امام‌جمعه ابرکوه:
امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به عظمت پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: همایش میلیونی اربعین نماد اتحاد و اقتدار پیروان مکتب ولایت است.
کد خبر: ۶۷۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 31 October 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ضمن اشاره به اهمیت تلاوت زیارت عاشورا و زیارت اربعین اظهار کرد: حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین امروز به برکت صدور انقلاب اسلامی به جهان رقم خورده و شرکت در آن اجر و پاداش لایتناهی به دنبال دارد.

حسینی با بیان اینکه امروز همه کشورها در برابر ظلم و استکبار بیدار شده‌اند، اذعان کرد: انزجار و تنفری که نسبت به دشمنان در قلب جهانیان ایجاد شده است عنایت الهی بوده و باعث شده که امسال نیز تمام حق‌طلبان دنیا با شعار «الحسینُ یجمعُنا» در کربلا گردهم آیند.

وی با تأکید بر اینکه زیارت اربعین امروز روی زرین سکه عاشورا است، خاطرنشان کرد: شعار مذکور بدین معناست که امام حسین (ع) محور این تجمع، وحدت و یکپارچگی شیعیان است.

امام‌جمعه ابرکوه ادامه داد: همایش عظیم و میلیونی پیاده‌روی و زیارت اربعین بیانگر اتحاد، انسجام و اقتدار پیروان مکتب ولایت است که قدرت شیعه در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

حسینی اضافه کرد: برپایی موکب‌های پذیرایی، ارائه خدمات مختلف به زائران، تحمل سختی‌های پیاده‌روی، فریادهای لبیک یا حسین (ع) و... همگی بیانگر این است که تلاش و دسیسه‌های دشمن در جلوگیری از اتحاد و انسجام پیروان مکتب ولایت، ناکام مانده است.

 



 

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه افزود: اگرچه رسانه‌های دنیا در راستای پوشش خبری، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و نمایش این واقعه عظیم کمرنگ بوده هر چند آخرالامر ناچارند در بخش‌هایی به آن اشاره داشته باشند؛ اما این حرکت پیامی رسا برای جهانیان دارد.

وی تأکید کرد: این اربعین بسترساز معرفی حاکمیت جهانی اسلام و زمینه‌ساز حکومت قسط و عدل توحیدی در دنیا خواهد بود که به دست مهدی (عج) آل محمد رقم می‌خورد.

امام‌جمعه ابرکوه در خاتمه خطاب به زائران حرم مطهر رضوی اذعان کرد: قطعاً حضور شما علاوه بر ثواب زیارت امام رضا (ع) ثواب زیارت اربعین را نیز در بر خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار