ولی همسرم با وجود این‌که قانوناً و شرعاً می‌تواند حق مدیریت دریافت کند تاکنون ریالی حق مدیریت از این محل دریافت نکرده است.امام جمعه بجنورد با بیان این‌که به خواست رهبری برای شفافیت مسائل لبیک گفتم و هرچه را که مردم بخواهند بدانند، مطرح می‌کنم، از دیگر مسئولان استان خواست این اقدام را انجام دهند.آیت‌ا... «یعقوبی» با اشاره به قرار داشتن در آستانه اربعین حسینی، گفت: امام حسین(ع) تنها فرد در دنیاست که فقط یک مراسم اربعین ندارد و هر سال مراسم اربعین ایشان با حضور باشکوه مردم و جمعیت 20 میلیونی زائرانی که پیاده به کربلا و نجف می‌روند، برگزار می‌شود.وی از مردم خواست زیارت اربعین را از راه دور در خانه‌های شان یا مساجد بخوانند و در مراسم اربعین حضور باشکوهی داشته باشند.رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، با گرامی داشت یاد شهید فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی، رسالت بسیج دانش‌آموزی را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، سنگین برشمرد و گفت: بسیج دانش‌آموزی باید آن قدر فعال باشد که هر بسیجی وقتی به دانشگاه رسید، یک مبلغ باشد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار