معاون دادگستری یزد:
معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان یزد گفت: در طرح ساختمان جدید دادگستری، اولویت بر تکریم ارباب رجوع و احترام به مراجعان است.
کد خبر: ۶۷۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 04 November 2018

«احمد بدیعی» در جلسه شورای معاونین دادگستری استان یزد افزود: برای طرح مطالعات اولیه و نیاز سنجی این ساختمان، بیش از شش ماه کار کارشناسی صورت گرفت و طرح در 220 صفحه تدوین و به قوه قضاییه ارسال شد.

وی اظهار کرد: در طرح ساختمان جدید، بسیاری از کمبودها دیده شده و خلاقیت‌‏های بسیار خوبی برای فضاهای داخلی و بیرونی جهت رفاه حال مراجعان و کارکنان در نظر گرفته شده است.

این مسئول از رعایت تمامی استانداردهای نشریه 187 خبر داد و گفت: علاوه بر نشریه 187، پیشنهادات قابل توجهی جهت بهبود طرح بر اساس شرایط بومی، اقلیمی و زیرساخت های استان نیز ارائه شده است.

وی ابراز کرد: در ساختمان جدید یک فضای مناسب در بیرون دادگستری جهت انتظار همراهان در نظر گرفته شده است که با دسترسی آسان به پارکینیگ عمومی و یکسری از زیر ساخت های رفاهی، فضایی مناسب را برای افراد منتظر و همراهان مراجعان به داگستری که امکان ورود به ساختمان را ندارند، فراهم آورد.

معاون مالی و پشتیبانی دادگستری خاطرنشان کرد: به طور معمول حضور در دستگاه قضایی و درگیری در روند دادرسی شرایط روحی استرس زایی را برای مراجعان و همراهان آنان ایجاد می کند که سعی شده با ایجاد زیر ساخت های مناسب در مسیر کاهش استرس و فشارهای روحی همراهان گام برداشته شود.

وی گفت: فضایی برای بازی کودکان، دسترسی به مهد کودک جهت نگهداری فرزندان کارکنان و همچنین مواظبت از فرزندان مراجعان به دادگستری از جمله مواردی است که در طرح گنجانده شده است.

بدیعی در ادامه تلطیف فضای درونی و در نظر گرفتن سرانه فیزیکی خاص برای اقشار مختلف مراجعه کننده به دادگستری را از جمله خصایص در نظر گرفته شده در طرح ذکر و بیان کرد: سالن انتظار برای اصحاب رسانه، محل نگهداری متهمان و مجرمان تا موعد دقیق رسیدگی در شعب قضایی، اتاق کمک های اولیه اضطراری، سالن مددکاری و مشاوره روانشناسی، فضای مصالحه اصحاب پرونده و اتاق انتظار و مصالحه وکلا از دیگر نوآوری هایی است که در طرح آمده و برای هریک اهدافی متعالی تعیین شده است.

وی تسریع و تسهیل کار ارباب رجوع را یکی از اهداف بزرگ در طرح ساختمان جدید دادگستری برشمرد و اظهار کرد: در نظر گرفتن فضاهای فیزکی مناسب همراه با تجهیزات و زیر ساخت های فنی به روز جهت ارتباط با ادارات همکار و همسو به منظور حضور نمایندگانی از آن ادارات در ساختمان دادگستری و جلوگیری از تردد های غیر ضرور مراجعان، یکی دیکر از ابتکارات این طرح بوده است.

معاون دادگستری استان تصریح کرد: فضای فیزیکی مناسب با مشاغل دادگستری از درجه یک تا درجه 10 و سالن های جلسات و آموزش جهت تعداد نفرات شرکت کننده در جلسات متناسب با موضوع جلسه و شرایط حاکم بر آن در نظر گرفته شده است.

وی به برآورد دقیق آمار پرونده‌ها، نوع و فراوانی جرائم، ارزیابی جمعیت و رشد آن و میزان رشد جرائم طی سنوات گذشته اشاره و اظهار کرد: به منظور ارائه طرحی دقیق و منطبق بر شرایط اجتماعی و بومی استان، موارد بسیار مختلفی ارزیابی شد تا افق دیده شده مناسب واقعیات روز و شرایط باشد.

بدیعی همچنین تسریع در روند اختصاص اعتبار لازم و تأمین منابع مالی ساختمان جدید دادگستری را خواستار شد و گفت: با مطالعات انجام شده از 5 سال اخیر و برآورد 10 سال آینده طرح به دقت نگاشته شده است که اگر مشمول مرور زمان شده و درگیر تشریفات اداری شود، عملاً در زمان ساخت و بهره برداری با نیاز های دستگاه قضایی استان انطباق پیدا نخواهد کرد.

این مسئول در پایان نیز یادآور شد: ساختمان فعلی دادگستری که با تلاش مسئولان سابق استان در سال 91 به بهره برداری رسیده است به علت تأخیر در تأمین مالی و تعدیل در سرانه فیزیکی و حذف متراژ به فاصله تنها 5 سال دادگستری استان را درگیر کمبودهای فضای فیزیکی کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار