از محل ارزش افزوده دهیاری ها تامین می شود؛
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اختصاص۴ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آبخیزداری استان تهران از محل ارزش افزوده دهیاری ها خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 31 October 2018

وحید انصاری صبح شنبه با اعلام خبر اجرای پروژه های آبخیزداری با همکاری و مشارکت دهیاری های استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجائی که برخی از حوزه های آبخیز این شهرستان سیل خیز بوده و در اثر بارندگی های شدید و یکباره با وقوع سیلاب روبرو می شوند و خسارت های مالی و جانی بسیاری به بار می آورند، از همین رو اجرای پروژه های آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهرتهران ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی عملیات آبخیزداری را راهکاری برای مقابله با سیلاب و کنترل آن دانست و افزود: آبخیزداری اقدامی پیشگیرانه در جهت مدیریت سیلاب است که در بالا دست حوزه های آبخیز که عرصه ایجاد سیل هستند انجام می شود و به این صورت زمان تمرکز یک آبراهه در یک سیل افزایش می یابد و سیلاب مدیریت شده و خسارات به شدت کاهش پیدا می کند.

انصاری با اشاره به اینکه منفعت عملیات آبخیزداری مستقیم برای خود مردم است و موجب می شود که از خسارت ها مصون بمانند، مشارکت در این خصوص را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری جلسه هم اندیشی با دهیاری ها و شوراهای اسلامی بخش های سه گانه شهر تهران برگزار شد که پس از بحث و بررسی پیرامون اقدامات آبخیزداری و اهمیت آن مقرر شد این اقدامات در حوزه های آبخیز اولویت دار انجام شود و دهیاری ها نسبت به جذب اعتبارات پیگیری های لازم را داشته باشند و پس از انجام پروژه ها نسبت به نگهداری و مراقبت از سازه ها کمال همکاری و مشارکت را به عمل آورند.

بر اساس تصمیم گیری های صورت گرفته قرار است اعتباری معادل ۴ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده دهیاری ها به اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح شهرستان تهران اختصاص یابد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار